چندین اشتباه رایج در خرید مخزن آب

چندین اشتباه رایج در خرید مخزن آب

مخازن آب از جمله محصولات پر مصرفی هستند که روزانه چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری به فروش می رسند. منتها بسیاری از افراد پس از خرید مخزن آب مورد نظرشان به دلیل رعایت نکردن برخی نکات به مشکل برخورده اند.

اشتباهات رایج در خرید مخزن آب

در این مطلب اشتباهات رایج در خرید مخزن آب که بسیاری از خریداران با آن ها مواجه می شوند را آورده ایم، تا کمکی به شما جهت پیشگیری از اشتباهات احتمالی آینده باشد.

مخزن آب
مخازن پلی اتیلنی

عدم آماده سازی محل قرارگیری مخزن

از جمله اشتباهاتی که برخی مرتکب می شوند تعیین کردن مکانی است که قصد نصب مخزنشان را دارند. برخی محلشان دارای فضای گسترده ای جهت نصب مخزن است، اما برخی فضای محدودی دارند که به همین سبب، پیش از تهیه مخزن با توجه به حجم مورد نیاز، بایستی ابتدا فضا و مکان مناسب با حجم، اندازه و شکل مخزن را مشخص کرد. همچنین به عوامل دیگری مانند راهرو و یا دربی که به فضای مورد نظرتان راه دارد و مخزن از آن جا باید عبور کند هم مورد توجه قرار دهید.

نکته دیگری که وجود دارد، محل نصب است. مخزن آب پلی اتیلنی تان بهتر است مقداری بالاتر از ارتفاع زمین قرار بگیرد، و همچنین سطحی که روی آن قرار می گیرد هم باید کامل صاف و هم تراز باشد. از قرار دادن مخزن بر روی چند آجر و یا موارد مشابه خودداری کنید، زیرا موجب صدمه زدن به مخزنتان می شود. سطح زیر مخزن ترجیحا بتنی و یا فلزی باشد.

عدم توجه به درب ها و راهرو های ورودی

برخی مورد اول را رعایت کرده، محل را مشخص و کاملا آماده نصب مخزن می کنند اما به این نکته توجه نمی کنند که آیا مخزنی که انتخاب کرده اند از درب ورودی و یا راهرویی که به محل مورد نظرشان می رسد رد می شود و یا خیر؟

حتما قبل از خرید محل را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید و از مشاورین شرکتی که مخزنتان را تهیه کرده اید مشاوره های لازم را دریافت کنید.

خرید مخزن آب
نصب مخزن آب

زیرسازی محل نصب مخزن

از دیگر اشتباهات رایج در خرید مخزن آب پلی اتیلنی، توجه نکردن به زیرسازی محل نصب مخزن است. همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم بایستی مخازن پلی اتیلنی بر روی سطحی صاف و همسطح قرار گیرند. به عنوان مثال تصور کنید برخی در جلو و عقب مخزن آجر هایی قرار می دهند تا بالاتر از زمین قرار بگیرد. این آجر ها تنها به یک نقطه فشار وارد می کنند و از طرفی آب که درون مخزن پر می شود به سطح میانی مخزن که بر هوا قرار دارد، فشار وارد می کند. به همین ترتیب هم در مکان آجر ها و هم در سطح میانی، ترک ها و سوراخ هایی ایجاد می شوند.

اتصالات و ورودی های مخزن

مخازن آب پلی اتیلنی دارای اتصالات جانبی، ورودی و خروجی هایی هستند. این اتصالات در محل به منبع آب لوله کشی متصل می شوند. برخی افراد هنگام تهیه مخزن مورد نظرشان به این موضوع توجه نمی کنند و یا اطلاعی از سایز و اندازه این اتصالات ندارند.

مخازن متفاوت دارای اتصالات متفاوت با سایز های مختلفی هستند که شما هنگام مراجعه بایستی به این موضوع اشاره کنید که به چه صورت می خواهید مخزنتان را پر کنید و یا به چه صورت می خواهید از خروجی آن استفاده کنید.

ضربات وارد کردن به مخزن آب

مخازن آب پلی اتیلنی بر خلاف بشکه های پلاستیکی 220 لیتری در برابر ضربات شدید و یا پرت شدن بر روی سطحی سخت مقاوم نیستند. اگر ضربه محکمی به آن ها وارد شود شکستگی ها و ترک های میکروسکوپی درشان به وجود می آید که همین ترک ها پس از مدتی که تحت فشار آب قرار گرفتند بزرگتر شده و نشتی ایجاد می کنند.

بشکه 220
بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی 220 که از پلی اتیلن سنگین با ترکم و وزن مولکولی بالا ساخته می شوند، به سبب متریالی که در ساختارشان به کار رفته و نوع تولیدشان در برابر ضربات و تنش های محیطی به شدت مقاوم هستند و مشکلی در آن ها ایجاد نمی شود.

سخن آخر

بشکه های پلاستیکی نوع دیگری از مخازن پلی اتیلنی هستند فقط با ابعاد کوچک تر که در جا به جایی و ذخیره سازی ایمن بسیاری از محصولات کارایی دارند و از لحاظ قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.