قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری

قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری

قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری

دبه پلاستیکی و یا همان بشکه پلاستیکی از پرکاربردترین محصولاتی است که توسط بسیاری از تولیدکنندگاه بشکه در کشور ایران با بهترین و مرغوب ترین مواد ساخته شده و به بازار عرضه می شود. از دبه های پلاستیکی هم در استفاده های شخصی و هم صنعتی به وفور استفاده می شود؛ طبیعتا هر چه ابعاد یک بشکه بیشتر باشد استفاده های صنعتی اش بیشتر می شود. از لحاظ قیمت نیز خلاصه بخواهیم بگوییم از ابعاد کوچک تا بزرگ این دبه ها دارای قیمتی مقرون به صرفه هستند؛ قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری چقدر است؟

پیش از پاسخ به این سوال باید بررسی کنیم که بشکه دارای رینگ فلزی و یا کمربند پلاستیکی است، دبه هایی که دارای رینگ فلزی هستند قیمت بالاتری نسبت به دبه با کمربند پلاستیکی دارند. دبه پلاستیکی 60 لیتری دهانه باز با رینگ فلزی در حدود 200 هزار تومان است. قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری با کمربند پلاستیکی نیز در حدود 150 هزار تومان است.

انواع دبه پلاستیکی

موضوع مورد بحث ما در این مطلب دبه های پلاستیکی کوچک که در منازل (معمولا آشپزخانه ها) استفاده می شوند نیست، دبه های پلاستیکی منظور بشکه های آبی رنگی هستند که در اکثر جاها به چشممان می خورند، از کنار جاده ها گرفته تا باغ ها و مراکز صنعتی. انواع مختلف دبه پلاستیکی وجود دارند که می توان آن را در دسته بندی های مختلفی قرار داد. در ادامه به توضیح انواع دبه پلاستیکی با توجه به ویژگی های متعددشان پرداخته ایم.

دبه در سایز های مختلف
انواع دبه پلاستیکی

کاربرد دبه پلاستیکی

برخی از انواع بشکه پلاستیکی هستند که برای ذخیره سازی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. این بشکه ها از مواد خاصی در ساختشان استفاده شده تا به نوعی از آلودگی مواد غذایی محافظت کنند و تغییری در آن ها پدید نیاورند. کاربرد برخی دیگر از دبه های پلاستیکی در صنایع شیمیایی و نفتی است. در این صنایع از دبه ها برای ذخیره و نگه داری سوخت، مواد شیمیایی و نفتی استفاده می شود.

درکل کاربرد اصلی دبه های پلاستیکی ذخیره سازی مواد و عرضه شان به بازار است. همین موضوع بسته بندی محصولات در بشکه پلاستیکی دارای قوائد و شرایط خاصی است که در صورت عدم رعایت آن ها ممکن است به محصولاتتان حین حمل و نقل آسیب برسانید. در مقاله نحوه بسته بندی محصولات در بشکه در رابطه با این موضوع به طور کامل توضیح داده ایم.

ابعاد دبه پلاستیکی

مجددا ذکر می کنیم که مقصود ما از دبه های پلاستیکی انواع ظرف های پلاستیکی نیستند. این دبه و یا بشکه ها دارای ابعاد مختلفی از 30 لیتر تا 220 لیتری هستند که بزرگترین آن ها یعنی بشکه پلاستیکی 220 لیتری توسط کارخانه بشکه سازی پناد پلاستیک ساخته می شود. در صورتی که سوالی دارید و یا قصد خرید بشکه پلاستیکی دارید با ما تماس بگیرید و یا از طریق سایت اقدام به خرید فرمایید.

رینگ و یا کمربند دبه

یکی دیگر از مواردی که سبب تمایز بشکه ها نسبت به یکدیگر می شود استفاده از رینگ و یا کمربند در آن ها است. این رینگ می تواند فلزی و یا پلاستیکی باشد. طبیعتا انواع فلزی نسبت به انواع پلاستیکی دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند؛ همچنین می توانند محافظت بهتری از محصولات درون بشکه به عمل آورند. این رینگ ها دور درب یا دهانه دبه بسته و به نوعی آن را مهر و موم می کنند.

