نحوه کاهش ضایعات بسته بندی در تولید

نحوه کاهش ضایعات بسته بندی در تولید

بیشتر روندهای جدید به سمت آگاهی بیشتر از محیط زیست در میان مصرف کنندگان اشاره دارد. تولیدکنندگان به طور سنتی مقادیر زیادی زباله ایجاد می‌کنند و بیشتر آن از بسته بندی ناشی می‌شود. در حالی که راه هایی برای کاهش میزان زباله های بسته بندی در تولید وجود دارد. در این مقاله بهترین راه های کاهش ضایعات بسته بندی را برای کمک به سبزتر شدن کسب و کار شما و آگاهی بیشتر از محیط زیست توضیح میدهیم.

ضایعات بسته بندی

بسته بندی برای چه چیزی در ساخت استفاده می شود؟

بسته بندی کاربردهای متنوعی در تولید دارد و بخشی جدایی ناپذیر از زنجیره توزیع و تامین در بسیاری از صنایع است. هنگامی که یک محصول کامل می شود و از خط تولید خارج می شود، معمولاً برای حمل و نقل بسته بندی می شود. بسته بندی برای محصولی که در حال حمل و نقل است، امنیت را فراهم می کند و از آن در برابر ضربه یا سقوط محافظت می کند. به خصوص اگر یک کالای ظریف باشد. بسته بندی همچنین راهی برای حمل و نقل ایمن مواد فراهم می کند، و برای برخی از محصولات – مانند مایعات، نوشیدنی ها و محصولات پاک کننده – نوعی بسته بندی برای نگه داشتن محصولات در کنار هم ضروری است.

اما بسته بندی نیز توسط تولیدکنندگان برای برندسازی محصولاتشان استفاده می شود. آن‌ها می‌توانند نام و ویژگی‌های محصول یا نام تجاری شرکت را تبلیغ کنند، همچنین اطلاعات ایمنی یا محصول لازم را ارائه دهند، چیزی که به ویژه برای محصولات غذایی مهم است.

مشکلات مربوط به زباله های بسته بندی چیست؟

در حالی که بسته بندی برای بسیاری از محصولات ضروری است، می تواند آسیب زیادی به محیط زیست نیز وارد کند. پلاستیک یکی از محبوب‌ترین روش‌های بسته بندی است. اما ممکن است سال‌ها طول بکشد تا تخریب شود در حالی که آبراه‌ها و اقیانوس‌ها مسدود می‌شود. مقادیر زیاد بسته بندی زباله های غیرضروری ایجاد می کند زیرا یا باید بازیافت شوند، از بین بروند یا در محل دفن زباله قرار گیرند. همه این چیزها منابع با ارزش تری را به خود اختصاص می دهند که مسلماً می تواند در جاهای دیگر بهتر استفاده شود. اصلی ترین مشکلات زباله های بسته بندی محیط زیستی هستند.

از آنجایی که ما در دنیای رقابتی و کم منابع زندگی می کنیم، به نظر می رسد این مشکلات در دهه های آینده تشدید خواهند شد، اگر راه حلی پیدا نشود.

ضایعات بسته بندی کمتر چگونه به محیط زیست کمک می کند؟

به بیان ساده، اگر ضایعات بسته بندی کمتری تولید شود، زباله کمتری میتواند راه خود را به محیط زیست باز کند. زباله های کمتر نیاز به مکان های دفن زباله را کاهش می دهد. این بدان معناست که زباله کمتری وجود دارد که باید سوزانده یا در زمین دفن شود. بنابراین، آلاینده های بالقوه کمتری در محیط منتشر می شود. اگر زباله‌های بسته‌بندی خود را کاهش دهیم، زباله‌های کمتری به آبراه‌ها، رودخانه‌ها، نهرها یا اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند. همچنین حیات وحش کمتر با مصرف تصادفی مواد زائد یا گیر افتادن در آنها آسیب می بیند، همانطور که اغلب در اقیانوس ها اتفاق می افتد.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.