شستشوی بشکه پلاستیکی

شستشوی بشکه پلاستیکی

برای خرید بشکه پلاستیکی تماس بگیرید

۵ – ۲۲۹۲۶۳۴۳ – ۰۲۱

شستشوی بشکه پلاستیکی و مخزن آب

آب این محصول گرانبها که بسیاری به دلیل کمبودش در بشکه های پلاستیکی و یا مخازن آب ذخیره اش می کنند را باید سالم و تمیز مصرف کرد. در روستاها و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند آب باران را در بشکه پلاستیکی و یا مخازن کوچک و بزرگ آب نگهداری می کنند. طبیعی است که با استفاده های فراوان از این آب چه برای آشامیدن و چه برای آبیاری گیاهان با گذشت زمان، رسوبات و جلبک ها شروع به جمع شدن کرده و لایه ای آلوده بر روی دیواره ها، سقف و کف مخزن آب بر جای گذارند. چنین پدیده ای می تواند باعث آلوده شدن آب و غیر ممکن شدن استفاده از آن در دراز مدت شود. در این هنگام است که بحث شستشوی بشکه پلاستیکی به میان می آید.

تمیز کردن و شستشوی مخازن آب بسیار ضروری است و باید حداقل سالی یک بار انجام شود. البته این موضوع عمدتا بسته به کیفیت آبی که در خانه تان تأمین می شود، دارد. اگر آب بسیار سخت و با محتوای TDS زیاد باشد، رسوب بیشتری تولید خواهد کرد. در چنین مواردی، بیش از یک بار تمیز کردن مخزن آب  در سال پیشنهاد می شود.

مخزن آب و یا بشکه پلاستیکی تمیز نه تنها باعث افزایش سلامتی و بهداشت شما می شود بلکه بیماری های مربوط به آب را نیز از بین خواهد برد. این نکته هم وجود دارد که کیفیت مخزن آب نیز در تعیین و حفظ کیفیت آبی که در خانه مصرف می‌کنید، نقش اساسی دارد. بشکه های پلاستیکی food grade به نحوی تولید شده اند که از بروز هرگونه آلودگی جلوگیری به عمل آورند.

سفید کننده کلر

سفید کننده کلر به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده برای از بین بردن میکروب ها و باکتری های موجود در بشکه پلاستیکی عمل می کند. اگر بشکه را برای مدت طولانی دور از دسترس بگذارید در صورتی که به کلر آغشته است، می تواند جلبک ها و کپک ها را از بین ببرد و بشکه را از هرگونه بوی نامطبوع خلاص کند.

در صورت امکان درب بشکه را بردارید تا به داخل آن دسترسی پیدا کنید و بشکه را با محلولی که حاوی 1 تا 2 قاشق غذاخوری سفید کننده در 1 گالن آب است شستشو دهید. اگر درب بشکه قابل جدا شدن نیست، حدود یک چهارم آن را آب کنید و 1 فنجان کلر بیافزایید. سپس آن را به طرفین تکان دهید تا تمام دیوار ها تمیز شوند. بشکه را چندین بار با آب تمیز بشویید تا سفیدکننده باقیمانده بر روی دیواره و کف بشکه پاک شوند.

صابون

صابون ماده تمیز کننده ای موثر برای بشکه های پلاستیکی است. اما فقط در صورت لزوم و به اندازه کافی باید استفاده شود. زیرا برای از بین بردن باقیمانده صابون از داخل بشکه به شستشوی مکرر نیاز است. مواد شوینده ظروف باعث از بین رفتن چربی و روغن می شوند، به همین دلیل آنها یک گزینه طبیعی برای تمیز کردن بشکه هایی هستند که برای ذخیره روغن های گیاهی استفاده مورد استفاده قرار گرفته اند. صابون جامد مخلوط با سرکه نیز برای شستشوی بشکه پلاستیکی به کار می رود. ممکن است به خوبی و راحتی لکه ها را از بین نبرد اما بعد از اتمام کار راحت تر از داخل بشکه شسته و پاک می شود. دو قاشق غذاخوری صابون و سرکه مقطر را به 1 گالن آب اضافه کنید و آن را به خوبی درون بشکه بغلتانید.

