نحوه تمیز کردن بشکه پلاستیکی برای ذخیره آب

نحوه تمیز کردن بشکه پلاستیکی برای ذخیره آب

نحوه تمیز کردن بشکه پلاستیکی برای ذخیره آب

برای تمیز کردن بشکه پلاستیکی برای آب آشامیدنی، باید هر گونه موادی که به داخل آن نشت کرده است را جدا کنید. اگر مواد شیمیایی را در بشکه ذخیره کرده باشید، پوشش بی اثر خواهد بود و تحت تأثیر تمیز کردن قرار نمی گیرد. هنگامی که ماده را خارج کردید، بشکه می تواند مجددا استفاده شود. با این حال، اگر مواد غذایی را ذخیره کرده اید، قبل از استفاده از آن برای ذخیره آب، ابتدا باید آن را تمیز کنید.

تمیز کردن بشکه پلاستیکی

اگر مطمئن نیستید که چگونه بشکه های پلاستیکی را برای ذخیره آب تمیز کنید، می توانید از سفید کننده استفاده کنید. کلر یک ضد عفونی کننده عالی برای بشکه های ساخته شده از پلاستیک است. یک قاشق غذاخوری سفید کننده را به ازای هر گالن آب مخلوط کنید و آن را در یک سطل درب دار بریزید. سطل را به اطراف بچرخانید تا سفید کننده کاملا مخلوط شود. سپس بشکه را با شلنگ یا لوله بشویید تا باقیمانده آن از بین برود.

پس از تمیز کردن بشکه ها، باید آنها را از نظر آسیب و خوردگی بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه خوردگی، نباید از آنها برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده کنید. بسته به مواد شیمیایی، باید ماده پاک کننده ای را انتخاب کنید که به طور موثری باقی مانده های شیمیایی را از بین ببرد. می‌توانید از تولیدکنندگان مواد شیمیایی که ذخیره می‌کنید بخواهید به شما در انتخاب مواد شیمیایی مناسب کمک کنند. بهترین حلال برای تمیز کردن بشکه های پلاستیکی بر پایه آب است زیرا احتمال واکنش شیمیایی کمتری وجود دارد.

انواع روش تمیز کردن

دو روش اصلی برای تمیز کردن بشکه های پلاستیکی برای ذخیره آب وجود دارد. روش اول شامل پر کردن بشکه با آب و سپس اضافه کردن یک فنجان سفید کننده است. ترک کردن بشکه در طول شب به محلول سفید کننده اجازه می دهد تا باکتری ها و جلبک ها را از بین ببرد. اگر از سفید کننده برای تمیز کردن بشکه پلاستیکی استفاده می کنید، مطمئن شوید که ظروف را به طور منظم تمیز کنید تا از هرگونه باقی مانده شیمیایی از روی سطح مواد جلوگیری شود. از طرف دیگر، می توانید از یک پمپ برای خارج کردن مایع از بشکه استفاده کنید.

علاوه بر نگهداری مواد شیمیایی، شما باید بشکه پلاستیکی را تمیز کنید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری کنید. برای ضدعفونی کردن آنها می توانید از سفید کننده استفاده کنید. می توانید یک فنجان از آن را با یک گالن آب مخلوط کنید. هنگامی که محلول مخلوط شد، باید بشکه را چندین بار با آب تازه بشویید و اجازه دهید خشک شود. علاوه بر این، باید هرگونه آسیب ناشی از مواد شیمیایی را بررسی کنید. همچنین باید با سازنده مواد شیمیایی مشورت کنید تا مطمئن شوید که از روش های مناسب استفاده می شود.

اگر قصد دارید مواد شیمیایی را در بشکه ها ذخیره کنید، قبل از استفاده از آنها برای آب آشامیدنی، باید مطمئن شوید که آنها را کاملا تمیز کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که بشکه ها را از نظر آسیب و خوردگی بررسی کنید. اگر مواد شیمیایی را ذخیره می کنید، در صورت خوردگی باید از استفاده از آنها خودداری کنید. پس از فرآیند تمیز کردن شیمیایی، باید بشکه ها را تمیز کنید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.

نگه داری مواد شیمیایی

قبل از نگهداری مواد شیمیایی، باید بشکه ها را از نظر آسیب بررسی کنید. اگر آسیب دیدند، نباید از آنها برای ذخیره آب استفاده کنید. همچنین باید خوردگی را بررسی کنید. اگر از یک ماده شیمیایی در بشکه ای استفاده می کنید که قبلاً برای آب استفاده می شد، ممکن است مواد شیمیایی روی بشکه جمع شده و باعث نشت آن شده باشد. برای جلوگیری از واکنش شیمیایی باید بشکه ها را به درستی تمیز کنید.

پس از تمیز کردن بشکه ها، باید آنها را با سفید کننده کلر ضد عفونی کنید. این باکتری ها و سایر آلاینده ها را از بین می برد و به شما کمک می کند تا در صورتحساب های شیمیایی صرفه جویی کنید. همچنین می توانید از این محلول برای ضد عفونی کردن بشکه پلاستیکی آب آشامیدنی استفاده کنید. سپس، می توانید از آن برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده کنید. یک راه خوب برای تمیز کردن بشکه های ذخیره آب، خرید یک بطری سفید کننده کلر است. این به شما یک بشکه پلاستیکی شفاف می دهد که استفاده از آن بی خطر است.

اولین چیزی که قبل از تمیز کردن بشکه باید بررسی شود، وضعیت بشکه است. اگر دارای خوردگی باشد نباید برای ذخیره آب استفاده شود. سپس، شما باید بشکه را با استفاده از یک محلول شیمیایی تمیز کنید. نوع حلال به نوع ماده شیمیایی که استفاده می کنید بستگی دارد. برای این منظور یک پاک کننده شیمیایی که pH پایینی دارد بهترین است. هنگامی که بشکه ها تمیز می شوند، سال ها دوام خواهند داشت.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.