ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی

ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی

آیا پلاستیک پلی اتیلنی برای ذخیره سازی سوخت دیزل بی خطر است؟

پلی اتیلن از متداول ترین مواد مصنوعی محسوب می شود که در تولید بشکه های ذخیره سازی پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله بشکه های پلاستیکی آبی رنگی که در انبار هایی در سراسر جهان یافت می شوند. درحالی که این بشکه ها کاربردهای گسترده ای از ذخیره مواد غذایی تا حمل و نقل مواد خطرناک دارند، معمولا از فروشندگان بشکه های پلاستیکی پرسیده می شود که ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی امن است یا نه؟

پاسخ کوتاه به این سوال بله است، پلاستیک پلی اتیلن برای ذخیره سوخت دیزل کاملا بی خطر است اما در مدت زمانی که می توان آن را حمل و ذخیره کرد محدودیت هایی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می توانید از بشکه پلی اتیلنی برای ذخیره ایمن گازوئیل و نفت استفاده کنید و همچنین در حین استفاده چه نکاتی را باید رعایت کنید.

بشکه پلاستیکی
بشکه های پلی اتیلنی

ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی

تا چه مدت می توان سوخن دیزل را در بشکه های پلاستیکی ذخیره کرد؟ بشکه های پلاستیکی برای استفاده در مصارف صنعتی از مواد پلاستیکی تحت عنوان پلی اتیلن ساخته می شوند. نوعی پلاستیک که با دوام و در عین حال انعطاف پذیر است. بشکه های پلاستیکی صنعتی را از پلی اتیلن سنگین یعنی با چگالی و وزن مولکولی بالا تولید می کنند. همین موضوع سبب شده برای نگهداری کالاهای صنعتی بسیار مناسب باشند.

بشکه های HDPE از قدرت کافی برای نگهداری مواد خطرناک در مدت زمان طولانی برخوردار هستند، در حالی که بشکه های ویژه مواد غذایی برای ذخیره محصولات خوراکی حتی قبل از ورود به بازار، به اندازه کافی ایمن هستند. با چنین طیف گسترده ای از کاربرد های بشکه های پلی اتیلنی، طبیعی است اگر که برای ذخیره سوخت دیزل، نفت و گازوئیل هم کاربرد داشته باشند.

پس از پر کردن بشکه با سوخت، اطمینان حاصل کنید که بشکه به نوعی طراحی شده است که مناسب استفاده به عنوان بشکه روغنی پلاستیکی باشد و همچنین از HDPE ساخته شده باشد. تمامی انواع پلاستیک ها بدون آلوده کردن سوخت و یا خرابی سریع بشکه، قادر به ذخیره سازی موثر سوخت دیزل نیستند.

حتی اگر تمامی شرایط برای ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی فراهم بود، باز هم باید بدانید که نمی توانید این سوخت را برای همیشه در بشکه پلاستیکی نگه دارید. با گذشت زمان، دیزل می تواند با پلیمرهای پلاستیکی واکنش دهد، حتی اگر از نوه پلی اتیلن با چگالی بالا باشد. در نتیجه پلاستیک خراب شده و سوخت از آن نشت خواهد کرد. حتی اگر پلاستیک هم خراب نشود، سوخت دیزل خراب شده و دیگر برای استفاده مناسب نخواهد بود. مطابق با دستورالعمل ها، ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی تا 6 ماه امکانپذیر است. پس از این مدت، باید بشکه خود را عوض کنید و باقی مانده سوخت، حال نفت یا گازوئیلتان را دور بریزید. عوامل دیگری نیز هستند که می توانند بر خرابی زودتر سوخت تاثیر گذار باشند اعم از تغییرات شدید دما.

نگهداری تعدادی بشکه در انبار
کارخانه تولید بشکه

مزایای ذخیره سوخت در بشکه پلاستیکی

علیرغم مدت زمان محدود برای ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی و پتانسیل خرابی مواد پلاستیکی، هنوز هم می توان مزیت های ذخیره سوخت در این بشکه های پلی اتیلنی را در نظر گرفت.

سوخت دیزل در صورتی که در تماس با آلیاژهای خاص فلز از جمله عناصر روی یا مس قرار گیرد، به سرعت تخریب می شود. از بشکه های فلزی هم می توان برای ذخیره سوخت دیزل استفاده کرد، منتهی ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فلز مورد استفاده در بشکه با سوخت واکنش نخواهد داد. با در دست داشتن یک بشکه پلاستیکی دیگر لزومی ندارد که نگران این موضوع ها باشید. بسیاری از بشکه های فلزی مستعد زنگ زدگی هستند. زنگ زدگی هم می توان بر کیفیت سوخت دیزل تاثیر گذار باشد و موجب تخریب زودرس آن شود. بشکه های پلاستیکی زنگ نمی زند. این مورد یکی دیگر از مزایای استفاده از بشکه پلاستیکی برای ذخیره سازی نفت و گازوئیل است. علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارند که ثابت می‌کنند برای ذخیره سوخت بشکه پلاستیکی بهتر است یا فلزی. به موارد زیر توجه کنید:

  • آنها قوی و مقاوم در برابر آسیب دیدن هستند.
  • بشکه های پلاستیکی می توانند با اطمینان سوخت دیزل را تا شش ماه ذخیره کنند.
  • برای خرید عمده، مقرون به صرفه و در دسترس هستند.
  • بشکه پلاستیکی را می توان به صورت صنعتی ذخیره و حمل کرد. (با استفاده از لیفتراک و …)
  • در صورت بروز نشتی، به راحتی قابل ترمیم است و هزینه های نگهداری از آن ها کم است.
  • بشکه های پلاستیکی را می توان بازیافت، یا ضد عفونی، ترمیم و استفاده مجدد کرد.
ذخیره سوخت دیزل در بشکه پلاستیکی
بشکه های پلاستیکی

انتخاب بشکه مناسب با پناد پلاستیک

بسیار اهمیت دارد بشکه ای که خریداری می‌کنید متناسب با نیاز شما و محصولاتی که قصد ذخیره دارید باشد. برای اینکار می توانید با ما تماس بگیرید. پناد پلاستیک از معتبر ترین تولیدکنندگان بشکه پلاستیکی در انواع مختلف و متناسب با انواع نیاز های صنعتی است. کافیست که با ما تماس بگیرید تا شما را در خرید مناسب ترین بشکه پلاستیکی راهنمایی کنیم.

 سوالات متداول ذخیره

1. از بشکه های مخصوص روغن های صنعتی می توان برای ذخیره مواد غذایی هم استفاده کرد؟

امکان پذیر است اما بهتر که از بشکه های ویژه مواد غذایی برای حمل و نقل محصولات خوراکی استفاده کرد.

2. تفاوت بین بشکه ویژه سوخت دیزل با دیگر بشکه ها در چیست؟

بشکه هایی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند از پلی اتیلن سنگین ساخته می شوند. معمولا تنها بشکه های ویژه مواد غذایی هستند که دارای مواد دارای درجه غذایی در ساختارشان هستند.

3. قیمت بشکه ویژه ذخیره نفت و گاز چقدر است؟

لطفا جهت استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.