ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی

ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی هنگامی که نو و دست اول هستند یکسری کاربرد دارند و هنگامی که کارکرده و دست دوم می شوند برای مصارف دیگری به کار برده می شوند. در کل بشکه پلاستیکی محصولی نیست که بتوان آن را گوشه ای گذاشت بدون آنکه برای کاری مورد استفاده قرارش بدهید. به عنوان مثال ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی، ساخت کمپوست، ساخت سطل زباله و … همگی از کاربرد های بشکه پلاستیکی دست دوم و غیر قابل استفاده مجدد برای ذخیره سازی محصولات مهم و حمل و نقل هستند.

ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی

شما با استفاده از چند ماده اولیه ساده، یک بشکه پلاستیکی و کمی خلاقیت می توانید برای باغ یا باغچه خود یک صندلی زیبای ساده بسازید. حتی اگر نمی خواهید صندلی رنگ آبی داشته باشد می توانید آن را پیش از شروع کارتان رنگ کنید. در مقاله نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی می توانید فرایند رنگ کردن بشکه را به طور کامل فرا گیرید. حال پس از اینکه کارتان با رنگ کردن بشکه، تمیز کردن آن و … تمام شد نوبت به فراهم آوردن مواد مورد نیاز برای ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی می رسد.

مواد موردنیاز ساخت صندلی با بشکه

برای ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی ابتدا متریال و ابزار زیر را فراهم آورید:

مواد و متریال مورد نیاز:

  • (1) بشکه پلی اتیلنی (هر اندازه بشکه ای باشد فرقی نمی کند. هرچه بشکه کوچک تر باشد کار ساخت آن راحت تر خواهد بود. دستورالعمل آورده شده در این متن با بشکه 55 گالنی است.)
  • (6) پیچ ماشینی 1 اینچی با مهره و واشر
  • (6) پیچ 1 اینچی (یک اینچ معادل 2.54 سانتی متر است)

ابزارهای مورد نیاز:

  1. اره منبت کاری (اره مویی)
  2. مته
  3. تفنگ حرارتی (Heat Gun) یا Blow Torch
  4. دستکش های جوشکاری
  5. گیره u یا (C-Clamps)
  6. خط كش
  7. پیچ گوشتی
  8. جاروبرقی (برای تمیز کردن گرد و غبار پلاستیک)

حال وارد مرحله بعدی ساخت صندلی با بشکه پلاستیکی میشویم. شما باید اولین برش ها را ایجاد کنید. توجه: اولین برش ها، مهم ترین برش ها هستند.

برش های اولیه بشکه برای ساخت صندلی

همانطور که گفتیم موفقیت این پروژه به برش هایی که می زنید بستگی دارد. بنابراین وقت کافی روی کار بگذارید و فرایند قدیمی “دوبار اندازه بگیر و یک بار برش بزن” را انجام دهید. اولین قدم نصف کردن بشکه از طول است، این کار بسیار ساده است. بشکه را اندازه بگیرید، به دو قسمت تقسیم کنید، در تمام ارتفاع بشکه، خطی را اعمال کنید و سپس با اره برقی کار خود را آغاز کنید.

دو نیم کردن بشکه
نصف کردن بشکه

حال که بشکه را به دو نیم تقسیم کردید، باید بر روی قسمت بالایی بشکه کار کنید، یعنی همان بخشی که دارای حفره هایی است. در مرحله بعدی، می خواهیم یک قطعه با سایز مناسب از کنار بشکه برش دهیم، این قسمت جلوی صندلی را ایجاد می کند. این قطعه از بشکه را نیز قصد داریم تقریبا نصف کنیم. یک خط میانی را در نظر بگیرید و از هر طرف تا 14 اینچ اندازه گیری کنید. سپس این بخش 28 اینچی را سپس با اره می برید.

نصف کردن یک قطعه بشکه
برش بدنه بشکه

حال در این بخشی که باقی مانده، ناحیه وسط از هر دو طرف باز قطعه را از قسمت پشتی، تا 8 اینچ علامت گذاری می کنیم و برشی ایجاد می کنیم.

برش زدن دیواره بشکه
اندازه گیری ناحیه برش

پوسته را به عقب بچرخانید و همانند عکس زیر عمل کنید. با این بخش ها دسته های صندلی را می خواهیم ایجاد کنیم.

