نگهداری بنزین در پلاستیک

نگهداری بنزین در پلاستیک

نگهداری بنزین در بشکه پلاستیکی

آیا می توان از بشکه های پلاستیکی برای ذخیره بنزین استفاده کرد؟ بشکه های پلاستیکی از مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین ظرف های ذخیره سازی و حمل و نقل کالاهای صنعتی هستند، زیرا این بشکه ها را با استفاده از موادی می سازند که نسبت به انواع و اقسام مواد مضر و خطرناک مقاوم باشند و بتوانند بدون هیچ مشکلی و آسیبی به افراد و محیط آن ها را جا به جا کنند. حال می خواهیم بدانیم آیا نگهداری بنزین در پلاستیک کار درستی است؟ بهتر نیست از بشکه های فلزی به جای بشکه پلاستیکی استفاده کنیم؟

درست است که بشکه های پلاستیکی می تواند ذخیره طیف وسیعی از مواد را ساپورت کنند اما همیشه برای ذخیره سوخت مانند بنزین یا گازوئیل مناب نیستند. در اکثر مشاغل صنعتی سوخت نقش مهمی را ایفا می کند و صاحبان این کسب و کار ها باید در نگهداری این نفت سیاه بسیار احتیاط کنند؛ بنابراین انتخاب صحیح ظروف نگهداری بنزین برای رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی ضروری است.

در این مقاله، کارشناسان ما توضیح می دهند که چرا بشکه های پلاستیکی برای ذخیره سوخت مناسب نیستند و نگاهی به بهترین گزینه ها برای انجام این کار می اندازند.

نگهداری بنزین در بشکه پلاستیکی
ذخیره بنزین در بشکه پلاستیکی

خطرات ذخیره سوخت

سوخت برای بسیاری از مشاغل ضروری است، بنابراین بسیار مهم است که کارخانجات و شرکت های صنعتی بدانند که چگونه سوخت مورد نیاز خود را برای نگهداری و حمل و نقل ایمن ذخیره و حمل کنند. هنگام ذخیره سوخت، مقررات سختگیرانه دولتی وجود دارند که باید برای ایجاد یک محیط کار ایمن و جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک رعایت شوند. سوختی مانند بنزین نه تنها قابل اشتعال است، بلکه متاسفانه ذخیره آن نیز دشوار است.

با تغییر دما، سوخت منقبض و منبسط می شود و سوخت مایع حتی پس از مدت کوتاهی ذخیره می تواند به راحتی تبخیر یا شروع به خراب شدن کند. سوخت ماده ای نیست که بتوان به راحتی برای مدت طولانی بدون تغییرات شیمیایی آن را ذخیره کرد.

ممکن است فکر کنید که بشکه های پلاستیکی ظروف مناسبی برای ذخیره سازی سوخت هستند، اما از اکثر این بشکه ها نمی توان برای ذخیره سوخت استفاده کرد.

چرا نمی توانم سوخت را در بشکه پلاستیکی ذخیره کنم؟

از اولین دلایلی که بشکه های پلاستیکی برای ذخیره سوخت رد می شوند، امکان واکنش دادن و شکستن پلاستیک است.

بشکه های پلاستیکی معمولاً از HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)، ماده ای پلاستیکی با پایه پلیمر ساخته می شوند. پیوندهایی که این پلیمرها را در جای خود نگه می دارند و به پلاستیک شکل و قدرت می دهند می توانند با سوخت واکنش دهند.

با گذشت زمان، این امر منجر به شکستن بشکه پلاستیکی میشود. زیرا پیوندها در اثر تعامل با سوخت از بین می روند. این موضوع سبب می شود که بشکه پلاستیکی به ظرف ذخیره سازی خطرناک تبدیل شود که می تواند آلودگی را از خود عبور داده و بر ترکیب شیمیایی سوخت تاثیر بگذارد. بشکه های پلی اتیلنی می توانند سبب نشت سوخت شوند و به همین ترتیب موجب ناپایداری سوخت شوند. پس در کل می توان گفت که بهتر است نگهداری بنزین در پلاستیک را یک گزینه برای خود نشمارید.

