انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی؟

انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی؟

برای بسیاری از افراد و کارخانجات خریدار مخازن این سوال پیش می آید که انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی بهتر است؟ به خصوص افرادی که در گذشته از مخازن فلزی استفاده کرده اند و حال با ظهور مخازن پلی اتیلنی و یا همان بشکه پلاستیکی بین انتخاب این دو مردد هستند. مخازن فلزی از ورقه های گالوانیزه ساخته می شوند و به همین دلیل در بازار تحت عنوان مخزن فلزی گالوانیزه شناخته می شوند.

انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی؟

انتخاب مخزن مناسب به یکسری معیار ها بستگی دارد. بایستی نیاز ها و شرایط خاص خود را در نظر بگیرید تا ببینید کدام مخزن بهترین گزینه برای شما است. در این مقاله قصد داریم نقاط قوت و ضعف هر یک از این دو مخزن را ذکر کنیم تا انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی را برای شما آسان تر کنیم.

بشکه پلاستیکی
مخزن فلزی یا پلاستیکی

مزایای مخازن پلاستیکی نسبت به فلزی

از پر کاربرد ترین استفاده های مخزن پلاستیکی برای ذخیره سازی آب است. که در این رابطه می خواهیم مزیت های مخازن پلی اتیلنی که بر مزیت های مخزن فلزی غلبه می کند را ذکر کنیم:

حمل و نصب

در رابطه با حمل مخازن، بایستی این نکته را ذکر کرد که مخازن پلاستیکی دارای وزن بسیار کمی هستند و یک شخص به راحتی می تواند آن را جا به جا کند در صورتی که مخازن فلزی به دلیل ورقه های گالوانیزه دارای وزن زیادی هستند و جا به جاییشان نیازمند ابزار به خصوصی است. نصبشان نیز به همین ترتیب، در مخازن پلی اتیلنی به سادگی انجام می  پذیرد. همچنین در این مخازن می  توان اتصالاتی مانند ورودی و خروجی هایی را نصب کرد.

تنوع در ابعاد

مخازن فلزی دارای یک یا دو نوع محدود هستند در صورتی که مخازن پلاستیکی دارای انواع مختلفی اعم از مکعبی، زیرپله، قیفی و … هستند. که همین موضوع استفاده از آن ها در اکثر مکان ها را امکان پذیر کرده است. تنوع این مخازن می تواند شامل بشکه پلاستیکی 220 و انواع مخازن افقی و عمودی مناسب نگهداری انواع مختلف محصولات شود.

طول عمر و ماندگاری

مخازن فلزی که از ورقه های گالوانیزه تولید می شوند به محض اینکه خراش بردارند، از زمان اولین آبگیری شروع به زنگ زدن می کنند. با این تفاوت در مخازن پلی اتیلنی که در مقابل انواع خراشیدگی و ضرب دیدن مقاوم هستند. همچنین مخازن فلزی که در بازار عرضه می شوند معمولا Food grade نیستند، و نمی توان در آن ها آب شرب نگه داشت. مخازن پلاستیکی هم food grade هستند و هم دارای پروانه بهداشتی برای نگهداری انواع مواد غذایی، همچنین دارای لایه ای مقاوم در برابر UV هستند. (بشکه پلاستیکی فود گرید چیست؟)

مخازن پلی اتیلنی
طول عمر و ماندگاری

نگهداری و مراقبت

مخازن پلی اتلینی دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر انواع تنش های محیطی هستند و از آن جایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز مقاوم هستند به نگهداری و مراقبت خاصی نیاز ندارند. اما در مخازن فلزی بایستی به صورت دوره ای تمیز شوند و پوشش ضد زنگ درون مخزن نیز هر چند وقت تجدید شود.

کیفیت محصولات ذخیره شده درون مخزن پلاستیکی

بشکه پلاستیکی و یا به عبارتی مخازن پلی اتیلنی کیفیت تمامی موادی که درونشان ذخیره می شوند را حفظ می کنند و در مورد مخازن آب نیز، نه تنها کیفیت آب را حفظ کرده و طعم و بوی آن تغییر نمی کند بلکه می تواند دمای آن را نیز تا مدت ها حفظ کند.

قیمت

مخازن پلی اتیلنی با وجود اینکه دارای مزایای فراوانی هستند و در صنایع گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند دارای هزینه به مراتب کمتری نسبت به مخازن فلزی هستند.

بشکه پلاستیکی 220
قیمت بشکه پلاستیکی

تعمیر

اگر که مخزن فلزی را برای تهیه انتخاب کرده اید، به این نکته نیز توجه بفرمایید که در صورت خرابی مخزنتان دو راه دارید، یا آن را تعمیر کنید و یا آن را تعویض کنید. برای تعمیر کردن باید این را هم بدانید که مخزن فلزی به دلیل خوردگی همیشه در معرض نشتی قرار دارد. مخازن پلی اتیلنی در صورت خرابی هم قابلیت بازیافت دارند، که این ویژگی از مزایای فوق العاده آن ها محسوب می شود.

سخن آخر

انتخاب مخزن فلزی یا پلاستیکی کار سختی نیست اگر که مزایا و معایب هر یک را بدانید. مخازن فلزی برای زمانی که هنوز بشکه پلاستیکی روی کار نیامده بودند مناسب بودند. حال به صرفه ترین، اقتصادی ترین و کاربردی ترین محصول برای ذخیره سازی محصولات و جا به جاییشان مخازن پلاستیکی هستند.

پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه 220، با کیفیت ترین بشکه پلاستیکی 220 را با بهترین قیمت به عرضه می رساند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه ها و یا گرفتن مشاوره جهت انتخاب مخزن مورد نظر خود، با متخصصین ما تماس بگیرید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.