صابون برای شستشوی بشکه
صابون مناسب شستشوی بشکه پلاستیکی

جوش شیرین برای شستشوی بشکه

بشکه های پلاستیکی food grade معمولا بوی مواد غذایی قبلی را در خود نگه می دارند. داخل بشکه به مقدار لازم جوش شیرین بپاشید تا به خنثی شدن بو کمک کند. همچنین می‌توانید از جوش شیرین برای از بین بردن باقی‌مانده یا جلبک لخته شده در کناره بشکه استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه بعد از استفاده از این ماده به عنوان خنثی کننده بو و تمیزکننده بشکه، جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید و از یک پارچه تمیز کننده استفاده کنید تا این مخلوط را در داخل بشکه بمالید. بشکه را کاملاً بشویید. از تمیز کردن بشکه های پلاستیکی که به عنوان باغچه و برای کاشت گیاهان استفاده می شوند با سرکه خودداری کنید زیرا باقیمانده سرکه می تواند گیاهان را از بین ببرد.

تمیز کردن بشکه پلاستیکی با برس

شما می توانید از انواع محلول های تمیزکننده بشکه های پلاستیکی برای از بین بردن جلبک ها، کپک ها، آلودگی ها و بقایای آلودگی های مانده در کناره های بشکه استفاده کنید. معمولا برای از بین بردن تمامی باقی مانده های آلوده باید از یک برس اسکراب یا پارچه تمیز استفاده کرد. از یک برس دستی با دندانه های سفت و یا اسفنج استفاده کنید و به تمامی سطح داخلی بشکه بکشید. اگر تنها دسترسی به داخل بشکه از سوراخ کوچک بالای آن است، یک برس بلند خشک کن را امتحان کنید.

تمیز کردن بشکه
تمیز کردن بشکه پلاستیکی با پارچه

شستن بشکه و مخزن آب

چنانچه بشکه تان food grade است و از آن برای ذخیره مواد غذایی و انواع نوشیدنی جات استفاده می کنید حتما در مدت زمان های معینی برای شستن آن اقدام کنید تا از سلامت مواد دیگری که در مخزن نگه خواهید داشت اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول شستشوی بشکه پلاستیکی

 1. برای شستن بشکه پلاستیکی از چه ماده ای استفاده کنم؟

انواع مواد مانند صابون، جوش شیرین و کلر برای شستشوی بشکه در دسترس هستند. نحوه استفاده از هر یک در مطلب توضیح داده شده است.

 

2. چرا باید مخزن آب خود را بشوییم؟

پس از مدتی ممکن است با توجه به نوع مخزنتان درون آن جلبک هایی تشکیل شوند و آب آشامیدنی تان را آلوده کنند. جهت حفظ سلامت آب بهتر است طی مدت های زمانی معین آب مخزن را جایگزین و خود مخزن را شستشو دهید.

 

3. هر چند وقت باید بشکه پلاستیکی خود را بشوییم؟

چنانچه بشکه مدنظرتان بشکه های پلاستیکی آبی رنگ و food grade هستند، پس از هربار استفاده آن را بشویید. اگر از بشکه برای حمل و نقل مواد شیمیایی استفاده می کنید آن را نشویید.

برای اطلاع از قیمت بشکه پلاستیکی یا خرید عمده تماس بگیرید

۵ – ۲۲۹۲۶۳۴۳ – ۰۲۱

اشتراک گذاری این مقاله

3 نظر

  • با سلام
    برای از بین بردن جلبک کف بشکه 20 لیتری آب آیا با مایع
    ظرفشویی از بین میره یا همون مواردی که در توضیحات
    بهش اشاره کردید؟
    با تشکر

  • سلام خسته نباشید من تو آزمایشگاه جریان های
    دوفازی هستم. و یک مجموعه لوله پلاستیکی هستن
    که به هم وصلن و آب داخل لوله ها کثیف هست قبلا
    منبع و لوله هایی که میشد باز کرد و تمیز کردیم ولی
    لوله هایی که باز نمیشن رو نشد و سطح داخلیشون
    کثیف بود که باجریان آب تمیز نمیشد…باز دوباره
    کثیف شد آب… چطور میشه بدون باز کردن لوله هارو
    تمیز کرد؟؟؟

    • با سلام، وایتکس رو با آب یه مقدار رقیق کن بریزید، فقط باید خروجی رو نگه دارید که یه مقدار مایع تو لوله ها بمونه سپس بشورید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.