مقایسه بشکه پلاستیکی دهانه باز و دهانه بسته

مقایسه بشکه پلاستیکی دهانه باز و دهانه بسته

مقایسه بشکه دهانه باز و دهانه بسته

بشکه های پلاستیکی از محبوب ترین و پرکاربردترین محفظه ها برای ذخیره سازی محصولات و حمل و نقل آن ها در سراسر جهان هستند. این محفظه های استوانه ای توخالی دارای استحکام و دوام بسیار بالایی هستند که انواع مختلف کالاها چه خوراکی و چه شیمیایی و مواد زائد را می توانند برای مدت زمانی طولانی درون خود نگه دارند. هنگامی که برای خرید بشکه های پلاستیکی مراجعه می کنید متوجه می شوید که دو نوع بشکه آبی پلاستیکی برای انتخاب در برابرتان وجود دارند که باید از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. مهم است که بدانید کدام یک جوابگوی نیاز های شماست. این دو نوع شامل بشکه های دهانه باز و دهانه بسته است. این دو نوع چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مطلب مقایسه بشکه دهانه باز و دهانه بسته را به همراه ذکر تعریفی از هر یک، آورده ایم.

مقاله قیمت بشکه پلاستیکی را هم مطالعه بفرمایید.

بشکه پلاستیکی دهانه باز چیست؟

این بشکه ها را تحت عنوان بشکه های سرباز نیز می شناسند. به این دلیل که درب آن ها را می توان به راحتی برداشت و از بشکه جدا کرد. از این بشکه ها هم می توانید به نوعی استفاده کرد که در نداشته باشند و هم می توان از درب و اتصالات محکم برای زمان های حمل و نقل مواد و کالاهای مهم استفاده کرد. این بشکه ها تنها یک دهانه دارند و از همان یک راه نفوذ نیز می توان محفظه را پر و خالی کرد. این مدل بشکه های پلی اتیلنی در انواع و سایز های مختلفی وجود دارد. از بشکه های کوچک 30 لیتری گرفته تا 220 لیتری. معمولا از بشکه های دهانه باز برای حمل و نقل جامدات استفاده می شود. اما با استفاده از درب می توان مایعات و مواد خطرناک را هم درونشان ذخیره و نگهداری کرد.

بشکه پلاستیکی دهانه باز چیست؟
بشکه پلاستیکی دهانه باز

بشکه پلاستیکی دهانه بسته چیست؟

این بشکه ها از همه طرف مهر و موم و حفاظت شده هستند. استوانه توخالی بشکه پلاستیکی با دربی محکم که قابلیت جا به جایی ندارد، بسته شده است. بر روی درب این بشکه ها منافذ و یا دهانه های کوچکی تعبیه شده تا بتواند با استفاده از قیف هایی مایعات را به درونشان فرو ریخته و یا از آن خارج کرد. سپس این منافذ با استفاده از درب های کوچکی به نوعی مهر و موم می شوند که برای برداشتنشان تنها باید آن ها را شکست. طبق مقایسه بشکه دهانه باز و دهانه بسته همین مورد سبب شده تا عموم افرادی که از بشکه های پلی اتیلنی برای حمل و نقل کالاهایشان استفاه می کنند استفاده از بشکه های دهانه بسته را امن تر بدانند. اغلب بشکه های دهانه بسته را می توان در اندازه های 120 تا 220 لیتری یافت.

بشکه پلاستیکی دهانه بسته چیست؟
بشکه پلاستیکی دهانه بسته

انواع پلمپ درب بشکه

پلمپ های مختلفی برای بشکه های پلاستیکی دهانه باز و دهانه بسته وجود دارند. درب بشکه های دهانه باز همانطور که گفتیم قابل جا به جایی است و امن ترین روش برای سفت کردن آن بر دهانه بشکه، استفاده از پلمپ پلاستیکی یا فلزی با رینگ فلزی دور آن است. این پلمپ ها کاملا ایمن و مطمئن هستند و به شما این امکان را می دهند که با خیال راحت کالاهایتان را جا به جا کنید.

