چگونه مواد شیمیایی را از بشکه های پلاستیکی پاک کنیم؟

چگونه مواد شیمیایی را از بشکه های پلاستیکی پاک کنیم؟

پاک کردن مواد شیمیایی از بشکه های پلاستیکی

امروز قصد داریم که آموزش نحوه پاک کردن مواد شیمیایی از بشکه های پلاستیکی را با شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم اما اول بگذارید که توضیح مختصری در مورد بشکه پلاستیکی ارائه بدهیم. امروزه بشکه های پلاستیکی آبی به یکی از ماندگار ترین محصولاتی که در صنعت وجود دارند تبدیل شده اند؛ اگر دقت کرده باشید هر زمان که وارد هر انباری ای می شوید و یا داخل کامیونی را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که بشکه های پلاستیکی آبی در کابیین آنها وجود دارد.

شاید از خود بپرسید که به چه علت باید از این بشکه ها استفاده شود؟
امروزه یکی از بهترین محصولاتی که می توان ماده های شیمیایی را در آن ها نگهداری و حمل کرد، همین بشکه های پلاستیکی می باشند.

بشکه های پلاستیکی پناد پلاستیک دارای تمامی استاندارد های لازم می باشد و در برابر تمامی ماده های شیمیایی چه از لحاظ خطرناک بودن یا خورندگی، بسیار مقاوم می باشند و دچار تخریب نمی شود؛ شما می توانید از این بشکه ها بیشتر از 1 دفعه استفاده کنید، به این صورت که شما می توانید ماده های شیمیایی را از بشکه پاک کرده و دوباره از آنها استفاده کنید؛ در این مطلب نیز ما به همین موضوع پرداخته و نحوه پاک کردن مواد شیمیایی از بشکه های پلاستیکی را آموزش داده ایم.

پاک کرده ماده از بشکه پلاستیکی
شستشوی بشکه

چرا باید از بشکه های پلاستیکی برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده کرد؟

چرا باید از بشکه های پلاستیکی برای ذخیره سازی مواد شیمیایی، اسیدی یا خطرناک استفاده کنیم؟ چه عاملی موجب ارجحیت این بشکه ها به دیگر بشکه ها یا محفظه های ذخیره سازی شده است؟ در زیر به برخی از دلایل آن اشاره کرده ایم:

  • این نوع بشکه های پلاستیکی، کاربرد فوق العاده ای دارند و به خوبی ساخته و طراحی شده اند؛ بشکه های پلی اتیلنی برای نگه داری و حمل مواد شیمیایی بسیار مناسب می باشند که امروزه در صنایع مختلف نیز به وفور استفاده از آن ها را مشاهده می کنیم.
  • امروزه بشکه های پلاستیکی از موادی تحت عنوان پلی اتلین ساخته شده اند که از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده است، این بشکه ها دارای عمر بالا و با دوام می باشند و از طرفی دیگر، ماده های شیمیایی با این بشکه های 220 لیتری هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
  • این بشکه برای اینکه بتوانید مواد شیمیایی بسیار خطرناک یا واکنشی و حتی مواد شیمیایی خورنده را در آن ها نگهداری کنید، ساخته شده است و در کامیون ها و انبار ها نگه داری می شود و هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی آورند.
  • حمل و نقل آسان این بشکه ها، نسبت به بشکه های دیگر بسیار ساده تر و امن تر است؛ با خیال راحت می توانید مواد خطرناک خود، چه برای انسان ها و چه برای محیط زیست، را در این بشکه ها ذخیره و از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید.

