بهترین مخزن آب پلی اتیلن

بهترین مخزن آب پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلنی

شرکت پنادپلاسیتک، تولید کننده بزرگ مخازن پلی اتیلنی با دانسیته و تراکم بالای مواد پلی اتیلنی، جهت ذخیره سازی آب، مواد غذایی و جمع آوری آب باران و … به شمار می آید. این مخازن از پلی اتیلن های خطی و متقابل که موادی غیر سمی هستند بر اساس استانداردهای مخصوصی ساخته می شوند.

همانطور که می دانید مخازن پلی اتیلنی و یا بشکه های پلاستیکی متفاوت و متنوعی برای مصارف گوناگونی ساخته شده اند. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با مخازن پلی اتیلنی به عنوان بهترین و مناسب ترین مخازن جهت نگه داری آب شرب توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مخزن پلی اتیلن
مخازن پلی اتیلنی

مخزن مناسب ذخیره آب

بسیاری از افراد هنگام انتخاب بهترین مخزن جهت ذخیره آب به مشکل بر می خورند و نمی توانند بین گزینه های موجود انتخاب کنند. برای ذخیره آب سه نوع مخزن از جنس های فلزی، کامپوزیتی و پلاستیکی وجود دارند. که ما قصد داریم به شما دلیل رد مخازن فلزی و کامپوزیتی و انتخاب مخازن پلاستیکی را توضیح دهیم.

مخزن آب فلزی مزایایی دارد. از مضراتش می توان به کم بودن مقاومتش در برابر قلیایی و اسیدی بودن و همچنین نمک های فلزی موجود در آب اشاره کرد. مخازن کامپوزیتی در ذخیره آب محدودیت هایی دارند و می توانند بعضا برای ذخیره آب شور مورد استفاده قرار گیرند.

مخازن آب پلی اتیلنی از لحاظ مسائل بهداشتی و کیفیت آب ذخیره شده می توانند با نوع فلزی و از لحاظ مقاومت شیمیایی یا نوع کامپوزیتی رقابت کنند. با رعایت اصول و شیوه صحیح نگه داری، می توان گفت که مخازن پلی اتیلنی بهترین مخزن برای ذخیره آب شرب هستند. نکاتی هستند که پیش از خرید این مخازن برای دستیابی به نتیجه ای خوب و مورد انتظار بهتر است رعایت شوند:

بهترین مخزن آب پلی اتیلن

شرایطی است که در رابطه با حفظ مخازن پلی اتیلن و آب موجود در آن باید در نظر گرفته شوند. به این منظور باید از مخازنی استفاده کرد که از بیش از یک لایه ساخته شده باشند. در ابتدا مخازن پلی اتیلنی از یک لایه بی رنگ نیمه شفاف ساخته شدند که قابلیت عبور نور از خودش را داشت. نور عبوری سبب ایجاد جلبک در لایه داخلی مخزن می شد که می توانست پس از مدتی موجب تغییر در بو و طعم آب شود.

مخزن آب
بهترین مخزن آب پلی اتیلن

برای حل این مشکل مخازن را به صورت دو لایه ای و سپس به صورت سه لایه ای تولید کردند. در تولید مخازن سه لایه، لایه مشکی درونی مخزن، مانع از عبور نور و به همین ترتیب مانع از ایجاد جلبک درون مخزن می شود. ضخامت زیاد دیواره باعث افزایش طول عمر و حفظ کیفیت آب می شود. از مخازن تک لایه و یا با ضخامت کم می شود در موقعیت های محدودی و برای ذخیره آب در محیط های بسته می توان استفاده کرد.

مخازن پلی اتیلن سه لایه

هر لایه این مخازن نقشی را ایفا می کند که اگر بخواهیم به طور خلاصه اشاره ای به عملکرد هر لایه بیاندازیم می توانیم بگوییم که لایه اول باعث مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش و حفظ دمای آب برای طولانی مدت می شود. لایه دوم از عبور نور خورشید جلوگیری می کند و استحکام ساختاری به مخزن می بخشد و لایه سوم که مستقیما با آب و یا هر محصول دیگری درون مخزن در ارتباط است، هیچ تاثیری بر روی محتویات ندارد و به صورت food grade است.

استاندارد

مخازن آب پلی اتیلن برای ذخیره آب شرب باید دارای استاندارد ها و گواهینامه های بهداشتی مربوطه باشند. حتما پیش از تهیه این محصولات به این نکته توجه کنید زیرا محصولاتی که فاقد این استانداردهای بهداشتی هستند و مناسب استفاده برای ذخیره سازی آب شرب نیستند در حال عرضه در بازار هستند.

استاندارد
استاندارد مخازن پلی اتیلنی

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.