راهنمای بسته بندی صنعتی

راهنمای بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی بخش مهمی از فرآیند تولید است که به کالاها و محصولات صنعتی اجازه می دهد در حین حمل و نقل محافظت شوند. این در اشکال و اندازه های مختلف، با مواد مختلف برای انتخاب وجود دارد. هر محصول برای بسته بندی الزامات خاص خود را دارد. بنابراین مهم است که بدانید کدام نوع بسته بندی صنعتی در هر شرایطی بهترین عملکرد را دارذ.

بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی چیست؟

برای نگهداری و محافظت از کالاهای صنعتی طراحی شده است. اغلب به صورت هدفمند ساخته می شود یا به طور خاص متناسب با محصولات خاصی که در مقیاس بزرگ و صنعتی استفاده می شوند، طراحی می شوند. این می تواند هر چیزی از مواد شیمیایی گرفته تا بتن باشد. بنابراین طیف وسیعی از بسته بندی های صنعتی متناسب با نیازهای مختلف وجود دارد. بسته بندی صنعتی باید محکم و بادوام باشد. این باید حمل و نقل و ذخیره سازی را آسان تر کند و باید بتواند از محتویات در برابر ضربه، فرورفتگی یا ریختن در طول حمل و نقل محافظت کند. همچنین برچسب گذاری و ردیابی محصولات و در برخی موارد تبلیغ آنها نیز الزامی است.

تفاوت بین بسته بندی صنعتی و بسته بندی مصرفی چیست؟

تفاوت اصلی بین بسته بندی صنعتی و مصرفی در مقیاسی است که در آن دخیل است. بسته بندی صنعتی برای نگهداری مقادیر زیادی از یک محصول در مقیاسی بسیار بزرگتر از بسته بندی مصرفی طراحی شده است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک نوشیدنی محبوب را بفروشد. برای مصرف کننده، آنها این را در یک قوطی آلومینیومی با قابلیت حمل آسان بسته بندی می کنند. در سطح صنعتی، ممکن است نیاز باشد که همان نوشیدنی در بشکه ها یا ظروف بسیار بزرگتر حمل شود، یا مقادیر انبوه قوطی های آلومینیومی منفرد ممکن است با هم بسته بندی شوند، سپس به طور انبوه در جعبه هایی با اندازه صنعتی حمل شوند تا از آنها محافظت شود.

مواد کلیدی مورد استفاده در این بسته بندی کدامند؟

بسته بندی های صنعتی در اشکال و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اما چند ماده کلیدی معمولاً در طرح‌های آن‌ها یافت می‌شوند:

فولاد

بسته بندی صنعتی اغلب باید قوی، مقاوم، انعطاف پذیر و قابل استفاده مجدد باشد. فولاد با تمام این الزامات مطابقت دارد، به همین دلیل است که یک ماده عالی برای حمل و نقل و ذخیره سازی صنعتی است. معمولاً فولاد را به شکل بشکه های فلزی می بینید که برای انتقال مایعات و نیمه جامدها مانند مواد غذایی یا روغن استفاده می شود. از قاب های فولادی نیز برای ایجاد لایه های حفاظتی اضافی برای محصولات صنعتی استفاده می شود.

پلاستیک

بسته بندی صنعتی اغلب به شکل پلاستیک است که محکم، قابل اعتماد و قابل استفاده مجدد است. بشکه پلاستیکی برای حمل و نگهداری مجموعه ای از مایعات و مواد غذایی استفاده می شود. همچنین از آن ها برای انتقال مواد شیمیایی خورنده و خطرناک (و زباله های خطرناک) نیز استفاده می شود. ساخت آن ارزان است و به راحتی می توان آن را در طیف متنوعی از اشکال و اندازه ها برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای صنعتی قالب گیری کرد.

مقوا

مقوا یکی از پرکاربردترین موادی است که در بسته بندی های صنعتی یافت می شود. واضح ترین کاربرد مقوا جعبه های مقوایی است. آنها مقرون به صرفه، قابل بازیافت و در اندازه های بسیار متنوعی هستند. جعبه های مقوایی به طرز شگفت انگیزی انعطاف پذیر هستند. اگر وسایل سنگینی دارید که نیاز به محافظت دارند، جعبه‌های مقوایی دو جداره امنیت بیشتری را فراهم می‌کنند.

چه کسی به این بسته بندی نیاز دارد؟

بسته بندی صنعتی برای مقاصد صنعتی طراحی شده است. این بدان معناست که معمولاً در یک فرآیند تولید یا عرضه استفاده می شود. محصولات در حال حمل و نقل به مقدار زیادی در کارخانه ها یا انبارها مورد نیاز هستند، جایی که آنها ذخیره می شوند یا در مرحله بعدی فرآیند تولید قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک تامین کننده مواد غذایی در مقیاس بزرگ ممکن است به این بسته بندی برای ذخیره و انتقال مقادیر زیادی ادویه نیاز داشته باشد. آن مشتری سپس آن اقلام را به یک ماده غذایی خاص تبدیل می کند تا در قفسه های سوپرمارکت فروخته شود.

چه زمانی باید از بسته بندی صنعتی استفاده کرد؟

موارد زیادی وجود دارد که در آن بسته بندی صنعتی باید استفاده شود، از جمله موارد رایج زیر:

  1. مقدار زیادی از یک محصول باید حمل شود
  2. مقادیر زیادی از یک محصول باید در انبارها یا مقاصد مشابه نگهداری شود
  3. اقلام خطرناک نیاز به نگهداری یا حمل و نقل ایمن دارند
  4. زمانی که وسایل بزرگ نیاز به محافظت دارند
  5. زمانی که وسایل سنگین نیاز به حمل و نقل دارند
چرا بسته بندی صنعتی مهم است؟

بسته بندی صنعتی به دلایل مختلفی اهمیت دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، به محافظت از محصولات در حین نگهداری در انبارها و در حین حمل به مقصد کمک می کند. در بسیاری از موارد، بسته‌بندی صنعتی اجازه می‌دهد تا محصولات را با خیال راحت ذخیره و حمل و نقل کنند، به خصوص اگر به طور بالقوه برای سلامت انسان خطرناک باشند (مثلاً مواد شیمیایی یا مواد خطرناک). حتی به دلایل ایمنی و بهداشتی، بسته بندی صنعتی ضروری است. همچنین به برچسب زدن محصولات و سازماندهی مقادیر زیادی از همان محصول نیز کمک کننده است.

چگونه بسته بندی مناسب را برای محصول خود انتخاب کنیم؟

بسته بندی مناسب برای محصول بسیار مهم است. انتخاب بهترین نوع به محافظت بهتر از محصولات شما در هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی کمک می کند. بسته بندی صنعتی مناسب شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. محصول شما چقدر بزرگ یا حجیم است؟
  2. وزن محصول شما چقدر است؟
  3. محصول شما چقدر ظریف است؟
  4. آیا محصول شما جامد، مایع یا جایی در این بین است؟
  5. محصول شما خورنده یا خطرناک است؟
  6. برای محصولات سبک وزن، جعبه های مقوایی ممکن است بهترین کار را داشته باشند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.