ایجاد دسته های صندلی بشکه

در آخرین مرحله چندین برش ایجاد کردیم که اکنون به ما امکان می دهند دسته های جذاب و کاربردی برای صندلی خود قالب بزنیم. از نظر فنی می توانید از اسلحه گرمایی در اینجا استفاده کنید. نکته مهم در اینجا این است که پلاستیک را تا زمانی که قابل انعطاف باشد گرم کنید، خم کنید و سپس آن را به صورت بازو درآورید. استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب (دستکش جوشکاری، عینک محافظ و …) و داشتن کپسول آتش نشانی لازمه کار است.

هنگامی که دسته صندلی را در مرحله قبل خم کردیم، قسمت جلویی آن را به اندازه 2 اینچ اندازه گرفتیم. اکنون می خواهیم آنها را خم کنیم. برای این کار به آرامی گرما را به دو طرف منطقه وارد می کنیم تا پلاستیک شروع به درخشش کند، پلاستیک که شکل خود را حفظ کرد، این کار را در سمت دیگر تکرار کنید. در تصویر زیر، پیچ و مهره ای را مشاهده می کنید که بالای دسته متصل شده است، زمان نصب این پیچ است. همانند عکس دو سوراخ در جایگاه تعیین شده ایجاد کنید سپس پیچ و مهره را با واشر و مهره های موجود وصل کنید.

حالت دادن به دسته بشکه
پیچ زدن به دسته بشکه

ساخت پایه صندلی بشکه ای

پس از ساخت تکیه گاه و دسته های صندلی نوبت به ساخت پایه صندلی می رسد. اولین قدم برش بخش پایینی و خارجی بشکه است. با زاویه 45 درجه در امتداد حلقه داخلی بشکه برشی ایجاد می کنیم.

انتهای بشکه را از بدنه جدا کرده و استوانه ای تو خالی ایجاد می کنیم. سپس دو نقطه با فاصله شانزده اینچی از یکدیگر را مشخص می کنید و از هر یک تا 10 اینچ در فاصله طولی بشکه برش هایی ایجاد می کنیم.

وصل کردن قطعه های برش زده به یکدیگر
برش زدن روی بدنه بشکه

برای اینکه بتوانیم پایه (قسمت نشیمنگاه صندلی) را بر روی این استوانه توخالی قرار دهیم، ابتدا همانند عکس زیر بخش های دو طرف خطوط برش داده شده را با استفاده از سوراخ ها، مهره ها، واشر ها و پیچ هایی به یکدیگر وصل می کنیم.

پیچ و مهره و بدنه بشکه
پیچ زدن دو قطعه بدنه بشکه

سپس با مشعل به لایه های روی هم رفته می گیریم تا ظاهر زیباتر و تمیز تری داشته باشند. بخش انتهایی بشکه را که جدا کرده بودیم بر روی صندلی قرار می دهیم.

شعله دادن به بدنه بشکه
گرم کردن بدنه بشکه

اتمام ساخت صندلی با بشکه

در مراحل قبلی قطعه هایی از  بدنه بشکه را جدا کردیم و به کناری گذاشتیم، اکنون به آن ها احتیاج داریم. قطعه 28 اینچی که جدا کرده بودید را بردارید، به دو قسمت 16 اینچی و 12 اینچی تبدیلش کنید. بخش 12 اینچی را به پایه، محل نشستن صندلی به جهت افزایش ساپورت و راحتی آن متصل می کنیم.

اتصال قطعه به پایه صندلی
اتصال قطعه 12 اینچی به پایه بشکه

حال باید بخشی را به قسمت تکیه گاه صندلی برای راحتی بیشترش اضافه کنیم. قسمت 16 اینچی را به بخش پشتی صندلی با استفاده از گیره u و با دو پیچ و مهره و واشر وصل کنید.

اتصال قطعه ای به تکیه گاه صندلی
ساخت تکیه گاه صندلی

و در انتها بخش انتهایی دیگر بشکه را بر روی پایه صندلی قرار دهید. تا محل نشیمنش تکمیل یابد.

اتمام ساخت صندلی با بشکه
افزودن قطعه ای به پایه صندلی

تنها کاری که در انتها باید انجام دهید، تمیز کاری نهایی و سفت کردن پیچ و مهره ها است. از کاغذ سمباده و یا مشعل برای نرم کردن و زیبا کردن لبه ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.