انواع مختلف مواد بسته بندی چیست؟

انواع مختلف مواد بسته بندی چیست؟

بسته بندی جزء ضروری فرآیندهای تولید، عرضه و توزیع است. این در طیف گسترده ای از صنایع برای طیف وسیعی از نقش های مختلف استفاده می شود، و اکثر مردم هر روز هفته با نوعی بسته بندی مواجه می شوند. به زبان ساده، همه جا هست. به محافظت از محصولات در هنگام ارسال کمک می کند، و می توان از آن برای برندسازی محصولات با تبلیغات یا ارائه اطلاعات مفید برای مشتریان استفاده کرد. انواع بسته بندی فوق العاده زیاد است. در این مقاله نگاهی به انواع بسته بندی های موجود می اندازیم.

انواع بسته بندی

بسته بندی چیست؟

بسته بندی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. می توان از آن برای محافظت از کالاها یا محصولات در حال حمل استفاده کرد. این به محافظت از محصولات در هنگام حمل و نقل یا هنگام تحویل کمک می کند. بسته بندی همچنین برای دفع ضربه، محافظت از محصولات در برابر رطوبت یا نشت و تمیز نگه داشتن آنها وجود دارد. بسته بندی همچنین برای تبلیغ محصولات و تبلیغ یک برند یا طراحی کار می کند، در حالی که مکانی را برای اطلاعات مفید برای نوشتن و خواندن آسان توسط مشتری فراهم می کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که یک محصول به طور بالقوه خطرناک باشد، زیرا علائم هشدار دهنده را می توان در بیرون چاپ کرد.

آیا بین بسته بندی صنعتی و بسته بندی معمولی تفاوتی وجود دارد؟

بسته بندی صنعتی در مفهوم مشابه است، اما در عمل بسیار متفاوت از بسته بندی معمولی است. قوی تر است زیرا اغلب باید از کالاهای خطرناک محافظت کند. بسته بندی صنعتی معمولاً برای یک محصول خاص که نیاز به حمل و نقل دارد ساخته می شود و در نتیجه می تواند محافظت بیشتری داشته باشد. معمولاً ایمن است، اما نسبت به طرح‌ها و محصولات بسته‌بندی معمولی نیز سنگین‌تر است.

انواع مختلف بسته بندی صنعتی

1. پلاستیک

یکی از رایج ترین مواد بسته بندی صنعتی که می توانید پیدا کنید پلاستیک است. برای کالاهای خطرناک و خورنده، بهترین ماده برای حمل و نقل است. پلاستیک توسط بسیاری از مواد شیمیایی صنعتی خورده نمی‌شود، و نه تنها تولید بسته‌بندی‌های پلاستیکی مانند بشکه پلاتسیکی یا درام ارزان است، بلکه ماندگاری بالایی دارند و قابل استفاده مجدد هستند.

2. فولاد

فولاد در مورد بسته بندی مواد خورنده به اندازه کافی موثر نیست، اما برای سایر کالاها بسیار مفید است. بسته بندی فلزی، مانند بشکه فلزی، بسیار محکم است و سرمایه گذاری بلندمدتی را ارائه می دهد.

3. مقوا

مقوا یکی دیگر از مواد بسته بندی همه کاره است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این موثرترین شکل بسته بندی صنعتی است که به راحتی قابل بازیافت و استفاده مجدد است. مقوا به طرز شگفت آوری قوی است و حتی می توان از آن برای نگهداری برخی از مواد و مواد شیمیایی خطرناک استفاده کرد.

چگونه بفهمم کدام بسته بندی برای من مناسب است؟

بهترین بسته بندی برای شما در درجه اول به این بستگی دارد که چه محصولاتی را برای بسته بندی، محافظت و حمل و نقل نیاز دارید و بودجه شما چقدر است. اگر مواد خورنده برای بسته بندی دارید، در صورت لزوم می توانید بشکه پلاستیکی را در نظر بگیرید و باید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.