پلیمر در صنعت بسته بندی

پلیمر در صنعت بسته بندی

پلیمر در صنعت بسته بندی

پلیمر ها، یکی از مهم‌ترین مواد مورد استفاده در صنعت بسته بندی هستند. این مواد، به دلیل ویژگی های آن‌ها مانند سبکی، انعطاف پذیری، قابلیت بازیافت و قابلیت حفظ کیفیت محصولات، در بسته بندی محصولات مختلف استفاده می‌شوند.

پلیمر صنعت بسته بندی

پلیمرها، از ترکیب مجموعه‌ای از واحدهای ساختمانی به نام مونومر ها تشکیل شده‌اند. با تغییر نوع و ترکیب مونومر ها، پلیمرهای مختلف با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند. در صنعت بسته‌بندی، پلیمرهای مختلفی مانند پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید و پلی استایرن استفاده می‌شوند.

پلی‌اتیلن

یکی از مهم‌ترین پلیمر های استفاده شده در صنعت بسته بندی است. این پلیمر، دارای ویژگی‌هایی مانند سبکی، شفافیت، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر شوک است. پلی‌اتیلن، در تولید بشکه‌ها، کیسه‌ها، فیلم‌های بسته‌بندی و ظروف نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی پروپیلن

یکی دیگر از پلیمرهای مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی است. این پلیمر، دارای ویژگی‌هایی مانند سبکی، مقاومت در برابر شوک، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر حرارت است. پلی پروپیلن، در تولید بشکه‌ها، کیسه‌ها، فیلم‌های بسته‌بندی و ظروف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی وینیل کلراید (PVC)

یکی دیگر از پلیمر های استفاده شده در صنعت بسته بندی است. این پلیمر، دارای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، مقاومت در برابر حرارت و شفافیت است. PVC، در تولید بشکه‌ها، کیسه‌ها، فیلم‌های بسته‌بندی و ظروف نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی استایرن

یکی دیگر از پلیمرهای استفاده شده در صنعت بسته‌بندی است. این پلیمر، دارای ویژگی‌هایی مانند سبکی، شفافیت، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر شوک است.پلی استایرن، در تولید انواع بشکه‌های صنعتی، بشکه‌های حمل مایعات، ظروف غذایی و بسته‌بندی محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته‌بندی با استفاده از پلیمرها، به دلیل ویژگی‌های آن‌ها نسبت به مواد دیگر، مزایایی دارد. این مزایا عبارتند از:

  1. سبکی: پلیمر ها، به دلیل سبکی آن‌ها، باعث کاهش وزن بسته بندی شده و هزینه حمل و نقل را کاهش می‌دهند.
  2. انعطاف پذیری: پلیمر ها، به دلیل انعطاف پذیری آن‌ها، قابلیت بسته‌بندی محصولات با شکل‌های مختلف را دارا هستند.
  3. قابلیت بازیافت: پلیمرها، به دلیل قابلیت بازیافت آن‌ها، بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست را فراهم می‌کنند.
  4. حفظ کیفیت محصولات: پلیمرها، به دلیل ویژگی‌های مانند مقاومت در برابر رطوبت، نور، هوا و عوامل شیمیایی، محصولات را در برابر خرابی و تغییر رنگ و طعم حفظ می‌کنند.

در نتیجه، استفاده از پلیمر ها در صنعت بسته بندی، باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها می‌شود و در عین حال، محیط زیست را نیز محافظت می‌کند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.