بشکه دارای گواهینامه بین المللی UN

بشکه دارای گواهینامه بین المللی UN

بشکه دارای گواهینامه بین المللی UN

رتبه بندی سازمان ملل متحد یک فاکتور مهم در کنترل کیفیت است که نشان می دهد یک بشکه فلزی و یا پلاستیکی از استانداردهای دقیق بهداشتی و ایمنی برای ذخیره سازی و حمل مواد خطرناک برخوردار است یا نه.  رتبه بندی سازمان ملل یا un، توسط سازمان ملل United Nations تعیین می شود. پیش از خرید بشکه پلاستیکی و یا فلزی مدنظرتان، تعیین کنید که از آن برای چه اموری می‌خواهید استفاده کنید. اگر کارتان با مایعات و یا جامدات خطرناک و شیمیایی است باید اطمینان حاصل کنید بشکه دارای گواهینامه بین المللی un را تهیه بفرمایید.

ممکن است مفهوم رتبه بندی برایتان شفاف و واضح نباشد، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه زمان باید از بشکه های دارای گواهینامه UN استفاده کنیم؟ این بشکه ها چه تفاوتی با بشکه های معمولی دارند؟ و .. ما در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که  رتبه بندی بشکه در سازمان ملل به چه معناست و چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت.

اگر بشکه دارای استاندارد un باشد، چه معنایی دارد؟

اگر یک بشکه دارای استاندارد un باشد، به این معنی است که دارای گواهینامه لازم به جهت ذخیره سازی و یا حمل و نقل مواد خطرناک یا آسیب رسان است. رتبه بندی سازمان ملل توسط سازمان ملل تنظیم شده و برای اطمینان از اینکه بسته بندی صنعتی، مانند بشکه پلاستیکی یا بشکه استیل، استانداردهای سختگیرانه امنیتی را رعایت می کند، طراحی شده است. اگر بشکه ای دارای رتبه UN یا گواهینامه UN است، به این معنا است که با موفقیت از استانداردهای دقیق ایمنی ایجاد شده توسط سازمان ملل عبور کرده است. معنی آن از لحاظ عملی این است که یک درام دارای درجه بندی UN، با استاندارد کیفی بسیار بالایی تولید شده و از نظر انواع معایت و نواقص آزمایش شده است.

شناسایی بشکه دارای گواهینامه بین المللی UN

رتبه‌بندی un فاکتوری جهانی است و بعنوان سیستمی در نظر گرفته شده که در همه جای دنیا قابل انجام است. به همین دلیل، این رتبه‌بندی روی بسته بندی های صنعتی به صورت یک سری حروف، اعداد و نمادها ظاهر می‌شود. این علامت گذاری همیشگی است و توضیح می دهد که بشکه مجاز به حمل چه مواد یا موادی است. به عنوان مثال برای یک بشکه ذخیره سازی صنعتی، رتبه بندی سازمان ملل متحد موارد زیر را نشان می دهد (از طریق یک سری حروف و اعداد):

  • نوع بشکه ذخیره سازی (در این مورد این که درام است یا بشکه)
  • مواد سازنده آن (به عنوان مثال پلاستیک یا فلزی)
  • نوع دهانه (بشکه های دهانه باز یا بسته)
  • سطح ماده خطرناکی که می تواند به راحتی در بشکه ذخیره شود
  • مناسب بودن بشکه برای مایعات، جامدات یا هر دو
  • سال ساخت (بشکه چند ساله است؟)
  • محل ساخت

زمان خرید بشکه با استاندارد UN

هنگامی که قصد دارید محصولات صنعتی، شیمیایی و یا خطرناک در داخل بشکه ذخیره کنید، همیشه ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که چه بشکه پلاستیکی باشد، چه فلزی و چه هر جنس دیگری، دارای استاندارد و درجه بندی un هست یا نه. به این نکته نیز توجه کنید،  شما ممکن است یک بشکه از جنس فیبر تهیه کنید که دارای درجه بندی UN است، اما درجه بندی اش به نوعی است که تا سطحی از مواد خطرناک را می تواند ذخیره کند. اگر بشکه انتخابی شما فلزی باشد، درجه بندی un بالاتری در ذخیره مواد خطرناک خواهد داشت.

 

زمان خرید بشکه با استاندارد UN
کی باید بشکه با استاندارد un بخریم؟

کاربرد بشکه پلاستیکی دارای استاندارد un

بشکه های پلاستیکی در صنایع مختلفی کاربرد دارند که یکی از کاربردهای گسترده آنها در صنایع شیمیایی و دارویی است. در این بشکه ها به سبب مقاومت دیواره شان و همچنین موادی که در ساختشان استفاده شده، می توان انواع مختلف مواد سمی و شیمیایی را ذخیره کرد. این بشکه ها نه راه نفوذ برای حتی ورود هوا دارند و نه راه نشتی برای خروج مواد خطرناک درون بشکه و آسیب زدن به محیط زیست. به همین دلیل می‌توانید با کمال اطمینان و با خیال راحت مواد موردنظرتان را در آن ها ذخیره کنید.

  • بشکه ویژه مواد شیمیایی
    یکی از انواع بشکه هایی که در پناد پلاستیک به فروش میرسد بشکه های ویژه ذخیره‌سازی مواد شیمیایی هستند. شما می توانید مایعات و جامدات شیمیایی را در بشکه های دهانه باز و یا بسته ذخیره کرده و به مکان موردنظرتان منتقل کنید. این بشکه ها دارای استاندارد un یا همان گواهینامه سازمان ملل هستند و تمامی استاندارد های لازم به جهت ذخیره سازی و حمل و نقل مواد خطرناک را دارا می باشند. شما می توانید برچسب های مربوطه را بر روی بشکه ها ملاحظه کنید. علاوه بر آن تست های مختلفی نیز پیش از فروش بشکه بر روی آن انجام می شود.
  • بشکه ویژه مواد غذایی
    این بشکه ها به استاندارد های جهانی برای ذخیره مواد غذایی احتیاج دارند. شما تنها در بشکه هایی می توانید مواد غذایی و یا نوشیدنی جاتتان را ذخیره کنید که به صورت food grade باشند؛ یعنی به گونه ای باشند که با ذخیره مواد غذایی تغییری در بو و طعم آن ها ایجاد نکنند.
کاربرد بشکه پلاستیکی دارای استاندارد un
بشکه ذخیره روغن صنعتی دارای استاندارد UN

شما می توانید پیش از تهیه بشکه مدنظرتان از مشاوره تلفنی با متخصصین پناد پلاستیک بهره مند شوید.

سوالات متداول

 1. اگر از بشکه های بدون گواهینامه un برای ذخیره مواد شیمیایی استفاده کنیم چه می شود؟

اگر طی حمل و نقل، طی حادثه ای مواد شیمیایی داخل بشکه نشتی داده و آسیبی به محیط زیست و یا افراد وارد کنند، شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

2. بشکه های پناد پلاستیک دارای استاندارد un هستند؟

بله. بشکه های پلاستیکی و یا پلی اتیلنی که پناد پلاستیک به فروش می رساند همگی دارای استاندارد un هستند.

3. از کجا بفهمیم بشکه ای دارای گواهینامه un است؟

روی بشکه هایی با این استاندارد برچسبی حاوی اعداد، حروف و نمادهایی درج شده که نشان‌دهنده گواهینامه un آن است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.