پلاستیک چگونه بازیافت می شود؟

پلاستیک چگونه بازیافت می شود؟

پلاستیک یکی از پرطرفدارترین و مفیدترین مواد دوران مدرن است و مهم است که تا حد امکان طول عمر پلاستیک ها را بهینه کنیم. در سرتاسر جهان ما سالانه 300 میلیون تن پلاستیک تولید می کنیم و بیشتر مردم پلاستیک های خود را دوباره استفاده و بازیافت می کنند. بشکه پلاستیکی نیز از محصولات پرکابرد است. این محصول نیز امکان بازیافت دارد.

بازیافت پلاستیک

چرا بازیافت پلاستیک مهم است؟

پلاستیک یک ماده محبوب و بسیار پرکاربرد است و ما از آن استفاده زیادی می کنیم. استفاده مجدد و بازیافت اقلام پلاستیکی تا حد امکان می تواند نیاز ما را به ایجاد پلاستیک جدید کاهش دهد.

این بدان معنی است که ما می توانیم:

  1.  سوخت های فسیلی تجدید ناپذیر (نفت) را حفظ کنیم.
  2. انرژی مصرفی برای تولید پلاستیک جدید را کاهش دهیم.
  3. میزان زباله جامدی که دفن میشود را کاهش دهیم.
  4. باعث کاهش انتشار گازهایی مانند دی اکسید کربن در جو شویم.

پلاستیک چگونه بازیافت می شود؟

انواع پلاستیک ها عبارتند از:

طبقه بندی شده بر اساس نوع پلیمر، خرد شده، شسته، ذوب شده، پلت شده و تبدیل شده به محصولات جدید.

بازیافت یک پلاستیک یک فرآیند دو مرحله ای است:

مرتب سازی(طبقه بندی) که عمدتاً به طور خودکار با مرتب سازی دستی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که همه آلاینده ها حذف شده اند. پس از طبقه بندی و تمیز کردن، پلاستیک را می توان به صورت تکه تکه خرد کرد و یا قبل از اینکه در نهایت برای محصولات جدید قالب‌گیری شود، به شکل گلوله درآورد.

انواع مختلفی از پلاستیک برای استفاده وجود دارد ولی همه آنها قابل بازیافت نیست. مدتی است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در فناوری مورد نیاز برای گسترش دامنه مواد پلاستیکی که قادر به بازیافت آن‌ها هستیم، از جمله مواردی که برای ساخت کیسه‌های انعطاف‌پذیر استفاده می‌شوند، در حال انجام است. در حالی که انواع بیشتری از پلاستیک در حال بازیافت هستند، انواع مختلفی وجود دارد که هنوز به محل دفن زباله می روند، سوزانده می شوند یا برای بازیافت به خارج از کشور منتقل می شوند.

پلاستیک بازیافتی چگونه استفاده می شود؟

طیف وسیعی از محصولات را می توان از پلاستیک بازیافتی تهیه کرد که عبارتند از:

  1. بطری نوشیدنی و سینی غذا
  2. پارچه پلی استر برای لباس
  3. سطل های چرخ دار و جعبه های غذا
  4. گونی ها و کیسه های حمل انباشته
  5. آسترهای قوس چرخ و ضربه گیر روی خودروها
  6. غشاهای ضد رطوبت
  7. جعبه ها و پالت های قابل استفاده مجدد
  8. گلدان های گل، سینی بذر، قوطی های آبیاری و ته آب.

نحوه بازیافت پلاستیک

بطری های پلاستیکی، تشت و سینی

بطری های پلاستیکی از همه نوع معمولاً از دو نوع پلاستیک ساخته می شوند که بازیافت آنها آسان است PET و HDPE 99٪ . اکنون امکانات جمع آوری بطری های پلاستیکی را مجموعه های بازیافت خانگی یا در مراکز بازیافت ارائه میدهند. بسیاری از مردم در حال بازیافت این نوع پلاستیک هستند.

کیسه های پلاستیکی و بسته بندی

اخیراً، برخی از فروشگاه ها و خرده‌فروشان شروع به جمع‌آوری طیف وسیع‌تری از کیسه‌ها و بسته‌بندی‌های پلاستیکی یا پلاستیک‌های نرم کرده‌اند. این بدان معناست که اکنون می‌توانید بسته‌بندی‌هایی مانند کیسه‌های غذای نوزاد و حیوانات خانگی، بسته‌های مواد غذایی و کیسه‌های نان در این فروشگاه‌ها بازیافت کنید.

پلاستیک قابل کمپوست

برخی از انواع پلاستیک ممکن است بگویند که در کمپوستر خانگی قابل کمپوست هستند. این نوع پلاستیک ها نباید در مجموعه بازیافت خشک یا سطل زباله باغ شما قرار گیرند، زیرا نمی توان آنها را مانند پلاستیک های تجزیه ناپذیر بازیافت کرد.

آشنایی با نمادهای بسته بندی پلاستیکی

گاهی اوقات درک نحوه بازیافت برخی اقلام ممکن است گیج کننده باشد. نمادهای روی بسته‌بندی پلاستیکی می‌توانند به توضیح اینکه از کدام نوع پلاستیک ساخته شده‌اند و نحوه بازیافت آن‌ها کمک می‌کنند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.