بشکه پلاستیکی با درجه مواد غذایی

بشکه پلاستیکی با درجه مواد غذایی

بشکه پلاستیکی کلاسیک آبی در انبارها، سوپرمارکت‌ها و مکان‌های ذخیره‌سازی در سراسر جهان یک منظره رایج است. بشکه پلاستیکی آبی ظرف مناسبی برای بسیاری از اقلام صنعتی است. به ویژه، بشکه پلاستیکی دارای درجه مواد غذایی برای نگهداری و حمل و نقل ایمن مواد غذایی عالی است. بشکه پلاستیکی مورد استفاده در صنایع غذایی باید به طور مناسب ضد عفونی شده و دارای گواهی ایمن برای حمل و نگهداری اقلام مصرفی در دراز مدت باشد. در این مقاله، نگاهی عمیق به نحوه استفاده ایمن از بشکه پلاستیکی در صنایع غذایی می اندازیم.

بشکه پلاستیکی درجه غذایی

بشکه پلاستیکی چیست؟

بشکه پلاستیکی یکی از رایج ترین اشکال ذخیره سازی صنعتی است. آنها طیف گسترده ای از کاربردها را دارند و هنگامی که صحبت از ذخیره سازی و حمل و نقل طولانی مدت مقادیر صنعتی کالا می شود، مزایای زیادی را ارائه می دهند. بیشتر بشکه های پلاستیکی به رنگ آبی هستند و از HDPE (پلی‌اتیلن با چگالی بالا) تولید می‌شوند. HDPE نوعی پلاستیک بادوام است که به راحتی قالب‌گیری می‌شود و سال‌ها دوام می‌آورد.

بشکه پلاستیکی در ظرفیت های مختلفی تولید می شود که به طور کلی از 30 لیتر تا 220 لیتر تولید می شود. دو وجه تمایز عمده یا دو نوع عمده بشکه پلاستیکی وجود دارد که در دنیای صنعتی با آنها روبرو خواهید شد: درام های پلاستیکی سر محکم و درام های پلاستیکی با روب باز.

بشکه پلاستیکی دهانه باز

بشکه پلاستیکی دهانه باز دارای درب محکمی است که می توان آن را با خیال راحت از بالای بشکه جدا کرد و جایگزین کرد. درب قابل جابجایی این امکان را می دهد که بشکه پلاستیکی برای حمل و نقل یا ذخیره سازی به راحتی پر و تخلیه شود.

بشکه پلاستیکی دهانه بسته

بشکه پلاستیکی دهانه بسته برخلاف بشکه پلاستیکی دهانه باز کاملاً در قسمت بالایی آب بندی می شود. آنها از طریق نازل ها یا شیرهای کوچک تخلیه یا پر می شوند.

هر دو نوع بشکه مزایا و معایبی دارند. بشکه دهانه بسته محافظت بیشتری را ارائه می دهد و نسبت به بشکه دهانه باز بالا ایمن تر است. در صنایع غذایی معمولاً از بشکه دهانه بسته برای حمل و نگهداری مایعات استفاده می شود. در حالی که بشکه پلاستیکی دهانه باز برای حمل و نقل و نگهداری مواد نیمه جامد، پودرها و سایر مواد غذایی مشابه استفاده می شود.

بشکه پلاستیکی معمولا برای چه مواردی استفاده می شوند؟

جدا از کاربرد آنها در صنایع غذایی، بشکه پلاستیکی کاربردهای گسترده ای در بسیاری از صنایع دیگر دارد که از حمل و نقل مواد شیمیایی گرفته تا ذخیره سازی روغن ها را شامل می شود. کاربردی بودن آنها دلیل اصلی این است که آنها چنین کاربرد متنوعی دارند. در صنایع مختلف، نقش اصلی آنها همیشه حمل و نقل و یا ذخیره سازی است.