بشکه های پلاستیکی دهانه بسته تنها یک یا دو منفذ کوچک دارند که معمولا در بالای درب بشکه و یا در کنار آن واقع شده اند. هنگام ذخیره سازی محصولات و جا به جایی آن ها، این منفذها را با بست ها و چفت های پلمپی به خوبی مهر و موم می کنند. برای اینکه دیگر دربشان را باز نکنید، می توانید پیش از آنکه مایع موردنظرتان را درون بشکه بریزید، برای بشکه شیر نصب کنید.

کاربرد بشکه های دهانه باز و دهانه بسته

در بشکه های دهانه باز و دهانه بسته چه موادی را ذخیره می کنند؟ بشکه های دهانه بسته بهترین گزینه برای ذخیره و حمل مایعات هستند. زیرا محتویات به خوبی درون بشکه حفظ شده و نشتی و نفوذ نخواهند داشت. موادی مانند انواع روغن ها، مقادیر زیاد نوشیدنی یا مواد مشابه را به خوبی می توانید درون آن ها ذخیره کنید. برای ذخیره سازی مایعات بشکه های دهانه بسته گزینه های بهتری هستند.

مایعات سنگین، مواد نیمه جامد و پودری را بهتر است در بشکه های دهانه باز نگه دارید. زیرا به دلیل برداشتن یا گذاشتن درپوش بشکه راحت می توانید این قبیل مواد را وارد بشکه و یا از آن خارج کنید. مواد غذایی را اغلب در بشکه های سرباز نگهداری می کنند. هرچند از آن ها برای ذخیره ضایعات و مواد شیمیایی خطرناک نیز استفاده می شود.

همیشه پیش از استفاده از بشکه بررسی کنید که دارای گواهی و استاندارد های لازم نگهداری مواد شیمیایی و خطرناک باشد.

حمل و جا به جایی بشکه ها
حمل و نقل بشکه

عواقب استفاده از بشکه پلاستیکی اشتباه

استفاده از بشکه پلاستیکی اشتباه، می تواند عواقب فاجعه باری برای محصولات، تجارت و از همه مهمتر سلامتی و ایمنی شما داشته باشد. مسئولیت حمل و نقل محصولاتتان تنها بر عهده خودتان است و چنانچه موجب آسیب رسیدن به مکانی درنتیجه حمل و نقل نادرستتان شوید، ممکن است جریمه شوید. چطور همچین چیزی امکان پذیر است؟ اگر ماده خطرناکی را در بشکه پلی اتیلنی خود نگهداری کنید و ماده از بشکه نشت کرده و به بیرون راه پیدا کند، به این دلیل که شما به جای استفاده از بشکه دهانه بسته از دهانه باز استفاده کرده اید، در معرض پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت. شما با این کارتان خود و تجارتتان، و سلامت و ایمنی دیگران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهید.

سوالات متداول مقایسه بشکه دهانه باز و دهانه بسته

1. فرقی می کند از بشکه دهانه باز استفاده کنیم یا بسته؟

به نوع استفاده و ماده ای که قصد دارید در آن ذخیره کنید بستگی دارد. اگر محصولاتی که قصد جا به جاییشان را دارید مایع هستند از بشکه دهانه بسته و چنانچه جامد هستند از بشکه دهانه باز استفاده کنید.

2. آیا بشکه های دهانه باز و بسته از لحاظ تعداد لایه دیواره با هم فرق دارند؟

خیر. هی تفاوتی در تعداد لایه دیواره شان وجود ندارد. تنها تفاوتشان در بسته یا باز بودن دهانه شان است.

3. آیا بشکه های دهانه بسته گران تر هستند؟

تفاوت چندانی از این نظر وجود ندارد. به هر حال به احتمال زیاد شما برای بشکه دهانه بازتان هم درب و پلمپ خریداری خواهید کرد. عوامل متعددی هستند که در تعیین قیمت بشکه پلاستیکی نقش دارند. جهت اطلاع یافتن از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

    • با سلام
      شما می توانید هم از بشکه های دهانه باز و هم دهانه باز برای نگهداری مایعات استفاده کنید. بشکه های دهانه بسته حین حمل و نقل از نشتی و خروج مایع از داخل بشکه جلوگیری به عمل می آورند و در کل امن تر هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.