رینگ فلزی دبه
رینگ و یا کمربند دبه

ضخامت دیواره دبه

برخی دبه ها دارای ضخامت بیشتر و برخی دارای ضخامت کمتری هستند. برخی از تعداد لایه های بیشتر و برخی از تعداد لایه های کمتری در تولیدشان استفاده شده است. همین مورد نیز می توانید در دسته بندی بشکه و ساخت انواع مختلف آن ها نقش داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت دبه پلاستیکی

تمامی مواردی که ذکر کردیم به نوعی در تعیین قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری تاثیر دارند. چنانچه دبه ای که شما می خرید دارای ضخامت زیادی باشد، در آن از رینگ فلزی استفاده شده باشد، دهانه بسته باشد و از پلی اتیلن سنگین تولید شده باشد، دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع دبه با ضخامت کمتر، دارای کمربند پلاستیکی و دهانه باز هستند. شما می توانید دبه های پلاستیکی 60 لیتری از حدود قیمت 150 هزار تومان تا 300 هزار در بازار ایران بیابید.

مواد سازنده دبه پلاستیکی 60 لیتری

دبه های پلاستیکی را با چه موادی می سازند؟ از چه روشی برای تولید بشکه های پلاستیکی استفاده می شود؟ از موادی تحت عنوان پلی اتیلن سنگین با وزن مولکولی و چگالی بالا برای ساخت بشکه پلاستیکی استفاده می شود. این بشکه ها را طی فرایندی تحت عنوان قالبگیری چرخشی تولید می کنند.

آیا دبه های پلاستیکی در ایران تولید می شوند و یا وارداتی هستند؟
خوشبختانه ایران در این زمینه به قالب ها و تجهیزات لازم دسترسی داشته و به تولیدکنندگان این امکان را داده که خود در ایران این دبه ها را تولید کنند.

مواد سازنده دبه پلی اتیلنی
مواد سازنده دبه پلاستیکی 60 لیتری

خرید دبه پلاستیکی 60 لیتری

راهکار های متعددی برای خرید دبه پلاستیکی پیش روی شما قرار دارند. شما یا می توانید در اینترنت به جستجوی محصول موردنظر خود بپردازید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید، یا به صورت حضوری به شرکت ها و کارخانجات تولیدی این محصول مراجعه کنید و یا می توانید از طریق واسطه های این کار بشکه های موردنظرتان را خریداری بفرمایید.

به چند نکته هنگام خرید بشکه پلاستکیی 60 لیتری توجه کنید:

  1. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا این بشکه کفاف ذخیره سازی محصولات موردنظر شما را می دهد؟ در انتخاب سایز و ابعاد دقت کنید.
  2. پیش از خرید با دقت بشکه را بررسی کنید. از فروشنده بخواهید به صورت های مختلف آن را تست کند تا از مقاومت و استحکامش اطمینان حاصل کنید.
  3. چه تعداد از بشکه موردنیازتان است؟ اگر مقدار زیادی محصول را می خواهید با استفاده از بشکه های پلاستیکی جا به جا کنید طبیعتا به تعداد بالایی از بشکه های پلاستیکی احتیاج خواهد داشت.
  4. شرایط و موقعیت کاری خود و استفاده از بشکه را مدنظر قرار داده و دبه‌ای با جنس مناسب تهیه کنید.
سوالات متداول قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری

 1. قیمت دبه پلاستیکی 60 لیتری چقدر است؟

قیمت دبه های پلاستیکی در این ابعاد با توجه به لوازم جانبی پلاستیکی و یا فلزی به کار رفته در آن ها از 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان است.

2. چه فرقی بین بشکه پلاستیکی 60 لیتری با 220 لیتری وجود داره؟

اگر جفت این بشکه ها از پلی اتیلن سنگین ساخته شده باشند تنها تفاوتشان در سایز و ابعادشان است وگرنه مقاومت و استحکام هریک با توجه به ابعادشان بالا و عالی است.

3. کاربرد بشکه پلاستیکی 60 لیتری چیست؟

در کل از دبه های پلاستیکی برای ذخیره سازی و یا حمل بار استفاده می کنند. در دبه های پلاستیکی 60 لیتری نسبت به انواع 220 لیتری حجم کمتری از محصولات را می توان ذخیره کرد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.