چگونه از بشکه پلاستیکی در صنایع غذایی استفاده می شود؟

در صنایع غذایی، بشکه پلاستیکی دارای درجه مواد غذایی در تعدادی از مناطق، برای اهداف ذخیره سازی و حمل و نقل استفاده می شود. آنها مقرون به صرفه، بادوام و ماندگار هستند و آنها را به سرمایه گذاری مفیدی برای مشاغلی تبدیل می کند که نیاز به ذخیره و حمل و نقل مقادیر زیادی مواد غذایی دارند. ظروف بزرگتر دارای دسته های پلاستیکی هستند تا راحت تر بلند شوند. چون همه بشکه های پلاستیکی قابل استفاده مجدد هستند، بنابراین آنها یک گزینه عالی برای مشاغلی هستند که نگران محیط زیست هستند.

در اینجا رایج ترین روش های استفاده از بشکه پلاستیکی دارای درجه مواد غذایی آورده شده است:

  1. برای ذخیره و انتقال مقادیر زیاد مایعات. این شامل مقادیر صنعتی روغن پخت و پز و نوشیدنی است.
  2. برای نگهداری و حمل و نقل مقادیر زیاد مواد غذایی نیمه جامد. این شامل مقادیر صنعتی چاشنی ها یا سس ها مانند سس کچاپ یا سس مایونز می شود.
  3. برای نگهداری و حمل و نقل مقادیر زیادی از مواد غذایی پودر شده مانند ادویه های پخت و پز یا شیرخشک.

چگونه می توانید از آلودگی جلوگیری کنید؟

بشکه های پلاستیکی درجه مواد غذایی به دلیل ظرفیت صنعتی خود توسط تامین کنندگان مواد غذایی صنعتی برای نگهداری رستوران ها و کافه ها به خوبی استفاده می شوند.

از آنجایی که غذا واکنش پذیر است، بشکه پلاستیکی مورد استفاده برای نگهداری مواد مصرفی باید برای نگهداری طولانی مدت ایمن باشد. اگر از بشکه پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌کنید، باید از درجه مواد غذایی برخوردار باشد. با گذشت زمان، برخی از پلاستیک ها تخریب می شوند. اگر این اتفاق بیفتد، غذا می تواند با پلاستیک یا سایر مواد شیمیایی مضری که ممکن است در موادی که بشکه از آن ساخته شده است، آلوده شود. این برای سلامتی انسان خطرناک است و مطمئناً مطابق با استانداردهای ایمنی مواد غذایی در هیچ کشوری نیست. سایر بشکه هایی که کیفیت غذایی ندارند می توانند حاوی رنگ های مضر باشند که می توانند مواد غذایی را آلوده کرده و در صورت مصرف خطرناک باشند. به همین دلیل، قبل از استفاده از بشکه پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی، ضروری است که مطمئن شوید بشکه پلاستیکی مناسب مواد غذایی است.

درجه غذایی در مقابل ایمن برای مواد غذایی

بشکه های پلاستیکی درجه غذایی برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی دارای گواهی ایمن هستند. این بدان معناست که مواد پلاستیکی مورد استفاده در زمانی که مواد غذایی در داخل آن ذخیره می‌شوند، تجزیه نمی‌شوند. بین «ایمن برای مواد غذایی» و «دارای فود گرید» تمایزی وجود دارد. اگر یک بشکه پلاستیکی فقط برای مواد غذایی ایمن باشد، ممکن است برای نگهداری طولانی مدت مناسب نباشد. برای اینکه کاملاً ایمن باشد، بشکه شما باید آزمایش شود و به عنوان فود گرید برچسب گذاری شود.

آستر بشکه

در حالی که بشکه پلاستیکی درجه مواد غذایی برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی مستقیماً در داخل بشکه ایمن هستند، می توانید با استفاده از آستر بشکه، آلودگی را کاهش دهید. بشکه پلاستیکی اغلب دوباره استفاده می شود. اگر مطمئن نیستید که به اندازه کافی تمیز شده و از استفاده قبلی با مواد دیگر پاکسازی شده یا خیر، آستر بشکه به شما این آرامش را می دهد. آسترهای بشکه به شما این امکان را می دهند که محصول خود را بدون تماس با دو طرف بشکه ذخیره کنید تا همه چیز فوق العاده ایمن باشد.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.