فرآیند شستشوی این ماده های شیمیایی از روی بشکه

حال نوبت آن رسیده است که بحث اصلی خود نحوه پاک کردن مواد شیمیایی از بشکه های پلاستیکی را به میان آورده و مورد بررسی قرار دهیم:

  1. در وهله باید این را در نظر بگیرید که نباید از ماده های نامناسب و نامرغوب برای پاک کردن و شستشوی ماده های شیمیایی از بشکه های پلاستیکی استفاده کنید؛ استفاده از ماده شوینده نامناسب باعث می شود که بشکه شما آسیب ببیند و از طرفی دیگر آن مواد باقی مانده شیمیایی را از بین نبرد؛ بنابراین توصیه می شود که حتما در حین پاک سازی مواد شیمیایی از بشکه ها حتما از ماده های مناسب اینکار استفاده کنید.
  2. روش دوم به این صورت می باشد که شما می توانید برای تمیز کردن از شلنگ های فشار قوی که موثر ترین روش و ساده ترین روش برای از بین بردن ماده های شیمیایی از بشکه های پلاستیکی هستند، استفاده کنید؛ گاهی نیز مجبو خواهید شد از یک سری محلول های قلیایی استفاده کنید تا بعد از آن بتوانید پاک سازی را کامل انجام دهید.
  3. هنگام پاک کردن ماده های شیمیایی حتما از یکسری لوازم و لباس های مخصوص استفاده کنید که به شما صدمه جانی وارد نشود، به این دلیل که برخی از ماده ها برای انسان خطرناک می باشند، در نظر بگیرید که حتما حین پاک سازی بررسی های مربوط به بهداشت و ایمنی چه برای خود و چه برای محیط اطراف، انجام دهید.
حذف ماده های شیمیایی از بشکه 220 لیتری
شستشوی مواد شیمیایی از بشکه پلی اتیلنی

در بشکه پلی اتیلنی چه موادی را می توان ذخیره کرد؟

شما می توانید برای ذخیره سازی و جابجایی تقریبا تمامی محصولات و کالاهای صنعتی، و حتی مواد غذایی و خوراکی، از بشکه های آبی پلاستیکی استفاده کنید. بشکه های 220 لیتری بزرگترین ابعاد بین بشکه های آبی پلی اتیلنی حال حاضر را دارند که دست بر قضا از پناد پلاستیک به فروش می رسند.

نکته: تا حد امکان تلاش کنید از بشکه هایی که پیش تر برای ذخیره سازی مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گرفتند، برای ذخیره مواد غذایی استفاده نکنید؛ شما می توانید این بشکه ها را مجددا برای همان استفاده سابقشان مورد استفاده مجدد قرار دهید.

بشکه های پلاستیکی صنعتی
بشکه های آبی پلی اتیلنی
نیتجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که امروزه اصلی ترین فرآیند پاک سازی مواد های شیمیایی در بشکه های 220 لیتری همین فرآید بالا بود که به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دادیم، در نظر بگیرید که حتما از ماده مربوط به شستشوی بشکه های 220 لیتری استفاده کنید در غیر این صورت باعث می شود که برای بشکه شما یک سری مشکلات را به وجود بی آورد.

سوالات متداول پاک کردن مواد شیمیایی از بشکه های پلاستیکی

1. آیا می توان به تنهایی بشکه های پلاستیکی 220 لیتری را تمیز کنیم؟

این بستگی به شما دارد که آیا علم تمیز کردن این بشکه ها را دارید یا خیر، اگر دارید بله می توانید به تنهایی فرایند شستشو را انجام دهید ولی اگر ندارید توصیه می شود که از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.

2. تمیز کردن بیش از حد بشکه باعث خراب شدن آن می شود؟

تا حدی می توان گفت که خیر اتفاقا این پاک سازی باعث می شود که طول عمر این بشکه ها نیز بالا تر برود.

3. آیا می توان از این نوع بشکه های صنعتی در نگهداری آب استفاده کرد؟

بله شما می توانید برای نگه داری آب شرب از بشکه های پلاستیکی استفاده کنید، حتی اگر در برابر تابش نور مستقیم خورشید نیز قرار گیرند به آب آشامیدنی هیچ آسیبی وارد نمی کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.