نحوه بسته بندی محصولات در بشکه

نحوه بسته بندی محصولات در بشکه

بشکه های حمل و نقل یک راه حل همه کاره برای حمل انواع مختلف مواد در سراسر جهان هستند. با این حال، اثربخشی و کارایی آنها تا حدودی به روشهایی که برای بسته بندی محصولات درونشان استفاده می شود، بستگی دارند. بشکه حمل و نقلی که به خوبی بسته بندی شده در مقابل خطرات روزانه ای که ممکن است با آن ها روبرو شود، مقاوم تر است.

نحوه بسته بندی محصولات در بشکه پلاستیکی

اقدامات نسبتاً ساده ای وجود دارند که هر حمل کننده باید برای اطمینان از امنیت کالاهای موجود در بشکه، آن ها را انجام دهد. با رعایت هفت نکته ذکر شده در این مقاله در خصوص نحوه بسته بندی محصولات در بشکه پلاستیکی، از خصوصیات حفاظتی محفظه و مخزنتان بیشترین بهره را برده و امنیت کالاهایتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

انتخاب مناسب ترین نوع بشکه

هر نوع بشکه حمل بار مزایای متفاوتی را برای باربری ارائه می دهد. به موارد زیر توجه کنید:

  • بشکه های حمل و نقل فولاد: قوی ترین و سنگین ترین ماده.
  • بشکه های حمل و نقل پلاستیک: ماده ای سبک تر اما همچنان بسیار قوی.
  • بشکه های حمل و نقل فیبر: سبکترین (و مقرون به صرفه ترین) مواد بشکه ای حمل و نقل، مناسب برای فقط جامدات.

برای حمل و نقل کالاهای شکننده به جهت فراهم آوردن محافظت بهینه، باید بشکه های حمل و نقل از جنس استیل و پلاستیک را در نظر بگیرند. کالاهایی که کمتر در معرض شکستگی هستند را با بشکه های فیبری هم می توان جا به جایشان کرد.

انتخاب مناسب ترین نوع بشکه
بشکه پلاستیکی

استفاده از مواد پر کننده مناسب برای محموله

این مواد پرکننده می توانند تفاوت زیادی در حفظ محموله بسته بندی شده در بشکه حمل و نقل ایجاد کنند. اصطلاح “پرکننده فضای خالی” برای موادی که هدف اصلیشان پر کردن فضای خالی مابین کالاها، به جهت عایق کاری و حفاظت بیشتر، است، به کار می رود.

در برخی کشور ها از موادی مانند ورمیکولیت استفاده می شود. ماده ای معدنی و طبیعی که به لطف خاصیت جاذبش، برای بسته بندی کالاهای حساس به رطوبت بسیار کاربرد دارد.

ایجاد یک پایه محکم برای انباشت کالا

کالاهای شکننده با قرار گیری دیگر کالا ها بر رویشان به راحتی می توانند آسیب ببینند. بنابراین، هنگام انباشت محموله در داخل بشکه پلاستیکی، سعی کنید با استفاده از بزرگترین، محکم ترین و یا سنگین ترین کالای، یک لایه زیرین ایجاد کنید. محصولاتی مانند کالاهای کنسرو، انتخاب خوبی برای ایجاد این لایه هستند. سپس مواد حساس تر و شکننده تر را در سطوح بالاتر قرار دهید.

در صورت امکان استفاده از بسته بندی انعطاف پذیر برای کالاها

هنگام حمل کالا با استفاده از بشکه های حمل و نقل، از مقاوم ترین مواد بسته بندی موجود برای محموله خود استفاده کنید. برخی از گزینه های حال حاضر عبارتند از:

  1. ظروف پلاستیکی نازک کمترین وزن را دارند، اما کمترین محافظت را ارائه می دهند و غالباً در تماس با بسته بندی های سنگین می توانند خرد شوند.
  2. بسته بندی های دارای پیچ و خم به طور معمول تعادل خوبی برای محافظت از وزن سبک محموله فراهم می کنند، اما ممکن است برای کالاهای تیز یا بسیار سنگین مناسب نباشند.
  3. ظروف پلاستیکی ضخیم تر (ساخته شده از موادی مانند پلی اتیلن) ​​معمولاً داخل بشکه پلاستیکی حمل و نقل کاملاً محکم نگه داشته شده و کمترین وزن را نشان می دهند.
  4. ظروف شیشه ای هم سنگین هستند و هم راحت تر از ظروف پلاستیکی نازک می شکنند و معمولاً برای استفاده در بشکه های حمل و نقل ایده آل نیستند.
  5. ظروف فلزی یکی از سنگین ترین گزینه ها هستند، اما به طور معمول محافظت خوبی برای بار شما نیز دارند.
نحوه بسته بندی محصولات در بشکه
مواد مناسب ذخیره شدن در بشکه

محافظت بیشتر برای محصولات شکننده

بشکه های حاوی مواد شکننده ممکن است به مواد بسته بندی اضافی نیاز داشته باشند تا محتویاتشان را ایمن حفظ کنند. مواد گوناگونی برای استفاده در دسترس هستند. شما می توانید از موادی مانند روزنامه ها، ورق های پلاستیکی، نایلون های حباب دار و … برای پوشش محصولات استفاده کنید.

آگاهی از نحوه تاثیر رایحه ها بر روی کالاها

بسیاری از کالاها، مانند صابون، عطر، مواد غذایی، لباس و بسیاری موارد دیگر، از خود بو ساتع می کنند و یا به راحتی توسط بو های تولید شده توسط کالاهای دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. اگر کالاهای معطر در بشکه خود دارید، سعی کنید از بسته بندی آنها با کالاهایی که بوی اطراف را به خود جذب می کنند، خودداری کنید یا حداقل از مواد بسته بندی به خصوصی برای ایجاد مانع در بین آن ها استفاده کنید.

بشکه را به وضوح برچسب بزنید.

هر بشکه نیاز به برچسب زدن واضح و شفاف دارد که اطلاعات اصلی آن را مشخص کند. برچسب ها به دارندگان مواد کمک می کنند تا همه چیز را در مکان صحیحی قرار دهند و خطرات احتمالی لازم را برای نگه دارنده های بشکه در نظر بگیرند.

به خصوص هنگام ارسال مواد خطرناک، برچسب زدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر بشکه حاوی مواد خطرناک، باید مطابق با استانداردهای وضع شده، دارای برچسبهای مناسب باشد. اگر کالاهای شما شکننده هستند، حتماً برچسب های شکننده را بر روی بشکه بچسبانید تا اطمینان حاصل شود که گیرندگان بسته از نیازهای حمل بار شما مطلع هستند.

برچسب خطر مواد خطرناک بر روی بشکه
برچسب زدن بر روی بشکه
سخن آخر

شما می توانید در بشکه های پلاستیکی تان انواع مختلف مواد را بسته بندی کنید. از مایعات، مانند آب شرب و یا مایعات شیمیایی گرفته تا انواع جامدات. تنها کافیست جهت بسته بندی محصولات در بشکه حمل و نقل خود دقت لازم را به کار ببرید تا محصولاتتان در کمال امنیت جا به جا شوند. چنانچه قصد خرید بشکه پلاستیکی 220 دارید، با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.