مزایای پلیمر نسبت به مواد فلزی برای قطعات ماشینکاری

مزایای پلیمر نسبت به مواد فلزی برای قطعات ماشینکاری

مزایای اجزای پلیمری نسبت به مواد فلزی برای قطعات ماشینکاری

هنگامی که برای یک پروژه به یک قطعه ماشینکاری سفارشی نیاز دارید، انتخاب یک ماده فلزی ممکن است مورد توجه غریزی مهندس طراح باشد. هدف این مقاله ارائه بینش آموزشی در مورد جایگزینی معقول تر برای قطعات ماشینکاری دقیق، با استحکام بالا و بادوام است: پلیمر ها و کامپوزیت های ماشینکاری شده. بیایید مزایای انتخاب مواد پلاستیکی در مقابل مواد فلزی سنتی تر برای قطعات دقیق را بررسی کنیم.

پلیمر

مزایا

قطعات پلیمری و کامپوزیت ماشینکاری شده در مقایسه با فلز مقرون به صرفه ترین راه حل هستند.

قطعات پلاستیکی ماشین‌کاری شده سبک‌تر هستند و بنابراین با ارائه هزینه‌های حمل و نقل پایین‌تر برای تجهیزاتی که به طور منظم در طول عمر محصول حمل می‌شوند یا جابجا می‌شوند، مزایای زیادی نسبت به فلزات دارند. در کاربردهای باربری و سایش، پلیمرها با اجازه دادن به موتورهای با قدرت کمتر برای قطعات متحرک به دلیل خواص اصطکاک کمتر اجزای سایش پلیمری در مقایسه با فلزات، مزایای زیادی نسبت به فلزات دارند. خواص اصطکاک پایین باعث سایش کمتر نیز می شود. نرخ سایش کمتر باعث می شود تا زمان خرابی مربوط به تعمیر و نگهداری کمتر شود. اکنون تجهیزات شما می توانند برای مدت طولانی تری فعال باشند و سود بیشتری برای شما ایجاد کنند. پلاستیک‌ها نه تنها سبک‌تر هستند، بلکه از بسیاری از مواد خام فلزی که برای قطعات استفاده می‌شوند، ارزان‌تر هستند. پلاستیک ها در چرخه های سریع تری نسبت به فلزات تولید می شوند که به کاهش هزینه های تولید نیز کمک می کند.

پلاستیک ها نسبت به همتایان فلزی خود در برابر مواد شیمیایی مقاوم تر هستند.

بدون پرداخت‌ها و پوشش‌های ثانویه گسترده و پرهزینه، فلزات به راحتی توسط بسیاری از مواد شیمیایی رایج مورد حمله قرار می‌گیرند. خوردگی ناشی از رطوبت یا حتی فلزات غیرمشابه در تماس نزدیک نیز یکی از نگرانی های اصلی اجزای فلزی است. مواد پلیمری و کامپوزیتی مانند PEEK، Kynar، تفلون و پلی اتیلن در برابر برخی از خشن ترین مواد شیمیایی غیر قابل نفوذ هستند. این امکان ساخت و استفاده از اجزای انتقال دقیق سیال را در صنایع شیمیایی و فرآوری فراهم می کند که در غیر این صورت اگر از مواد فلزی ساخته شوند، حل می شوند. برخی از مواد پلیمری موجود برای ماشینکاری می توانند دمای بیش از 700 درجه فارنهایت (370 درجه سانتیگراد) را تحمل کنند.

قطعات پلاستیکی بر خلاف فلز نیازی به تلاش های تکمیلی پس از تولید ندارند.

پلیمرها و کامپوزیت ها هم عایق حرارتی و هم الکتریکی هستند. اجزای فلزی برای دستیابی به هر نوع خاصیت عایق به پردازش و پوشش ثانویه خاصی نیاز دارند. این فرآیندهای ثانویه بدون ارائه سطح عایق ارائه شده توسط مواد پلیمری، هزینه را به اجزای فلزی اضافه می کنند. قطعات پلاستیکی و کامپوزیت نیز به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم هستند و در یک سناریوی فلزی غیر مشابه که نیاز به روکش دارند، هیچ اثر گالوانیکی را تجربه نمی کنند. برخلاف فلزات، مواد پلاستیکی قبل از ماشین کاری با رنگ ترکیب می شوند و نیازی به تلاش های تکمیلی پس از عملیات مانند رنگ آمیزی را از بین می برند.

بیایید آن را بر اساس صنعت تجزیه کنیم

مزایا و ویژگی‌های مواد پلاستیکی نسبت به فلزات که در بالا مورد بحث قرار گرفت، در صنایع متعددی وجود دارد و کاربرد و تطبیق پذیری پلاستیک را به نمایش می‌گذارد.

