ساخت باربیکیو با بشکه

ساخت باربیکیو با بشکه

ساخت باربیکیو با بشکه

در این روش برخلاف دیگر کاربرد های بشکه پلاستیکی، از بشکه های پلاستیکی برای ساخت باربیکیو استفاده نمی شود. برای ساخت باربیکیو با بشکه به بشکه های فلزی احتیاج است. نیازی نیست که این بشکه حتما نو باشد، از بشکه های قدیمی  هم می توان برای ساخت باربیکیو استفاده کرد.

استفاده از بشکه برای ساخت باربیکیو یا BBQ  از جمله روش های مقرون به صرفه و ساده ای است که خودتان به تنهایی نیز از پس آن بر می آیید. برای بالکن و یا حیاط خلوت خود باربیکیویی جذاب و کاربردی بسازید و در مواقع مورنیازتان از آن برای پخت گوشت، ماهی، مرغ و …استفاده کنید. از باربیکیو برای نرم و ترد کردن انواع گوشت و مرغ استفاده می شود. در ادامه به شما نحوه ساخت باربیکیو با بشکه فلزی را آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

بشکه فلزی مشکلی باربیکیو
بشکه باربیکیو

آموزش ساخت باربیکیو با بشکه فلزی

برای ساخت باربیکیو با بشکه تنها کافیست که مطابق دستور العمل عمل کنید. در زیر مواد مورد نیاز برای پروسه ساخت بشکه BBQ آورده شده اند:

  • بشکه فلزی
  • رنگ BBQ
  • لولاهای استیل
  • رولپلاک دسته دار
  • دریچه های یا منافذ هوا
  • شاخص دمای BBQ
  • توری استیل مخصوص گریل
  • پیچ و مهره برای لولا و قاب

ابزار مورد نیاز برای ساخت بشکه BBQ:

  1. جوشکار با تمام تجهیزات ایمنی لازم
  2. دستگاه سنگ فرز
  3. چکش
  4. اره برقی
  5. نوار اندازه گیری
  6. خودکار
  7. خط کش

همیشه برای انجام پروژه های ساخت و ساز این چنینی از تجهیزات لازم و مناسب استفاده کنید، به خصوص تجهیزاتی که چشمانتان را از خطرات احتمالی حفظ می کنند.

مرحله اول ساخت باربیکیو با بشکه

در این مرحله باید تصمیم بگیرید که می خواهید بشکه از چه فاصله ای تا زمین قرار گیرد. باید این مورد را طوری تعیین کنید که مجبور نباشید برای استفاده از باربیکیو خم شوید. پس در این مرحله فاصله بشکه تا زمین را تعیین کنید.

تعیین فاصله بشکه از زمین
مرحله اول ساخت باربیکیو با بشکه

مرحله دوم تمیز کردن داخل بشکه

اطمینان حاصل کردن از اینکه با بشکه ای تمیز و عاری از هرگونه باقی مانده مواد قدیمی کار کردن، بسیار مهم است. پیش از اینکه فرایند ساخت را آغاز کنید، بشکه را به خوبی بشویید و سعی کنید از بشکه ای که قبلا برای ذخیره مواد غذایی استفاده می شده استفاده کنید زیرا بشکه هایی که روغن یا سوخت ذخیره کرده اند، مشکل ساز خواهند شد. حال بایستی با استفاده از ابزاری تحت عنوان دستگاه سنگ فرز بخشی از بشکه را به صورت عرضی و طولی برش دهید.

برخی گفته اند نصف بشکه را برش دهید، اما اینکار را نکنید، ما می خواهیم که بیشتر بشکه باقی بمانند و نقش بخش اصلی باربیکیو را ایفا کند و بخش دیگری که برش داده ایم حکم درپوش را داشته باشد، به عکس زیر توجه کنید.

بریدن بخشی از بشکه فلزی
نصف کردن بشکه

مرحله سوم ایجاد پایه بشکه BBQ

پس از برش درب بشکه، زمان ساخت پایه ای برای قرار دادن بشکه بر روی آن است؛ اندازه پایه را پیش تر زمانی که فاصله بشکه تا زمین را اندازه گرفته بودید، تعیین کرده اید. اگر می خواهید BBQ شما قابل حمل باشد می توانید ستون ها را به این صورت نصب کنید که دو تا از آن ها به بشکه متصل شوند و بشکه را نگه دارند و 4 ستون دیگری حکم پایه های آن را ایفا کنند. اگر می خواهید از محکم بودن پایه ها اطمینان حاصل کنید، آنها را با چند تکه آجر یا سنگ محکم کنید. پس از پایان کار، بشکه را بر روی پایه قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که خوب و متعادل است.

