نصب شیر روی بشکه

نصب شیر روی بشکه

از جمله سوالاتی که به وفور با آن مواجه می شویم، نحوه نصب شیر روی بشکه است. در مقالات پیشین ذکر کرده ایم که یکی از کاربرد های بشکه پلاستیکی ذخیره آب باران است که بشکه های ذخیره سازی آب باران نیز نامیده می شوند. برای اینکه بتوان از آب درون این بشکه ها استفاده کرد، لازم است که شیری را در قسمت پایینی بشکه نصب کرد.

این مقاله جهت توضیح مراحل لازم برای نصب شیر بر روی بشکه پلاستیکی 220 لیتری یا حتی سایز های کوچک تر تهیه شده است. با ما همراه باشید تا ضمن یادگیری مراحل با نکات لازم نگهداری بشکه نیز آشنا شوید.

بشکه پلاستیکی 220 لیتری

همانطور که گفتیم بشکه ها برای ذخیره سازی آب باران کاربرد دارند. اما فقط همین یک مورد نیست. شما هر نوع مایعی، چه قابل شرب و چه غیر قابل شرب را می توانید در این بشکه ها برای استفاده های بعدتر و یا لحظه ای نگهداری کنید.

بشکه های باران یک منبع آب اضافی به جهت صرفه جویی در منابع آب آشامیدنی، کاهش صورتحساب آب و فاضلاب، استفاده از کیفیت بالای آب برای آبیاری باغچه را اختیارتان قرار می دهند.

سوالات متداول نصب شیر روی بشکه

1. آیا خود می توانم فرآیند نصب شیر را انجام دهم؟

بله. فرآیند نصب بشکه و نصب شیر بر روی آن کار سختی نیست و تنها به اندکی دقت عمل و پیروی از دستورالعمل نیاز دارد.

2. شرکت عرضه کننده بشکه، به عنوان خدمات پس از فروش نصب بشکه و شیر آن را انجام می دهند؟

بستگی به شرکت یا کارخانه عرضه کننده و خدماتشان دارد. بسیاری از شرکت های تولید کننده بشکه به عنوان خدمات پس از فروش این امور را انجام می دهند.

3. بر روی بشکه پلاستیکی 60 لیتری هم می توان شیر نصب کرد؟

بله. بر روی انواع سایز بشکه می توان شیر آب نصب کرد. شما فقط باید توجه کنید که سایز شیر مناسب خریداری کنید.

 

بشکه پلاستیکی آب باران
بشکه پلاستیکی

فواید بشکه پلاستیکی آب باران

  • حفظ منابع آب آشامیدنی: خانوار می توانند تقریباً 30٪ از مصرف روزانه آب خود را به چمن زنی و باغبانی اختصاص دهند. هنگامی که آب باران جمع آوری می شود و به گیاهان داده می شود، میزان کل آب آشامیدنی مصرفی کاهش می یابد.
  • کاهش صورتحساب آب و فاضلاب: اگر آب شما توسط یک منبع شهری تأمین می شود، جمع آوری و استفاده از آب باران می توانند صورتحساب شما را کاهش دهند.
  • فراهم آوردن آب با كیفیت تری برای گیاهان: آب تصفیه شده اغلب حاوی کلر است و باعث می شود که برای گیاهان نسبت به آب جمع آوری شده از باران ارزش کمتری داشته باشد.
  • ابعاد کوچک و محدود: به سبب اندازه کوچک این بشکه ها می توانید آن ها را در هر مکانی به راحتی نگه دارید و مشکلی با کمبود جا برای نصبشان نخواهید داشت.

تعیین اندازه بشکه

بشکه های باران در اندازه های مختلف از 30 تا 220 لیتری هستند. می توانید با محاسبه مساحت مکان مورد نظرتان جهت نصب بشکه، تخمین تقریبی از ظرفیت مورد نیاز خود تعیین کنید. اگر در شهری زندگی می کنید که با بارندگی زیادی مواجه خواهید شد، بهتر است که بشکه هایی با ابعاد بزرگتر خریداری کنید اما اگر این طور نیست بشکه های کوچک تر هم برای شما کافی خواهند بود.

