کارخانه بشکه سازی

کارخانه بشکه سازی

کارخانه بشکه سازی به کارخانه ها و تولید کننده هایی اطلاق می شود که به تولید انبوه انواع بشکه مشغول هستند. کارخانه های بشکه سازی در ایران با قدرت بشکه های باکیفیتی را به بازار عرضه می کنند. کارخانه هایی که برخی بشکه های فلزی و برخی بشکه های پلاستیکی و مخازن پلی اتیلنی تولید می کنند.

کارخانه بشکه سازی

بشکه های پلاستیکی را با مواد پلاستیکی تحت عنوان پلی اتیلن و طی فرآیندی به نام قالب گیری چرخشی و یا دورانی تولید می کنند. در ادامه در رابطه با تولید تولید بشکه پلاستیکی 220 و مخازن پلی اتیلنی توضیحاتی را ذکر کرده ایم.

مخازن پلی اتیلنی
بشکه سازی

تولید مخازن پلی اتیلنی

برای تولید مخازن پلی اتیلنی مراحلی را باید پیش رفت که به قرار زیر است:

  • ابتدا پودر پلی اتیلن را که با رنگ های مجاز خوراکی رنگ گرفته است (مخازن پلی اتلین در بازار با رنگ های متفاوتی موجود هستند.) درون قالب های مخصوصی ریخته سپس آن ها را در دما و زمان معینی در کوره حرارت می دهند.
  • نام قالب گیری چرخشی بدین سبب است که قالب حین این که حرارت می بیند می چرخد و پودر پلی اتیلن درون آن ذوب شده تا شکل قالب را به خود بگیرد.
  • پس از اینکه پلی اتیلن شکل قالب را به خود گرفت، همچنان چرخش ادامه دارد تا محصول سرد و سخت شود و بتواند شکل خود را حفظ کند.
  • پس از توقف دستگاه، قالب را برداشته و اقدامات اضافی بر روی آن انجام می شود تا در صورت وجود اضافات احتمالی، حذف شوند.
  • سپس زمان کنترل کیفیت است. به روش های مختلف مخزن را از نظر های مقاومت، کیفیت، وزن و … مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که مشکلی وجود نداشت، کار تولید مخزن پلی اتیلنی به اتمام رسیده و وارد بازار می شود.

این توضیحی از روش کلی تولید مخزن پلی اتیلن بود که شرح دادیم. اکثر کارخانه داران از این روش برای تولید مخازن و بشکه های خود بهره می برند. زیرا به صرفه ترین، ساده ترین و سریع ترین روش موجود است.

آسیاب کردن گرانول پلی اتیلن

اولین مرحله تهیه گرانول پلی اتلین food grade است. همانطور که می دانید ذرات گرانولی بزرگ تر از ذرات پودر هستند.پس برای تبدیلشان به پود کاملا آسیاب می شوند. حال بسته به نظر کارخانه بشکه سازی، از رنگ های مختلف مجاز خوراکی که خاصیت آنتی باکتریال هم دارند به این پودر اضافه می کند. از دستگاه های به خصوصی برای همگن و ادغام کامل رنگ و پودر استفاده می کنند.

پودر پلی اتیلن
مخزن پلی اتیلن

ریختن پودر درون قالب

مخازن پلی اتیلنی بر خلاف بشکه های پلاستیکی سطح یکپارچه ندارند. برای تولید این مخازن معمولا از قالب های دو تکه و یا بیشتر استفاده می کنند. از بیرون مخزن می توان متوجه درز موجود بر روی بدنه شد. پس از اینکه کار حرارت دادن قالب به اتمام رسید، قالب ها باز شده و محصول خارج می شود.

حال در جواب سوال نحوه چند لایه ساختن و بی رنگ ساختن مخزن بایستی بگوییم، اگر تمایل به تولید مخزن بدون رنگ دارید، پودر پلی اتیلن بدون رنگ را درون قالب قرار می دهید و اگر به فرض مثال قصد ساخت مخزنی سه لایه دارید، کافیست پس از هر مرحله چرخش و تولید محصول بار دیگر همان مراحل را بر روی محصول قبلی موجود درون قالب انجام داد.

چرخش قالب

قالب برای چرخیدن حول یک محور عمود و به اندازه 360 درجه می چرخد. پودری که به درون قالب ریخته شده حین چرخش و حرارت دیدن ذوب شده و با تمام سطوح و وجوه قالب تماس پیدا می کند. این پروسه تا هنگامی که تمامی پودر ذوب شده و به تمامی سطوح داخل قالب بچسبد ادامه پیدا می کند.

چرخش قالب دو مرحله دارد، یکی درون کوره برای ذوب و تشکیل ساختار اولیه مخزن و دیگری بیرون مخزن برای سرد کردن ساختار اولیه شکل گرفته مخزن. این مرحله برای اینکه مخزن سفت و مقاوم شود مورد نیاز است. پس از سرد شدن مخزن اندکی کوچک تر می شود که همین مسئله به خروجش از قالب کمک می کند.

اقدامات اضافی

ممکن است مخزن دارای زوائد اضافی باشد، که طی این مرحله این زوائد حذف و مخزن شکل نهایی را به خود می گیرد.

کنترل کیفیت

در این بخش مخازن را ار همه نظر بررسی می کنند. ابتدا شکل ظاهری مخزن و سپس کیفیت بدنه (تحمل کشش، ضربات مکانیکی، دما ها شدید و …) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تولید بشکه پلاستیکی 220

برای تولید این بشکه ها نیز از فرآیند قالب گیری چرخشی بهره می برند. در کارخانه بشکه سازی از دستگاه هایی استفاده می شود که در ادامه به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم:

تولید بشکه پلاستیکی 220
بشکه پلاستیکی 220
دستگاه پلاستیک بادی

از جمله اصلی ترین دستگاه ها برای تولید انواع بشکه و محصولات پلاستیکی، دستگاه بادی است. این دستگاه ها با توجه به محصولی که تولید می کنند دارای اندازه و سایز های متنوعی هستند.

دستگاه تزریق پلاستیک

به وسیله این دستگاه می توان انواع مختلف محصولات پلاستیکی به صورت فشرده را تولید کرد. همچنین برای تولید درب بشکه ها هم از همین دستگاه استفاده می شود. این دستگاه هم متناسب با محصول مورد نظر دارای انواع مختلفی است.

قالب دستگاه پلاستیک

هر دو دستگاه پیشین برای تولید بشکه و دیگر محصولات پلاستیکی به قالب مخصوصی احتیاج دارند. معمولا کارخانه جاتی که این دستگاه ها را به فروش می رسانند، قالب بشکه عرضه نمی کنند.

آسیاب پلاستیک

از دیگر دستگاه های مهم و ضروری در کار خانه بشکه سازی، آسیاب پلاستیک است. کاربرد این دستگاه به این صورت است که پس از تولید بشکه های پلاستیکی، ضایعاتی هم تولید می شوند که به وسیله این دستگاه به چرخه تولید بشکه بازگردانده می شوند.

آسیاب پلاستیک
بشکه پلاستیکی
برج خنک کننده

سیستم هیدرولیک و قالب ها پس از فرآیند هایی احتیاج به خنک شدن دارند، برای این کار از برج های خنک کننده و یا محصولاتی تحت عنوان چیلر استفاده می شود. قیمت برج خنک کننده از چیلر کمتر است.

سخن آخر

پناد پلاستیک تولید کننده بشکه 220 در امر تولید این بشکه ها پیشرو است و بشکه هایی با مرغوب ترین مواد با استفاده از بهترین دستگاه های موجود را تولید و عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.