مرحله سوم ایجاد پایه بشکه BBQ
ساخت پایه باربیکیو

مرحله چهارم اتصال درب و کوره باربیکیو

برای اطمینان از ایمنی درب و نبوفتادن آن در داخل بشکه BBQ، باید چند براکت برای نگه داشتن کوره و همچنین محکم نگه داشتن درب آن وصل کنید.

ساخت درب باربیکیو بشکه ای
اتصال درب باربیکیو

براکت ها و لولاها را از فولاد ضد زنگ بخرید تا هنگام روشن شدن باربیکیو، براکت ها در وضعیت خوبی باقی بمانند.

پیچ و لولاهای فلزی باربیکیو
اتصال پیچ و مهره های باربیکیو

مرحله پنجم بشکه باربیکیو خود را روشن کنید

ممکن است ندانید بشکه ای که خریده اید، اگر دست دوم است، سابقا برای چه استفاده می شده است، ممکن است مواد غذایی و یا هر مواد دیگری، پس بشکه را روشن کنید تا هر آنچه در آن بوده و احتمالا به خورد دیواره های بشکه رفته سوزانده شود تا در آینده هنگام درست کردن گوشت هایمان با باربیکیو بخارات قدیمی و حاصل از مواد شیمیایی بر روی آن ننشینند.

روشن کردن باربیکیو برای ضدعفونی کردن بشکه
روشن کردن باربیکیو بشکه ای

مرحله ششم افزودن پولیش به بشکه

مرحله آخر افزودن مقداری پولیش به بشکه BBQ جدیدتان است. یک دسته را با استفاده از مقداری رولپلاک و همچنین برخی دریچه های هوا و یک اندازه گیری دما اضافه کنید. برای اینکه جلوه ای خاص به بشکه تان ببخشید، آن را با یک رنگ مقاوم به حرارت رتگ کنید.  هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید تا کمی شخصیت به باربیکیو جدید خود ببخشید. رنگ کردن بشکه نه تنها جلوه ای خاص و یونیک به آن می بخشد، بله از زنگ زدگی درون و بیرون بشکه هم جلوگیری به عمل می آورد.

مرحله ششم افزودن پولیش به بشکه
افزودن دریچه هوا به بشکه bbq

کاربرد بشکه فلزی

همانطور که مشاهده کردید ساخت باربیکیو با بشکه فلزی کار چندان سختی نیست و شما را به راحتی به آنچه که می خواهید می رساند. از بشکه های فلزی برای ساخت وسایل فراوانی استفاده می شود، به وفور دیده ایم که از این بشکه ها برای ساخت صندلی و یا دست شویی استفاده می شود. شما می توانید نحوه ساخت صندلی با بشکه و یا دیگر کاربرد های خلاقانه بشکه را در مقالات مربوطه مشاهده بفرمایید.

سوالات متداول ساخت باربیکیو با بشکه

1. آیا می توان از بشکه پلاستیکی برای ساخت باربیکیو استفاده کرد؟

درست است که بشکه های پلاستیکی یا پلی اتیلنی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و گرما دارند اما به دلیل حضور مداوم حرارت بهتر باید از بشکه فلزی برای اینکار استفاده کنید.

2. از بشکه با هر سایزی می توانیم برای ساخت باربیکیو استفاده کنیم؟

بله. بسته به نیاز خودتان می توان از بشکه های کوچک یا بزرگ استفاده کنید. بهترین حالت استفاده از بشکه هایی با ابعاد 220 لیتری است تا بتوانید بیشترین استفاده ممکن را از باربیکیو خود داشته باشید.

3. فرقی نمی کند بشکه مورد استفاده در ساخت BBQ نو باشد یا دست دوم؟

خیر فرقی نمی کند. فقط باید توجه کنید که بشکه قبلا برای ذخیره مواد شیمیایی و انواع سوخت مورد استفاده قرار نگرفته باشد. تا حد امکان از بشکه های ویژه مواد غذایی برای ساخت باربیکیو خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.