چگونگی پر کردن بشکه پلاستیکی

چگونگی پر کردن بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی یکی از محبوب ترین گزینه های ذخیره سازی صنعتی در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. بشکه پلاستیکی آبی کلاسیک یک منظره رایج در انبارها است. زیرا بادوام، قابل استفاده مجدد و مقرون به صرفه است. اما برای اینکه آنها تا حد ممکن ماندگاری داشته باشند، مهم است که پر کردن بشکه پلاستیکی خود را به ایمن ترین شکل ممکن یاد بگیرید. در این مقاله، توضیح می‌دهیم که کدام کالاها را می‌توان با خیال راحت در بشکه پلاستیکی نگهداری کرد، بشکه پلاستیکی را چگونه می‌توان با خیال راحت حمل کرد، و در هنگام ذخیره‌سازی یا حمل و نقل مواد صنعتی باید از کدام قوانین آگاه باشید.

پر کردن بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی چه محتویاتی را می تواند در خود جای دهد؟

بشکه پلاستیکی یک راه‌ حل ذخیره‌سازی صنعتی فوق‌العاده همه‌کاره است. می‌توان از آنها برای نگهداری ایمن طیف وسیعی از کالاها، محصولات و مواد استفاده کرد. این شامل همه چیز از رنگ و روغن گرفته تا آب و مواد شیمیایی است.

بشکه پلاستیکی دارای رتبه‌بندی سازمان ملل حتی می‌تواند حلال بالقوه خطرناک، مواد شیمیایی و زباله های خطرناک را ذخیره کند. در حالی که بشکه دارای درجه مواد غذایی می تواند مواد غذایی و نوشیدنی های قابل مصرف را با خیال راحت در خود نگهداری کند.

با توجه به ظرفیت های بسیار متنوع – از بشکه های کوچک 30 لیتری تا درام های 220 لیتری بسیار بزرگتر – بشکه پلاستیکی را می توان برای ذخیره مقادیر شخصی کالا یا مقادیر صنعتی کالا استفاده کرد.

نمونه های معمولی از چیزهای ذخیره شده در بشکه پلاستیکی عبارتند از:

  1. لوازم دارویی و پزشکی
  2. روغن ها و روان کننده ها
  3. آب و سایر مایعات
  4. مواد غذایی
  5. دانه ها
  6. شن
  7. مصالح و مواد ساختمانی
  8. پودرها
  9. مواد شیمیایی

توجه به این نکته مهم است که برخی از محتویات برای ذخیره سازی بشکه های پلاستیکی مناسب تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، در حالی که سوختی مانند بنزین و گازوئیل را می توان در یک درام پلاستیکی ذخیره کرد، به مرور زمان می تواند باعث شکسته شدن پلاستیک و ناپایداری آن شود.

چه مدت می توان آب را در یک بشکه پلاستیکی ذخیره کرد؟

بشکه پلاستیکی برای نگهداری مقادیر زیادی آب مناسب است. اما اگر می‌خواهید مقدار زیادی آب آشامیدنی ذخیره کنید، مهم است که بدانید آب تا چه مدت تازه می ماند. آب شیرین تا زمانی که در وهله اول آلوده نباشد و تمیز باشد هرگز کهنه نمی شود. با این حال، هنگامی که در یک بشکه پلاستیکی قرار می گیرد، با گذشت زمان پلاستیک به آرامی تجزیه می شود و به داخل آب می رود. این یک فرآیند بسیار کند است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا آلودگی ایجاد شود. اما مقررات و دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند که آب آشامیدنی هر شش ماه یکبار چرخش شود. همچنین باید به یاد داشته باشید که برای ذخیره آب آشامیدنی فقط از بشکه پلاستیکی دارای درجه غذایی استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که بشکه قبل از استفاده تمیز و ضد عفونی شده است.

چه مدت می توانید مواد شیمیایی را در یک بشکه پلاستیکی نگهداری کنید؟

بشکه پلاستیکی معمولاً برای ذخیره مواد شیمیایی و حلال های مختلف استفاده می شود. مهم است که بررسی کنید که مواد شیمیایی مورد نظر با پلاستیک واکنش نشان ندهند. اگر مواد شیمیایی را ذخیره می کنید، مطمئن شوید که از بشکه دارای رتبه بندی سازمان ملل استفاده می کنید، زیرا به طور خاص برای استفاده صنعتی طراحی شده‌اند. هیچ قانون مشخصی در مورد مدت زمان نگهداری مواد شیمیایی در یک بشکه پلاستیکی وجود ندارد، زیرا بستگی به مواد شیمیایی مورد نظر دارد. برای اطلاعات دقیق با تامین کنندگان مواد شیمیایی خود تماس بگیرید. زیرا انواع مختلف مواد شیمیایی طول عمر متفاوتی دارند و به روش های مختلفی بر پلاستیک تأثیر می گذارند.

بهترین روش برای پر کردن، ایمن سازی و حمل بشکه پلاستیکی چیست؟

برای پر کردن، ایمن کردن و حمل و نقل ایمن بشکه پلاستیکی، ابتدا باید یک ارزیابی ریسک انجام دهید. شما باید خطرات مربوط به کارمندان خود را ارزیابی کنید. PPE کافی (تجهیزات حفاظت شخصی) تهیه کنید و در صورت وقوع حوادث، رویه هایی را در نظر بگیرید. اگر بشکه پلاستیکی را با کالاهای قابل اشتعال یا خطرناک پر و حمل می کنید، این امر به ویژه مهم است. هنگامی که بشکه پلاستیکی و به اطراف منتقل می شود، استفاده از تجهیزات صنعتی مانند چرخ دستی یا لیفتراک مهم است. بشکه پلاستیکی باید تا حد امکان در زیرپوش نگهداری شود و در هنگام حمل و نقل باید به طور ایمن روی بستر کامیون یا وسیله نقلیه ای که آنها را حمل می کند، محکم شود.

قانون مربوطه بر این امر حاکم است؟

قوانین مختلف دولتی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که کالاهای صنعتی به شیوه ای ایمن ذخیره و حمل می‌شوند. ضروری است که هنگام پر کردن بشکه پلاستیکی از دستورالعمل های مربوطه پیروی کنید، زیرا این نه تنها یک الزام قانونی است، بلکه به محافظت از شما و کارکنانتان در برابر آسیب کمک می کند. قانونی که باید رعایت کنید به انواع کالاهایی که قصد ذخیره و حمل و نقل دارید بستگی دارد. مواد مختلف قوانین و مقررات متفاوتی دارند. مواد خطرناک یا قابل اشتعال بدیهی است که به قانون بیشتری نسبت به آب نیاز دارند.

یک مکان خوب برای شروع، اداره بهداشت و ایمنی است که دستورالعمل ها و مقررات مربوط به ذخیره سازی ایمن کالاهای صنعتی را وضع می کند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید کالاهای قابل اشتعال یا خطرناک را در بشکه های پلاستیکی ذخیره کنید، می توانید رویه های صحیح را در وب سایت HSE پیدا کنید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.