بشکه پلی اتیلنی چیست؟

بشکه پلی اتیلنی چیست؟

بشکه پلی اتیلنی، که بیشتر به عنوان بشکه پلاستیکی شناخته می شود، ظرف صنعتی است که از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته شده. آنها وزن سبک تری دارند و مقرون به صرفه تر از بشکه فلزی هستند. آنها کاربردهای گسترده ای در هر دو بخش خانگی و تجاری دارند. اگر علاقه مند به استفاده از بشکه پلاستیکی پلی اتیلنی برای حمل مواد شیمیایی و سایر مواد تولیدی هستید، این راهنما به شما کمک می کند تا بسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

بشکه پلی اتیلنی

چرا بشکه پلی اتیلنی را انتخاب کنید؟

هر ساله بیش از 15 میلیون بشکه پلاستیکی در آمریکای شمالی توسط چهار تولید کننده بزرگ ساخته می شود. توجه داشته باشید که وقتی در این مقاله به بشکه پلی اتیلنی اشاره می کنیم، به بشکه های بزرگ اشاره می کنیم. از این ظروف برای نگهداری فرآورده های صنعتی، مایع خطرناک و غیر خطرناک و گاهی پودری استفاده می شود. هنگام انتخاب یک بشکه مناسب، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک بشکه پلی اتیلنی را به هر گزینه دیگری ارجحیت دارد. در اینجا برخی از تصمیماتی است که باید هنگام انتخاب بسته بندی مناسب در نظر بگیرید.

پلاستیک در مقابل فولاد

پلاستیک و فولاد دو ماده رایج برای بشکه های ذخیره سازی هستند. بشکه پلاستیکی وزن کمتری دارد که منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل می شود. بیشتر بشکه های پلاستیکی که برای مصارف صنعتی استفاده میشوند نیز از HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) ساخته شده‌اند. HDPE نوع خاصی از پلاستیک است که در برابر سطوح pH بسیار بالا یا پایین مقاوم است و آن را به انتخابی مطمئن برای بسیاری از انواع مختلف مواد تبدیل می کند.

رتبه بندی سازمان ملل

سازمان ملل متحد نهادی است که مسئول ایجاد و توزیع مقررات حمل و نقل شیمیایی در سراسر جهان است. هر بشکه ای که برای حمل مواد، به ویژه مواد خطرناک استفاده می شود، باید با این مقررات مطابقت داشته باشد و کد بسته بندی سازمان ملل متحد را به وضوح روی بشکه پلی اتیلنی خود چاپ کند.

آستر بشکه و واشر

بشکه فلزی ممکن است پس از تماس با مواد خورنده از بین بروند. برای کاهش هزینه و از بین بردن مشکل ناشی از قرار دادن یک آستر پلاستیکی در بشکه فلزی، بسیاری از تولیدکنندگان استفاده از یک بشکه ساخته شده با HDPE  برای حمل و نقل مواد استفاده میکنند.

برخی از بشکه ها، به ویژه بشکه فلزی دهانه باز یا بسته، برای بسته شدن ایمن و رعایت مقررات سازمان ملل برای حمل و نقل، به واشر متکی هستند. واشرها برای بستن محکم بشکه استفاده می شوند و مانند آسترها می توانند از آلودگی و نشت در حین حمل و نقل جلوگیری کنند. در حالی که استفاده از واشر برای بشکه پلاستیکی لازم نیست. استفاده از واشر برای بشکه فلزی بسیار رایج است.

به طور خلاصه، بشکه پلی اتیلنی بیشتر برای حمل و نقل مواد با سطوح pH مختلف و نیازهای مختلف است. بشکه فلزی اغلب زمانی استفاده می‌شود که موادی که حمل می‌شود وزن حجیم‌تری داشته باشد.

الزامات حمل و نقل مواد خطرناک در بشکه پلاستیکی

همانطور که در بالا ذکر شد، تمام بسته بندی های دارای رتبه بندی سازمان ملل باید برای دریافت کد بسته بندی قانونی آزمایش شوند. این امر به ویژه در هنگام حمل و نقل مواد خطرناک که می تواند برای هر کسی که در هنگام حمل و نقل در تماس با محموله است خطرناک باشد بسیار مهم است.

مقررات بین المللی و داخلی هر دو حکم می کند که فرستنده باید الزامات زیر را برای حمل مواد خطرناک رعایت کند:
  1. فرستنده باید تعیین کند که در هنگام بسته شدن، هیچ گونه نشتی قابل تشخیصی از مواد از بشکه وجود نداشته باشد.
  2. هیچ باقیمانده ای از مواد در قسمت بیرونی بسته بندی وجود نداشته باشد.
  3. بسته بندی باید برای موادی که در آن قرار دارد هیچ واکنشی ندهد.
  4. حجم کافی در بسته بندی مایع باقی بماند تا به دلیل انبساط با تغییرات محیطی مشکلی نباشد.
  5. توجه داشته باشید بشکه پلی اتیلنی با قدمت بیش از پنج سال فقط می تواند در داخل کشور استفاده شوند.

انواع دهانه بشکه پلی اتیلنی

بشکه پلاستیکی در دو نوع وجود دارد: دهانه باز و دهانه بسته. دهانه باز به شما این امکان را می دهد که مواد خود را بسیار راحت وارد و خارج کنید. اینها را می توان برای مایعات استفاده کرد، اما بیشتر برای محصولات خشک استفاده می شود. بشکه های دهانه باز نیز ممکن است از واشر برای امنیت بیشتر استفاده کنند. از طرف دیگر، بشکه پلاستیکی دهانه بسته طوری طراحی شده‌ که محکم بماند. در اینها معمولاً از طریق اتصالات در بالای بشکه دسترسی ممکن است. بشکه پلی اتیلنی دهانه بسته عمدتاً برای آب و سایر محصولات مایع استفاده می شود.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.