هوافضا و دفاع

سبک وزن:

مواد پلیمری و کامپوزیت تا ده برابر سبک تر از فلزات معمولی هستند. کاهش وزن قطعات می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت نهایی یک شرکت هوافضا داشته باشد. به ازای هر پوند کاهش وزن در هواپیما، شرکت هواپیمایی می تواند سالانه 15 هزار دلار کاهش هزینه سوخت دریافت کند.

مقاوم در برابر خوردگی:

مواد پلاستیکی به مراتب بهتر از فلزات در محیط های شیمیایی خشن عمل می کنند. این امر طول عمر هواپیما را افزایش می دهد و از تعمیرات پرهزینه ناشی از خوردگی اجزای فلزی جلوگیری می کند و به نوبه خود زمان عملیاتی بیشتری را برای هر هواپیما در سال فراهم می کند.

عایق و جاذب رادار:

پلیمرها به طور طبیعی جاذب رادار و همچنین عایق حرارتی و الکتریکی هستند.

مقاومت در برابر شعله و دود:

ترموپلاستیک‌های با کارایی بالا مقاومت‌های شدید شعله و دود مورد نیاز برای کاربردهای هوافضا را برآورده می‌کنند.

علوم پزشکی و زندگی

استریل بودن:

در صنعت پزشکی، تمیزی در مورد تجهیزات حیاتی است. عفونت بزرگترین تهدیدی است که بیماران بیمارستانی با آن مواجه هستند. مواد پلیمری و کامپوزیت نسبت به فلز راحت تر تمیز و استریل می شوند.

رادیولوسنسی:

رادیولوسنس کیفیتی است که اجازه عبور انرژی تابشی مانند اشعه ایکس را می دهد و در عین حال مقداری مقاومت در برابر آن ایجاد می کند. ابزارهای جراحی و اجزای ساخته شده از مواد پلیمری به جراح اجازه می دهد تا دید واضح و بدون مانع تحت فلوروسکوپی داشته باشد. این به نتایج ایمن تر و دقیق تر جراح در زمان جراحی کمک میکند. ابزارهای فلزی دید جراح را مختل می کنند.

سبک وزن:

قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی به OEM های ارتوپدی اجازه می دهد تا محدودیت های وزن ارگونومیک سینی های جراحی را رعایت کنند. هر ابزار فلزی وزن و فشاری را به تیم جراحی که ابزار فلزی را حمل و استفاده می کند اضافه می کند.

تخصصی صنعتی

استحکام کششی بالا:

چندین ترموپلاستیک سبک وزن می توانند با استحکام فلزات مطابقت داشته باشند و آنها را برای تعویض قطعات فلزی تجهیزات صنعتی عالی می کند.

مقا
ومت در برابر خوردگی و شیمیایی:

تجهیزات نیمه هادی و الکترونیک نیاز به بقا در محیط های شدید و پرفشار دارند.

انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر ضربه:

پلیمرها در برابر ضربه مقاوم هستند و کمتر مستعد فرورفتگی یا ترک خوردگی مانند فلزات هستند.

ویژگی‌های تحمل و سایش عالی:

پلاستیک‌های درجه یاتاقان می‌توانند در برابر اصطکاک و سایش مکرر برای محلول‌های پر بار شما مقاومت کنند.

نیرو و انرژی

وزن، خوردگی و آب بندی:

مواد پلاستیکی به صنعت نفت و گاز اجازه می دهد تا با ارائه کاهش وزن ابزار بدون از دست دادن استحکام و همچنین موادی که ویژگی های آب بندی برتر را ارائه می دهند، اعماق بیشتری را نسبت به قبل کشف کند.

عایق برتر:

پلاستیک های عایق طبیعی عایق حرارتی و الکتریکی برتری نسبت به فلزات دارند که برای تجهیزات تولید برق که با جریان های الکتریکی سروکار دارند ضروری است.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی، سایش و خوردگی:

اجزای پلاستیکی با مقاومت شیمیایی قوی، سایش و خوردگی، زمان خرابی را کاهش می‌دهند و عملکرد و قابلیت اطمینان طولانی‌مدت را به همراه دارند.

قابلیت‌های عمیق آب و زمین:

این ویژگی‌ها برای کاربردهای فشار و دمای بالا که شامل زنده ماندن در محیط‌های شدید ضروری هستند.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، پلاستیک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را بالاتر از فلزات از نظر کاربرد، مقرون به صرفه بودن و انعطاف پذیری برای اجزای ماشینکاری دقیق قرار می دهد.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.