مقایسه مخزن آب پلی اتیلن با فلزی

مقایسه مخزن آب پلی اتیلن با فلزی

بسیاری از شرکت ها و صنایع گوناگون امروزه به دنبال بهترین مخزن جهت ذخیره آب هستند، و از بین تمامی مخازن با جنس های گوناگون معمولا در نهایت بین دو مخزن آب پلی اتیلن و فلزی مردد می مانند. ذخیره آب امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای ذخیره کردن مناسب آن و حفظ کیفیتش باید بهترین مخزن را برگزید. در این مطلب ما قصد داریم به مقایسه مخزن آب پلی اتیلن و فلزی بپردازیم و ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک را به طور کامل شرح دهیم، تا در نهایت بتوانید مخزن آب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مخزن آب پلی اتیلن یا فلزی؟

برای انتخاب مخزن آب مورد نظرتان چند فاکتور را باید در نظر بگیرید. فاکتور هایی مانند کیفیت، کاربرد، ظرفیت و قیمت، که در ادامه به تفصیل درموردشان توضیح خواهیم داد.

مخزن آب پلی اتیلنی

مخازنی از جنس پلی اتیلن مقاوم و محکم که به سبب ویژگی های فوق العاده اش انتخاب بسیاری از صنایع است. تا پیش از ظهور این مخازن، مخازن فلزی روی بورس بودند، منتها با تولید این مخازن، و اثبات ویژگی های مثبت و کارکرد قابل قبولشان نسبت به مخازن فلزی ارجحیت پیدا کردند. این مخازن طی فرآیند قالب گیری چرخشی که بهترین نوع تولید بشکه های پلاستیکی است تولید می شوند. از این مخازن جهت نگهداری و ذخیره انواع مختلفی از مواد استفاده می کنند.

مخزن آب فلزی

مخازن فلزی به دو دسته آهنی و گالوانیزه تقسیم می شوند. مخزن مناسب ذخیره آب مخازن گالوانیزه هستند. طریقه ساخت این مخازن به صورت اتصال ورقه های گالوانیزه توسط پرچ و گیره به یکدیگر است. این مخازن ضد زنگ نیز هستند.

مخازن فلزی
مخازن فلزی

مقایسه مخازن

حال به مقایسه این دو مخزن با هم می پردازیم.

جنس بدنه

یکی از مزیت های بشکه پلاستیکی 220 نسبت به مخازن فلزی یکنواخت بودن بدنه شان است. مخازن فلزی به دلیل ورقه ورقه بودن، احتمال به وجود آمدن و رشد جلبک ها در این فواصل را افزایش می دهند.

وزن

از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد، وزن بسیار کمتر مخازن پلی اتیلنی و همچنین سهولت در جا به جایی و نصبشان است. مخازن فلزی (گالوانیزه) وزنی در حدود چند برابر مخازن پلاستیکی دارند که همین موضوع جا به جاییشان را سخت می کند و استفاده از ماشین آلاتی برای حملشان را ایجاب می کند.

قیمت

قیمت مسئله مهم دیگری است که افراد را به سمت استفاده از مخازن پلی اتیلنی سوق می دهد. قیمت مخازن پلی اتیلنی با وجود تمامی مزایا و ویژگی های مثبتش بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

طول عمر

قطعا عموم صنایع به دنبال مخازنی با طول عمر بالا می گردند. مخازن فلزی هم طول عمر بالایی دارند، منتها نکته مثبتی که در رابطه با مخازن پلی اتیلنی وجود دارد این است که در صورت استفاده صحیح از آن ها تا سال های سال می توان مورد استفاده قرارشان داد و حتی در صورت خرابی قابلیت بازیافت دارند.

کیفیت ذخیره مواد

کیفیت آب از جمله مواردی است که بشکه مورد نظر باید توانایی حفظش را داشته باشد. مخازن پلی اتیلن هنگام ذخیره آب هیچ تغییری در طعم، بو و کیفیت آن به وجود نمی آورند. حتی آب خنک را تا چندین ساعت خنک نگه می دارند.

اتصالات

برای ایجاد کردن اتصالات خروجی و ورودی مخازن پلی اتیلن انتخاب بهتری هستند. زیرا برش دادن و اضافه کردن اتصالات به آن نسبت به مخازن فلزی کار راحت تری است .

مقاومت در برابر خوردگی

هر دوی این مخازن در مقابل خوردگی مقاوم هستند. مخازن گالوانیزه به دلیل روکش هایی که روی ورقه هایش وجود دارد در برابر خوردگی مقاوم هستند. این نکته نیز قابل ذکر است که مخازن فلزی ممکن است در حین حمل آب به مرور زمان، به دلیل ساختارشان که ورقه ورقه است زنگ بزنند.

ذخیره مایعات

یکی از مزیت های قابل توجه مخازن پلی اتینی نسبت به مخازن فلزی این است که این مخازن قابلیت ذخیره سازی و نگهداری انواع مختلفی از سیالات را دارند منتها مخازن فلزی فقط برای نگهداری آب مناسب هستند.

استانداردهای جهانی

از دیگر مزایای مخازن پلی اتیلنی دارا بودن پروانه بهداشتی و استانداردهای جهانی جهت ذخیره آب شرب و مواد غذایی است.

انواع

مقایسه دیگری که در این خصوص می تواند صورت بگیرد در رابطه با انواع این مخازن است. مخازن پلی اتیلنی را می توان در انواع ابعاد و سایز ها متناسب با شرایط گوناگون تولید کرد، در صورتی که این ویژگی در رابطه با مخازن فلزی صدق نمی کند.

نگهداری

جهت نگهداری از مخازن پلی اتیلنی تنها کافیست که پس از هربار استفاده به طور کامل شستشو شود، ولی مخازن فلزی باید هر چند وقت ترمیم و هزینه اضافه ای برایشان پرداخت شود.

مخازن پلی اتیلنی
مقایسه مخازن پلی اتیلنی با فلزی

سخن آخر

ما سعی کرده ایم تمامی نکاتی را که در استفاده از این مخازن مهم و قابل ذکر است را برایتان توضیح دهیم و تصمیم گیری را برایتان ساده تر کنیم. مخازن پلی اتیلنی همانطور که متوجه شدید دارای مزایای فراوانی هستند که موجب برتری آن ها بر مخازن فلزی می شود.

مخزن پلی اتلینی و یا بشکه پلاستیکی مورد نظر خود را می توانید از پنادپلاستیک، تولید کننده بشکه 220، که از مرغوب ترین مواد در ساخت این مخازن بهره می برد و همچنین هزینه بشکه های پلاستیکی اش کاملا مقرون به صرفه و مناسب است، تهیه بفرمایید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.