پلی اتیلن چیست؟ خواص و کاربردها

پلی اتیلن چیست؟ خواص و کاربردها

پلی اتیلن چیست؟ تعریف و انواع

امروزه “PE” را می توان در بسیاری از انواع بسته بندی و اشیاء روزمره یافت. PE به چه معناست؟ مخفف پلی اتیلن است و خواص بسیاری دارد. یک ماده ترموپلاستیک به شکل پلیمرهای مصنوعی با چگالی بالا است. پلی اتیلن از طریق پلیمریزاسیون اتیلن ایجاد می شود، فرآیندی که در آن ذرات مونومر با هم ترکیب می شوند.
کدام عناصر پلی اتیلن را می سازند؟ ساختار این پلاستیک بسیار ساده است – از کربن و هیدروژن تشکیل شده است. پلی اتیلن را میتوانید در انواع زیر بیابید:

LDPE (پلی اتیلن با چگالی کم): نرم با چگالی ذرات کم
HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا): سخت و متراکم
PEX: پلی اتیلن بادوام
LLDPE: یک پلاستیک نرم با چگالی کم
ULDPE (فوق العاده کم چگال): یک ترموپلاستیک با چگالی بسیار کم

دانشمندان در سراسر جهان به طور مداوم پلی اتیلن را بهبود می بخشند و خواص جدیدی به آن می بخشند. چندین سال تحقیق و آزمایشات آزمایشگاهی منجر به تولید ماده پلی اتیلن به نام UHMWPE شده است. این یکی از بادوام ترین پلیمرهای شناخته شده امروزی است که در برابر آسیب های مکانیکی، نفوذ میکروبی و رطوبت مقاوم است.

پلی اتیلن

خواص فیزیکی و شیمیایی

ویژگی های پلی اتیلن (PE) چیست؟ خواص فیزیکی و شیمیایی این پلاستیک شایسته شناسایی است زیرا ماده ای است که:

ترموپلاستیک و آسان برای پردازش،
انعطاف پذیر است،
در برابر دماهای پایین، تنش کششی و سایش مقاوم است،
هدایت حرارتی پایینی دارد،
دی الکتریک است (خواص فیزیکی پلی اتیلن مرتبط با رسانایی الکتریسیته برای هر نوع پلیمر پلی اتیلن متفاوت است).
پلی اتیلن چه خواص ارزشمند دیگری دارد؟ چگالی آن از 0.92 g/cm³ تا 0.96 g/cm³ متغیر است. بسته به چگالی ذرات، پلاستیک های پلی اتیلن می توانند شفاف، نیمه شفاف یا سفید باشند. پلی اتیلن – یک ماده قابل احتراق است که در معرض دمای بالا به سرعت ذوب می شود.

خواص شیمیایی

خواص شیمیایی پلی اتیلن نیز قابل توجه است. ماده ای غیر سمی است که مواد مضر و بوی نامطبوع تولید نمی کند و آب، گاز یا میکروارگانیسم های بیماری زا به آن نفوذ نمیکند. این مواد در برابر اسیدها و بازها نیز مقاوم هستند.

پلی اتیلن: موارد استفاده

پلاستیک ها را می توان با هزینه کم تولید کرد. بنابراین جای تعجب نیست که دامنه کاربردهای پلی اتیلن بسیار متنوع است. امروزه از پلی اتیلن برای تولید اقلام، بسته بندی و محفظه وسایل مختلفی استفاده می شود که ما هر روز در منازل و در شرایط صنعتی از آنها استفاده می کنیم. از جمله برای تولید موارد زیر استفاده می شود:

  1. لوله ها و شیرآلات برای سیستم های آب، فاضلاب، تهویه و گرمایش
  2. ظروف مایعات، مواد شیمیایی، سوخت، زباله های خانگی
  3. بطری های نوشیدنی و لوازم آرایشی
  4. کفپوش مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  5. روکش کابل فیبر نوری
  6. قطعات خودرو، ابزار برقی
  7. اسباب بازی ها
  8. لوازم خانگی و لوازم جانبی (پلی اتیلن با چگالی بالا برای تولید تخته های برش، دستگیره ها، کشوها و غیره استفاده می شود)

پلی اتیلن – پلاستیکی با پتانسیل بالا

با توجه به خواص فوق العاده پلی اتیلن مانند مقاومت در برابر آسیب، خوردگی و آب، استفاده های جدیدی از این ماده اولیه به طور مداوم پیدا می شود. در صنعت ساخت و ساز و همچنین در صنایع دارویی، شیمیایی، غذایی و آرایشی به خوبی کار می کند. بازار پلاستیک نیز توسط پلاستیک پلی اتیلن نرم که برای تولید بسته بندی، کیسه های پلاستیکی، فیلم های استرچ و کیسه های تبلیغاتی استفاده می شود، تسخیر شده است.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.