نصب بشکه باران

  1. بشکه خود را بر روی سطحی بلند قرار دهید، تا به شیر نصب شده در پایین بشکه، به راحتی دسترسی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که پایه به اندازه کافی برای نگه داشتن بشکه ای پر از آب باران مستحکم و مقاوم است.
  2. اطمینان حاصل کنید مکانی که برای نصب بشکه تان در نظر گرفته اید، برای نصب بشکه های دیگری به بشکه اول، فضای کافی داشته باشد.
  3. بشکه ای خریداری بفرمایید که نسبت به کودکان و حیوانات نفود ناپذیر باشد و همچنین دربی داشته باشد که به راحتی برداشتنی نیست.
  4. یک فیلتر مش را یا در بالای بشکه باران و یا به لوله ناودان متصل به بشکه قرار دهید تا گرد و غبار را فیلتر کند.
  5. دریچه سرریز متصل به شیلنگ را نصب کنید؛ بنابراین آب حاصل از بشکه کاملاً پر وارد خانه تان نمی شود. یا یک دایرکتر را برای نصب در ناودان خریداری کنید. دایورتر، مبدلی است که آبی که نمی تواند وارد بشکه پر از آب شود، به درون لوله ناودان بازگرداند.
نصب بشکه باران روی سطح بلند
نصب بشکه باران

نصب شیر روی بشکه

برای نصب شیر روی بشکه پلاستیکی مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله 1

شما به یک شیر آب (قیمت های مختلفی از شیر ها در بازار موجود هستند، مناسب ترین را خریداری بفرمایید.) یک واشر بزرگ و مقداری درز گیر سیلیکونی مناسب سقف احتیاج دارید.

خرید شیر و واشر
شیر آب و واشر
  • گام 2

با حفر سوراخی در بشکه کار را آغاز کنید. سوراخ بایستی کوچک تر از اندازه سر شیر باشد. دیواره های این بشکه ها دارای ضخامت مناسبی هستند و می توانند سر شیر را درون خود نگه دارند.

  • مرحله 3

واشر را سر شیر قرار دهید و مقداری از درزگیر اطراف آن بمالید تا مطمئن شوید در آنجا نشتی ندارید.

نصب شیر و واشر در بشکه
قرار دادن واشر سر شیر
  • مرحله 4

از کمی قدرت عضلانی استفاده کنید تا شیر را تا نیمی از راه داخل بشکه قرار دهید. پیچ شیر به اندازه ای بزرگ است که باید در اطراف آن یک مهر و موم بسیار خوبی انجام دهید.

  • مرحله 5

بعد از اینکه شیر تا نیمی از آن داخل سوراخ پیچاندید، مقدار بیشتری درزگیر بین بشکه و واشر قرار دهید تا تمامی فضای مابینشان پر شود. سپس آن را با تمام قدرت پیچ ​​کنید و ببینید که چه مقدار از ماده درزگیر بیرون می زند. اگر خیلی زیاد باشد، یعنی به خوبی در جای خود محکم شده است.

  • مرحله 6

سپس تمامی مواد اضافه را از اطراف شیر بریزید، شیر را هم که سر جایش صاف کرده اید و تمام! شما الان بشکه ای همراه با شیر نصب شده بر روی آن دارید. و به راحتی می توانید مورد استفاده قرارش دهید.

قرار گیری کامل شیر در بشکه
پیچاندن شیر در سوراخ بشکه

سخن آخر

این نکته را هم در نظر بگیرید که شیر را اگر خیلی پایین بشکه نصب کنید می توانید از آب بیشتری که در بشکه باقی مانده استفاده کنید. و اگر بالاتر نصب کنید برای استفاده از آب های انتهایی باید بشکه را خم کنید. امیدواریم که با این دستورالعمل بتوانید به راحتی فرایند نصب شیر روی بشکه را به انجام برسانید.

اشتراک گذاری این مقاله

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.