انواع پلیمر در بسته بندی پلاستیکی

انواع پلیمر در بسته بندی پلاستیکی

چرا از انواع پلیمری در بسته بندی پلاستیکی استفاده می کنیم؟

الگوهای مصرف امروزه نیاز به بسته بندی های متنوعی برای نگهداری، حفاظت و نگهداری محصولات دارد. کاربرد اصلی بسته بندی در بخش مواد غذایی است که معمولاً تعداد اقلام ذخیره شده به چند ده هزار مورد می رسد. جای تعجب نیست که هیچ ماده ای نمی تواند همه نیازها را برآورده کند. اما همچنین بسته بندی برای بسته بندی کالاهای الکتریکی و بادوام استفاده می شود و نیاز به محافظت از کالاهای در حال حمل و نقل دارد. زیرا آنها از محل تولید کالا به انبارهای مرکزی، به فروشگاه های خرده فروش و در نهایت به مصرف کننده منتقل می شوند. کاربردهایی که پلیمرها در بسته بندی های مدرن به کار می روند بسیار و متنوع هستند.

پلیمر در بسته بندی

الزامات مورد نیاز بسته بندی پلاستیکی

  1. هنگامی که غذا قبل از توزیع یا در خانه مصرف کنندگان در فر یا مایکروویو قرار می گیرد، در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.
  2. هنگامی که غذا به صورت یخ زده یا سرد نگهداری می شود و زمانی که ذوب می شود، خواص آن در دمای سرد حفظ شود.
  3. بسته به محصول و توانایی آن در تنفس یا مقاومت در برابر مهاجرت بوها، چربی ها و و یا جذب یا از دست دادن رطوبت یا گازها بسته به ماده غذایی و نحوه نگهداری آن برای تازه ماندن، انعطاف پذیر باشد.
  4. بسته به استفاده و عملکرد به فرمت سفت یا نرم تبدیل شود.
  5. یک مهر و موم قوی برای محافظت از محتویات تشکیل دهد.
  6. قاومت خوبی در برابر سوراخ شدن یا خراشیدگی داشته باشد.
  7.  مقاومت در برابر پارگی داشته باشد یا در مواردی که لازم است قابلیت “پارگی آسان” برای کمک به باز شدن داشته باشد.
  8. در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد. به عنوان مثال در مورد بطری های سفید کننده مایع.
  9. از نفوذ اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند.
  10. به شکل مورد نیاز در بیاید و آن شکل را حفظ کند.

چند نمونه

پلی اتیلن خواص آب بندی خوبی دارد. اغلب به عنوان یک لایه آب بندی در لایه های لمینت در ارتباط با سایر پلیمرهایی که مانع بهتری هستند مانند آلومینیوم، نایلون یا EVOH یا به عنوان آب بندی روی یک گلدان سفت و سخت که از PET یا PP تشکیل شده است استفاده می شود. استفاده از موانع و سازه های لمینت به طور گسترده در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال. غذاهای میان وعده مانند چیپس که در آن نیاز به دور نگه داشتن رطوبت، هوا و نور وجود دارد. در بسته بندی قهوه تازه برای ایجاد یک مانع رطوبتی؛ در غذای گربه برای حفظ رطوبت در داخل و خارج کردن اکسیژن؛ در خمیر دندان برای جلوگیری از خشک شدن و از دست دادن طعم خمیر. اینها فقط چند نمونه هستند.

1. پلی اتیلن ترفتالات (PET)

به صورت سفت و انعطاف پذیر به صورت انعطاف پذیر برای کیسه ها و در ساختارهای لمینت به ویژه به عنوان لایه چاپی استفاده می شود. به طور گسترده برای ساخت بطری ها و سینی ها استفاده می شود که دومی برای استفاده در کوره های تا دمای 220 درجه سانتیگراد. در بطری ها، PET نیز به دلیل خاصیت سد گازی آن استفاده می شود که به نوشیدنی های گازدار کمک می کند گاز خود را حفظ کنند.

2. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

به طور گسترده ای به شکل سفت و سخت استفاده می شود، به عنوان مثال بطری های شیر تازه، در بشکه ها و جعبه ها و به شکل انعطاف پذیر HDPE در کیسه ها استفاده می شود.

3. پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

به عنوان فیلم در کشاورزی برای سیلاژ و در کاربردهای فیلم کششی و ظروف انعطاف پذیر استفاده می شود. برخی مثال عا شامل شامل خمیر دندان، مرطوب کننده ها و سس گوجه فرنگی است.

4. پلی پروپیلن (PP)

به طور گسترده در ظروف استفاده می شود. برای کره، سطل ماست، درپوش به شکل انعطاف پذیر برای بسته بندی سالاد، بسته بندی سیگار، برچسب و غیره استفاده می شود.

نحوه بازیافت لمینت ها

به‌طور فزاینده‌ای شاهد پیشرفت‌هایی هستیم که به ما امکان می‌دهد لمینت‌ها را با استفاده از سازگارکننده‌ها بازیافت کنیم تا با تبدیل به بخش‌های جزئی دیگر پلیمرها به ساختارهایی کمک کنیم که اجازه نمی‌دهد استحکام و عملکرد در مواد بازیافتی از بین برود.

استفاده از مواد مناسب تضمین می کند که منابع در حال استفاده همچنان کاهش می یابد و اطمینان حاصل می شود که ضایعات مواد غذایی به حداقل می رسد.

یکی از نوآوری‌های اخیر در بسته‌بندی گوشت، که شامل دور شدن از بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده شامل دو جزء به بسته‌بندی خلاء تک‌جزئی است که منجر به موارد زیر شده است:

افزایش چشمگیر 3 برابری در ماندگاری
کاهش مصرف بسته بندی تا 90 درصد
کاهش ضایعات مواد غذایی تا 50 درصد

به طور خلاصه

درخواست برای استفاده از پلیمرهای کمتر نسبت به حال حاضر – یا فقط استفاده از پلیمرهایی که در حال حاضر به طور گسترده قابل بازیافت هستند – می تواند آسیب زیست محیطی بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد، زیرا بسته بندی برای محافظت و حفظ محتویات بسته و بسته بندی انتخاب شده است. اگر هر پلیمری متوقف شود تنها باید در نتیجه وجود جایگزینی باشد که بتواند آن را جایگزین کند. همچنین هیچ عملکردی را از دست ندهد ندهد.

هر یک از ده‌ها هزار محصولی که باید بسته‌بندی شوند، نیازمندی‌های متفاوتی دارند و ویژگی‌های متغیر پلیمرهای مختلف برای پاسخگویی به این طیف وسیع و متنوع از نیازها انتخاب شده‌اند.

همچنین، توسعه رویکردهای سازگارتر برای جمع‌آوری پلاستیک از خانواده‌ها و مشاغل، بازیافت پلاستیک‌های بیشتری را در آینده و همچنین پیشرفت‌های فنی که بازیافت مواد بسیار بیشتری را در آینده امکان‌پذیر می‌سازد، حتی زمانی که بسیار آلوده است بنابراین اقدام متمرکز در این زمینه‌ها احتمالاً از منظر زیست‌محیطی بیشتر از تلاش برای محدود کردن محدوده مواد مورد استفاده سودآور است.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.