چرا بسته بندی صنعتی مهم است؟

چرا بسته بندی صنعتی مهم است؟

بسته بندی همه جا هست. این یک جزء مهم از زندگی تحت کنترل مصرف کننده است که ما داریم. هر زمان که ما خریدی را به صورت آنلاین یا در فروشگاه انجام می دهیم، محصولات ما به نوعی بسته بندی می شوند. اما در حالی که همه ما با بسته بندی در سوپرمارکت ها آشنا هستیم، بسته بندی صنعتی اغلب نادیده گرفته می شود و یکی از مهمترین حلقه ها در زنجیره تامین است. بسته بندی صنعتی شامل همه چیز از بشکه پلاستیکی آبی گرفته تا جعبه‌ مقوایی است که همگی به محصولات کمک می‌کنند تا سالم و در شرایط عالی بمانند. در این مقاله نگاهی می اندازیم به چرایی اهمیت بسته بندی صنعتی.

بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی چیست؟

برای درک اینکه چرا بسته بندی صنعتی بسیار مهم است، ابتدا باید بفهمید که چیست. هدف بسته بندی صنعتی حفاظت از کالاهای صنعتی در حین نگهداری یا حمل و نقل است. اغلب سنگین و همه کاره است و برای ذخیره مقادیر زیادی کالا، از زباله های خطرناک گرفته تا مواد غذایی، طراحی شده است. بسته بندی صنعتی از نظر مقیاس و مواد مصرفی با بسته بندی های تجاری که در مغازه ها پیدا می کنید متفاوت است.

انواع متداول بسته‌بندی صنعتی شامل بشکه پلاستیکی ، بشکه فلزی ، جعبه‌ مقوایی، ظروف ​IBC ، بشکه فیبری و بسیاری موارد دیگر است.

سلامت و امنیت

در یک ظرفیت صنعتی، مهمترین نقشی که بسته بندی صنعتی ایفا می‌کند از نظر بهداشت و ایمنی است. در واقع، بسیاری از قوانین و مقررات مستلزم رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی سختگیرانه و رعایت رویه ها هستند. بسته بندی صنعتی به مشاغل کمک می کند تا نیازهای خود را برآورده کنند. این به طور خاص برای نگهداری کالاهای صنعتی طراحی شده است. اگرچه انتخاب نوع بسته بندی صحیح برای کالاهایی که نیاز دارید بسیار مهم است.

بسته بندی صنعتی کالاها را زمانی که در انبار هستند یا در حال حمل و نقل هستند نگهداری می‌کند. به عنوان مثال، بسته‌بندی‌هایی مانند بشکه پلاستیکی دارای گواهینامه نگهداری زباله‌های خطرناک و مواد شیمیایی هستند. ظروفی مانند بشکه فلزی دارای گواهینامه نگهداری بنزین و سایر انواع سوخت هستند. در صورت بروز حادثه، اگر کالای شما در ظروف مناسب نگهداری شود، بسته بندی به کاهش خطر برای سلامتی و ایمنی کمک می‌کند.

حفاظت از محصولات

بسته بندی صنعتی علاوه بر اینکه به دلایل بهداشتی و ایمنی ضروری است، از محصولات در برابر آسیب یا آلودگی در حین نگهداری یا حمل و نقل محافظت می کند. به عنوان مثال، محصولاتی که باید در سوپرمارکت فروخته شوند را می توان در جعبه های مقوایی استاندارد صنعتی قرار داد که هنگام حمل و نقل از انبار به طبقه مغازه محافظت شوند.

مواد شیمیایی صنعتی را می‌توان در بشکه پلاستیکی مورد تایید سازمان ملل حمل کرد. زیرا محیط در برابر آلودگی محافظت می شود. آسترهای بشکه پلاستیکی می‌تواند به جلوگیری از هر گونه آلودگی در حین استفاده از بشکه ها نیز کمک کند. بسته بندی صنعتی از ریختن مایعات جلوگیری می کند و از آسیب یا شکستن کالاها در حین حمل و نقل محافظت می کند.

تبلیغات و برندینگ

بسته بندی صنعتی علاوه بر ایفای نقش در سلامت و ایمنی و محافظت از کالاها در برابر آسیب یا آلودگی، نقش مهمی در تبلیغات و برندسازی دارد. همانطور که بسته‌بندی تجاری به شما اطلاع می‌دهد که کدام محصول را می‌خرید و از کدام شرکت می‌خرید، بسته‌بندی صنعتی نیز می‌تواند به همین صورت طراحی شود. بشکه ها، جعبه ها و ظروف را می توان به صورت سفارشی با رنگ های یک شرکت رنگ آمیزی کرد یا با لوگو آنها برچسب زد. هنگام ذخیره سازی یا حمل و نقل، نام تجاری می‌تواند فرصتی عالی برای تبلیغ محصولات یا خدمات به خریداران بالقوه باشد.

قوانین و مقررات

بسته بندی صنعتی به طور هدفمند طراحی شده است. به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از قوانین و مقرراتی که بر نحوه نگهداری و حمل کالاهای صنعتی حاکم است پیروی کنند. اگر مواد شیمیایی، زباله های خطرناک یا هر کالای بالقوه خطرناک دیگری در داخل آن ذخیره می شود، باید مورد تایید سازمان ملل باشد و مقررات سختگیرانه را رعایت کند. بسیاری از انواع بسته بندی مانند بشکه پلاستیکی این قابلیت را دارند. اگر بسته بندی صنعتی برای نگهداری مواد غذایی باشد، باید دارای درجه مواد غذایی باشد. این از هرگونه آلودگی بین مواد و مواد غذایی ذخیره شده جلوگیری می‌کند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.