نکات مهم حمل و نقل مایعات با بشکه

نکات مهم حمل و نقل مایعات با بشکه

نکات مهم حمل و نقل مایعات با بشکه

حمل و نقل صنعتی کاری مهم و خطرناک است، چه بارگیری و تخلیه بشکه پلاستیکی بر روی کامیون ها و چه برخورد با نشت تصادفی مایعات باشد، خطرات زیاد است. قبل از اینکه حتی به حمل و نقل مایعات فکر کنید، برای حمل و نقل ایمن کالاهای مایع باید ملاحظات زیادی را رعایت کنید. نکات مهم حمل و نقل مایعات با بشکه چه مواردی هستند؟ در ادامه توضیحات مفصلی در این خصوص داده ایم.

رایج ترین راه های حمل و نقل مایع چیست؟

روش های زیادی برای انتقال ایمن مایعات وجود دارد. در اینجا سه ​​مورد از رایج ترین ها آورده شده است:

  • ظروف مخزن ISO (سازمان بین المللی استانداردسازی) برای حمل و ذخیره مایعات به صورت عمده طراحی شده اند. یک مخزن استاندارد ISO 20ft می تواند 20000-26000 لیتر محموله مایع را در خود جای دهد. این مخازن یکی از ایمن ترین گزینه ها هستند، زیرا از فولادی قوی و مواد مقاوم در برابر خوردگی برای برخورداری از عمر طولانی و محافظت از بار ساخته شده اند.
  • بشکه ها همچنین یک راه حل ایمن برای مواد خطرناک ارائه می دهند؛ این ظروف در جنس های فلزی، پلاستیکی و فیبر موجود هستند. بشکه ها برای حفظ ایمنی و بهداشت مواد غذایی و همچنین طول عمر خود طبل ها به آستر یا روکش نیاز دارند. برای پایداری و ارائه حمل و نقلی ایمن به پالت و بند نیز نیاز دارند. در مقایسه با مخازن ISO، بشکه ها برای مقادیر بسیار کمتری از بار، با ظرفیت متوسط ​​20 تا 250 لیتر، مناسب هستند.
  • IBCs (Intermediate Bulk Containers) با ظرفیت بین 200 تا 1250 لیتر سازش خوبی بین این دو هستند. این مخازن برای حمل و نقل مواد خطرناک، بی خطر هستند و برای ذخیره سازی آسان و انباشته شدن از اندازه و شکل بسیار خوبی برخوردار هستند. با یک قاب فلزی گالوانیزه در اطراف بشکه پلاستیکی، ثبات و امنیت محموله را تضمین می کنند. مزیت دیگری که این مخازن دارند این است که در بالا و پایینشان دارای فضاهایی برای تخلیه و لود ساده محموله هستند.
رایج ترین راه های حمل و نقل مایع چیست؟
ظروف مختلف ذخیره مایعات

بهترین ظرف برای حمل و نقل مایعات کدام است؟

برای حمل و نقل مایعات توصیه می شود از بشکه های پلاستیکی یا درام های فلزی استفاده کنید. اما نکات مهم حمل و نقل مایعات با بشکه پلاستیکی چه هستند؟ برای فراهم آوردن محافظت بیشتر در برابر نشت و آلودگی، می توان از آسترهای فلزی و پلاستیکی استفاده کرد. برای ذخیره سازی و جابه جایی حجم کمتری از مایعات، بشکه های پلاستیکی آبی قطعا محبوب ترین گزینه هستند.

این ظروف از پلاستیک سفت و سخت ساخته شده اند، به خوبی مهر و موم شده اند و به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین و با دوام ترین ظروف ذخیره سازی صنعتی شناخته می شوند.

نحوه جا به جایی ظروف حاوی مایعات

برای حمل و نقل و بلند کردن هر یک از کانتینرهای ذکر شده، شما به پالت و یک لیفتراک نیاز خواهید داشت، یا در مورد ISO، کانتینر باید قبل از پر شدن بر روی یک وسیله نقلیه بارگیری شود. IBC های 1000 لیتری بر روی یک پالت نصب می شوند و برای حمل آنها به یک وسیله نقلیه مانند کامیون/لیفتراک پالت احتیاج دارند. بشکه های پلاستیکی نیز برای ایمن ترین و راحت ترین روش حمل و نقل، نیاز به بارگیری و بسته شدن روی پالت ها دارند.

هنگام بارگیری کانتینرها، رعایت دستورالعمل های خاص کنترل و مانور بسیار مهم است.