ذخیره نکردن نفت در بشکه آبی پلاستیکی
مناسب نبودن بشکه پلاستیکی برای ذخیره نفت

بشکه مناسب ذخیره بنزین

از بشکه های پلاستیکی استاندارد صنعتی هرگز نباید برای ذخیره سوخت استفاده شود. اما گزینه های زیادی برای ذخیره ایمن مقادیر صنعتی سوخت وجود دارد.

برخی از پلاستیک ها به طور خاص طراحی و ساخته شده اند تا برای ذخیره سوخت استفاده شوند. با این حال، اینها اغلب فقط در مقیاس کوچک، برای ذخیره کوتاه مدت مقادیر کم زیر 10 لیتر تولید میشوند. این بشکه ها برای ذخیره سازی صنعتی مناسب نیستند.

در عوض، بهترین گزینه برای ذخیره سازی سوخت صنعتی، بشکه های فلزی هستند. فولاد با سوخت همانند بشکه های پلاستیکی واکنش نشان نمی دهند و در صورت لزوم می توان از بشکه های استیل برای ذخیره بنزین چندین بار در یک زمان استفاده کرد.

بشکه فلزی محکم و بادوام است و هم برای ذخیره سازی و هم برای حمل و نقل مناسب است. این بشکه ها معمولا دارای فضا و یا دهانه ای در بالای مخزن هستند و به راحتی مقادیر زیادی سوخت، اغلب تا 210 لیتر را در خود نگه می دارند.

از همه مهمتر، به یاد داشته باشید که قبل از خرید بشکه موردنظرتان می توانید با سازنده یا عرضه کننده محصول بررسی کنید که آیا بشکه انتخابی برای ذخیره سوخت مناسب است یا خیر.

ذخیره ایمن سوخت

علاوه بر ذخیره ایمن سوخت در داخل یک ظرف مناسب، مانند یک بشکه فلزی، بسیاری از دستورالعمل ها و مقررات وجود دارند که باید هنگام ذخیره سوخت در ظرفیت صنعتی به آنها عمل کنید.

شرکت ها اغلب از نظر مقدار کل سوختی که می توانند ذخیره کنند، محدود هستند. در حالی که ظروف ذخیره سازی باید استانداردهای مصوب دولت را داشته باشند و تمام ظروف باید به طور واضح علامت گذاری شوند تا نشان دهند که آنها مواد قابل اشتعال را حمل می کنند.

هر کس ذخیره‌سازی و جابه‌جایی مقادیر صنعتی سوخت را اداره میکند باید از نظر بهداشت و ایمنی واجد شرایط باشد. شرکت ها باید سیاست ها و رویه های سختگیرانه ای را برای اطمینان از عدم وقوع حوادث خطرناک در نظر بگیرند. سوخت باید در یک محیط امن ذخیره شود، به طوری که نه برای افراد و نه برای محیط خطری ایجاد نکند.

ذخیره سوخت در بشکه فلزی
ذخیره ایمن سوخت

برای اطلاعات بیشتر با پناد پلاستیک تماس بگیرید

اینکه بخواهید سوختی مانند بنزین را در مقادیر صنعتی ذخیره کنید، بایستی یکسری نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید. مهم است که پیش از اقدام به خرید بشکه مناسب برای ذخیره بنزین، از انواع بشکه ها و ویژگی های خاصشان اطلاعات کافی به دست آورید.

جهت خرید بشکه پلاستیکی و دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول نگهداری بنزین در پلاستیک

 1. آیا می توان در بشکه پلاستیکی بنزین نگه داشت؟

بله، اما برای مدت زمانی کوتاه. برای ذخیره سازی طولانی مدت بنزین و انواع سوخت بهتر است از بشکه های فلزی استفاده کنید.

2. بهترین بشکه برای ذخیره بنزین کدام است؟

بشکه های فلزی یا استیل مناسب ترین ظروف برای ذخیره سازی بنزین در طولانی مدت هستند.

3. بشکه های پلاستیکی برای ذخیره چه موادی مناسب هستند؟

میتوانید مواد شیمیایی و اسیدی را بدون نگرانی از نشت مواد و یا خوردگی در بشکه پلی اتیلنی ذخیره کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.