نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی

نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی

نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی 220

از بشکه های پلاستیکی بارانی گرفته تا سطل های زباله، تقریبا هر صاحب خانه ای نوعی بشکه پلاستیکی با کاربردی مختلف در خانه یا باغ خود دارد. رنگ کردن بشکه پلاستیکی این بشکه ها را مرتب و تمیز نگه می دارد و به شما امکان تزئین و استتار آن ها را می دهد. مواد آئروسل و قلم موهایی در بازار هستند که با استفاده از آن ها می توانید نحوبشکه خود را رنگ آمیزی کنید.

طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند که از میان آن ها می توانید گزینه مورد نظرتان را برگزینید. رنگ آمیزی بشکه پلاستیکی کار سختی نیست، اما به یک الی دو ساعت زمان جهت آماده سازی بشکه، به علاوه چند ساعت برای خشک شدن نیاز دارد. سعی کنید فرآیند رنگ کردن بشکه را در یک روز پاک و با رطوبت کم در فضای بیرون از منزل انجام دهید.

بشکه پلاستیکی دارای طرح
بشکه پلاستیکی رنگ شده

آماده سازی بشکه

  • مرحله 1
    به  میزان مساوی سرکه سفید خالص و آب را در یک سطل ترکیب کنید؛ سپس یک پارچه را به این محلول آغشته کرده و به سطح بیرونی بشکه بکشید تا هرگونه آلودگی را از آن پاک کنید. پارچه را در محلول تمیز کننده هر چند بار که لازم است بشویید تا تمامی سطح بشکه تمیز شود. از این مرحله سرسری نگذرید تا بعدتر به مشکل بر نخورید.
  • مرحله 2
    با کاغذ سنباده 220 گرت بر روی سطح خارجی بشکه پلاستیکی 220 لیتری خود بکشید. زمخت شدن سطح بشکه به چسبندگی رنگ کمک می کند.
  • مرحله 3
    قسمت بیرونی بشکه خود را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا هرگونه تراش پلاستیکی از بین برود.
  • مرحله 4
    هر ناحیه ای از بشکه را که نمی خواهید رنگ آمیزی کنید با نوار چسب بپوشانید. به عنوان مثال اگر بشکه تان بشکه ذخیره آب باران است، ناحیه اتصال به ناودان را بپوشانید تا رنگی نشود.
تمیز کردن داخل بشکه
آماده سازی بشکه

رنگ کردن بشکه

  1. مرحله 1
    بشکه پلاستیکی را با استفاده از پرایمر (آغازگر) بپوشانید، یا از یک آغازگر آئروسل یا یک قوطی رنگ و برس استفاده کنید. در صورت اسپری کردن رنگ به بشکه، قوطی را هشت تا 10 اینچی  سطح بشکه نگه دارید و به عقب و جلو اسپری کنید. اگر رنگ شروع کرد به جاری شدن، بیش از اندازه رنگ اسپری کرده اید.
    اگر از قلم مو استفاده می کنید، برای شروع یک لایه نازک و یکنواخت از رنگ بمالید، مقدار زیادی از آن می تواند چکه کند و در پایان رنگی نامرتب بر جای گذارد.
  2. مرحله 2
    مطابق با زمان تعیین شده برای خشک شدن پرایمر بر روی بشکه صبر کنید. (برای این کار به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید).
  3. مرحله 3
    به همان روشی که پرایمر را اعمال کردید، یک لایه رنگ بزنید. بگذارید رنگ خشک شود. سپس یک لایه دیگر را به همان روش بزنید.
  4. مرحله 4
    قبل از استفاده، بشکه پلاستیکی را به مدت 24 ساعت در هوای آزاد بگذارید تا خوب خشک شود.
نقاشی پروانه بر روی بشکه
بشکه با طرح پروانه

نقاشی تزئینی بشکه پلاستیکی

آموزش نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی 220 به صورت تزئینی و با طرح های زیبا به قرار زیر است:

  1. در صورت تمایل،می توانید به بشکه خود طرح های زیبا دهید. پس از اینکه پرایمر و رنگ پایه را بر روی بشکه اعمال کردید، صبر کنید تا رنگ پایه خشک شود.
  2. برای افزودن جزئیات جذاب به طرح مورد نظرتان از رنگ اکریلیک و قلم موهای مخصوص آن استفاده کنید. می توانید طرح هایی را با دست بزنید و یا از شابلون استفاده کنید. بشکه خود را با مناظر، گل ها، طرح های هندسی، پیام های نوشته شده یا هر آنچه می خواهید تزئین کنید. از خلاقیت خود در این زمینه استفاده کنید.
  3. اجازه دهید رنگ های اکریلیک کاملا خشک شوند. سرعت خشک شدن رنگ های اکریلیک بسیار بالاست، معمولاً در عرض 30 دقیقه کاملا خشک می شوند. یک تا سه لایه سیلر به بشکه اسپری کنید تا تمامی منافذ پوشانده شوند.
بشکه رنگ آمیزی شده
نقاشی تزئینی بشکه پلاستیکی

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن بشکه

  • آب گرم
  • سرکه سفید
  • فرچه یا قلم مو
  • کاغذ سنباده فوق العاده ریز (800-1000 گریت)
  • سنباده دستی
  • پارچه های بدون پرز
  • 2 قوطی اسپری پرامیر پلاستیکی اکریلیک
  • 2 – 3 قوطی اسپری رنگ پلاستیکی اکریلیک
  • 2 قوطی اسپری اکریلیک یا سیلر پلی اورتان
  • رنگ های اکریلیک در رنگ های دلخواه
  • قلم مو های مصنوعی تزئینی مختلف
قلم مو و رنگ
مواد مورد نیاز برای رنگ کردن بشکه
هشدار در رنگ کردن بشکه

اگر در فضای داخلی با اسپری رنگ آمیزی می کنید، اطمینان حاصل کنید که درها و پنجره ها را باز کنید تا تهویه مناسب ایجاد شود. همچنین در صورت اسپری کردن رنگ در فضای داخلی منزل، بر روی مبل ها و وسایل اطراف پارچه ای بیاندازید تا رنگی نشوند.

نکات رنگ کردن بشکه

می توانید هنگام رنگ کردن بشکه از جعبه ای بزرگ استفاده کنید، قسمت بالایی و دیواره یک طرف جعبه را بردارید، بشکه را درون جعبه با سه دیواره در اطرافش بگذارید و فرآیند اسپری کردن رنگ را انجام دهید. چنانچه در فضای باز با اسپری بشکه را رنگ می کنید، روزی را برای این کار انتخاب کنید که باد نوزد.

سوالات متداول نحوه رنگ کردن بشکه پلاستیکی

 1. برای رنگ کردن بشکه، مهمه که چه سایزی باشه؟

خیر. هر بشکه ای با هر سایزی را می توانید مطابق با مدل دلخواهتان رنگ آمیزی کنید.

2. از رنگ روغن هم می توان برای رنگ کردن بشکه استفاده کرد؟

معمولا برای رنگ کردن بشکه پلاستیکی از رنگ های آکریلیک و یا اسپری های رنگ استفاده می شود؛ هر چند می توانید از رنگهای دیگر هم استفاده کنید.

3. تا چند وقت رنگ ها روی بشکه دوام دارند؟

قطعا هیچ چیزی مادام العمر نیست و رنگ بشکه های پلاستیکی نیز ممکن است به مرور زمان کمرنگ تر شوند. برای اینکه دیر تر این اتفاق بیوفتذ می توانید بشکه تان را کمتر در معرض تنش های محیطی مختلف قرار دهید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.