بازیافت پلاستیک چیست؟

بازیافت پلاستیک چیست؟

اطراف ما پلاستیک است. از بطری های نوشابه، کیسه های مواد غذایی و بشکه پلاستیکی گرفته تا کارت شناسایی شما. ما هر روز پلاستیک را می بینیم و استفاده می کنیم. بسیاری از این پلاستیک ها از پتروشیمی به دست می آیند. مقدار پلاستیک اطراف ما می تواند مزایا و معایبی داشته باشد. پلاستیک می تواند باعث ایجاد زباله و آلودگی در محیط شود. این اثرات می تواند انسان و محیط زیست را در معرض خطر قرار دهد. همچنین، اگر پلاستیک را به درستی مدیریت نکنید، ساختن پلاستیک‌های جدید می‌تواند باعث اتلاف منابع شود. بنابراین استفاده مجدد و بازیافت مجدد پلاستیک برای جلوگیری از ضایعات منطقی است. به همین دلیل، بازیافت پلاستیک یک روش ضروری در تولید پلاستیک است. در این مقاله به بازیافت پلاستیک میپردازیم.

بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک روشی برای جمع آوری زباله های پلاستیکی و تبدیل مجدد آنها به محصولات پلاستیکی جدید و مفید است. در جهان بیش از یک تریلیون پوند مواد پلاستیکی تولید و استفاده می شود. بازیافت پلاستیک تضمین می کند که این مقدار عظیم پلاستیک هدر نمی رود. در عوض، می توانید مواد را دوباره پردازش کنید تا محصولات دیگر را بدست آورید.

پلاستیک های بازیافتی رایج چیست؟

بیشتر پلاستیک هایی که در زندگی روزمره با آن مواجه می شویم قابل بازیافت هستند. بنابراین می دانید، در اینجا برخی از رایج ترین انواع پلاستیکی که می توانید بازیافت کنید، آورده شده است.

PET یا پلی اتیلن ترفتالات

PET (پلی اتیلن ترفتالات) یک ترموپلاستیک محبوب است. این ماده نازک است و برای تولید محصولات با تحمل فشار کم عالی است. الیاف لباس و بطری های نوشابه از محصولات محبوب ساخته شده از PET هستند.

PVC یا پلی وینیل کلرید

پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یکی دیگر از مواد ترموپلاستیک است. همچنین یکی از مواد پلاستیکی رایج در سراسر جهان است. PVC برای تولید سیم، لوله و بطری استفاده می شود.

HDPE یا پلی اتیلن با چگالی بالا

HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) نیز یک ترموپلاستیک است. در مقایسه با PVC نرم تر و انعطاف پذیرتر است. نمونه هایی از محصولاتی که تولیدکنندگان از HDPE برای تولید آنها استفاده می کنند بشکه پلاستیکی و لوله هستند.

LDPE یا پلی اتیلن با چگالی کم

این ماده برعکس HDPE است. LPDE (پلی اتیلن با چگالی کم) برای ساخت کیسه های پلاستیکی استفاده می شود. گاهی اوقات، بازیافت این مواد آسان نیست. به جای بازیافت، می توانید آنها را تمیز کرده و برای مقاصد دیگر دوباره استفاده کنید.

با این حال، واقعیت این است که شما نمی توانید همه انواع پلاستیک را بازیافت کنید. معمولاً این یا به دلیل طولانی بودن فرآیند یا هزینه زیاد است. و گاهی اوقات، ناکارآمدی فرآیند بازیافت موجود. به عنوان مثال، اگر این مواد را در تجهیزات بازیافت قرار دهید، ممکن است باعث توقف یا شکستن تجهیزات شوند.

بنابراین، از همه چیزهایی که گفتیم، بازیافت پلاستیک به نوع ماده بستگی دارد. مواد پلاستیکی که بازیافت نمی‌کنید از بین می‌روند یا در محل‌های دفن زباله دفع می‌شوند. با این وجود، بازیافت بهترین انتخاب برای مواد پلاستیکی است.

در مقاله بعدی با مراحل بازیافت و چگونگی آن آشنا میشویم.

چرا پناد پلاستیک؟

 بشکه پلاستیکی

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.