حمل و نقل مایعات با بشکه
حمل و نقل ظروف حاوی مایعات

آماده بودن برای بروز حوادث ناگهانی و عکس العمل به موقع

هرچقدر هم که شما قوانین را رعایت کرده و مطابق اصول عمل کنید، باز ممکن است که حوادث اتفاق بیوفتند بنابراین کیت های تمیز کننده مواد نشتی باید در مواقع اضطراری به راحتی در دسترس باشند. اگر مواد شیمیایی خطرناکی در بشکه های ذخیره شده باشند، مهم است که ابتدا وضعیت را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که شرایط برای حمل و نقل مایعات خطرناکتان فراهم است.

اقدامات احتیاطی در مورد سلامتی و ایمنی

برای ایمن ترین و معقول ترین حمل و نقل و ذخیره سازی کالاهای مایع، باید بهترین دستورالعمل های مربوط به ماشین آلات، فرآیندها و مواد را دنبال کنید. این فرایندها شامل موارد زیر است:

بارگیری و تخلیه

باید حین بارگیری و تخلیه مایع از درون بشکه یا هر ظرف دیگری توجه کنید که نشتی نداشته و به محیط اطراف راه پیدا نکند.

وزن و تحمل بار

مهم است که وزن مایعات چقدر می شود و ظرفی که انتخاب می کنید توانایی ذخیره سازی و حمل و نقل آن را دارد و یا خیر.

برچسب گذاری صحیح محموله های خطرناک

حتما بر روی ظروف حمل و نقل مایعات خطرناک از برچسب هایی برای معرفی مایع درون مخزن و خطراتی که می تواند باعث شود، استفاده کنید.

دستورالعمل حمل و نقل و ذخیره سازی

هر مایعی دستورعمل خاص خود را برای جابجایی دارد، مانند دمایی که باید در آن نگهداری شود، تا چقدر نسبت به تکان خوردن ماشین آلات حساس است و … ؛ دانستن این موارد به حمل و نقل مایعات با بشکه کمک به سزایی می کند.

استخدام شرکت های حمل و نقل ثبت شده و صالح برای حمل کالا

برای حمل و نقل و جا به جایی محموله های خود از ماشین آلات خود تا حد امکان استفاده کنید. اگر قصد استخدام اشخاص دیگری را دارید، اطمینان حاصل کنید که قابل اطمینان و معتبر هستند.

انواع مایعات
همانطور که گفتیم هر مایع روش نگهداری و جابجایی خاص خود را دارد. اطلاعات کاملی در خصوص نگهداری و حمل و نقل مایعات مختلف داشته باشید.

حمل مخازن iso با ماشین آلات سنگین
حمل و نقل مخازن iso

حمل و نقل مایعات فله ای نیاز به مراقبت و دقت کافی دارد. اما انواع مختلفی از مایعات وجود دارد که در هنگام نگهداری و حمل و نقل احتیاط بیشتری لازم دارند. ملاحظاتی مانند دمای نگهداری و ذخیره مایعات، نحوه حمل آنها و ذخیره سازی آنها و نحوه استفاده از آنها. انواع مایعات خطرناک شامل موارد زیر هستند:

  • مواد منفجره
  • مواد رادیواکتیو
  • خطرهای زیستی (مواد سمی)
  • مایعات قابل اشتعال
  • مواد خورنده و سوخت

سخن آخر

بشکه های پلاستیکی برای ذخیره مایعات، چه سمی و خورنده و چه آشامیدنی، بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. برای خرید بشکه پلاستیکی 220 لیتری با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های جامع در این خصوص دریافت بفرمایید.

سوالات متداول

 1. بهترین ظرف برای ذخیره سازی مایعات خطرناک کدام است؟

در این مطلب به ظروفی مانند IBC، ISO و انواع بشکه ها برای حمل و نقل مایعات اشاره شد. توصیه ما به شما استفاده از بشکه های پلاستیکی 220 لیتری است.

2. آیا می توان از بشکه های پلاستیکی برای ذخیره مواد شیمیایی سمی و خورنده استفاده کرد؟

بله. بشکه های پلاستیکی در برابر خوردگی مقاوم هستند و بدون تغییری در ماهیت مواد شیمیایی میتوانند آنها را حمل  کنند.

3. از بشکه های فلزی می توان برای حمل و نقل مایعات آشامیدنی استفاده کرد؟

ترجیحا بهتر است از بشکه های پلاستیکی فود گرید برای ذخیره مایعات فود گرید استفاده کنید. زیرا بشکه های فلزی به دلیل ورقه ورقه بودن بدنه شان زنگ زده و در آب تغییر ایجاد می کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.