کمپینگ با بشکه پلاستیکی

کمپینگ با بشکه پلاستیکی

خلاقیت و نبوغ بشر، این بار منجر به استفاده از بشکه پلاستیکی در کمپینگ ها شد! با ما همراه باشید تا در رابطه با این نوآوری نکاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

کمپینگ با بشکه پلاستیکی

داستان کمپینگ با بشکه پلاستیکی به اواسط دهه 1980 برمی گردد، هنگامی که گروهی از راهنماهان قایق رانی از اتاوا، از جمله والی شابر، بسته بندی مواد غذایی خود را در بشکه های زیتون آزمایش کردند. هدف این بود که ببینند این بشکه های ضد نفوذ پذیری آب و عدم نشتی آب، هنگامی که در مواجه با رودخانه های شدید با آب های خروشان قرار می گیرند، می توانند مواد درونشان را خشک نگه دارند یا خیر. که توانستند! و به خوبی از این امتحان رد شدند. از آن موقع تا کنون از بشکه های پلاستیکی، عمدتا 30 لیتری و 60 لیتری در کمپینگ ها و به عنوان کوله پشتی استفاده می کنند.

کوله پشتی بشکه ای
بشکه در کمپینگ

کوله پشتی بشکه ای

کوله پشتی های بشکه ای در مقایسه با کوله پشتی های نرمال و سابق برای کمپ کردن و طبیعت گردی، پدیده ای نسبتا جدید هستند، اما در بین طبیعت گردان، کمپ کنندگان و قایق رانان به یک انتخاب بسیار محبوب تبدیل شده اند.

تا جایی که به این بشکه های پلاستیکی آبی رنگ، “بشکه قایق رانی” گفته می شود، حتی اگر بسیاری از آنها قبل از رسیدن به دریاچه ها برای مصارف دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند. در کشور های خارجی و در مناطقی که مخصوص کمپ کردن و قایق رانی هستند، چنانچه یکی از این کوله های بشکه ای را به پشت خود ببندید، مردم فوراً متوجه می شوند که شما فقط برای کمپینگ در جنگل و اصطلاحا بک پکینگ نمی روید، بلکه در راه قایق رانی هستید.

(غالباً افرادی که با این کوله ناآشنا هستند، آنها را “بشکه های خرس” می خوانند، و این بدان معنی است که غذای شما را از خرس ها در امان نگه می دارد. اینطور نیست! ادامه مطلب را بخوانید.) دلیل محبوبیت کمپینگ با بشکه پلاستیکی چیست؟

سوالات بشکه در کمپینگ

1. تا چه مدت مواد غذایی را می توان در این بشکه ها نگه داشت؟

شما اگر یخ درون این بشکه ها نگه دارید، تا مدت ها آب نمی شوند، همین موضوع نشان دهنده این است که تا مدت ها می توانند مواد غذایی را سالم نگه دارند.

2. وزن بشکه پلاستیکی برای استفاده به عنوان کوله خیلی زیاد نیست؟

در کل بشکه ها وزن سبکی دارند. در مقایسه با کوله های پارچه ای بله، وزنشان بیشتر است، اما با مهار و تسمه ای خوب، می توان تا مدتی حملشان کرد.

3. تسمه و مهار هم همراه با بشکه فروخته می شود؟

اغلب بایستی بشکه را به صورت جداگانه تهیه کنید، و سپس متناسب با سایز و حجم آن، تسمه را از فروشگاه های مربوطه خریداری بفرمایید.

 

کوله پشتی های بشکه ای چیستند؟

پک های بشکه در اصل نوعی مهار هستند که برای نگهداری هر بشکه ای طراحی شده اند. این مهارها در طول سالها با ویژگی های اضافی تری که حمل بشکه در پشت شما را به عنوان یک کوله پشتی معمولی راحت می کند، تکامل یافته اند. می توانید بندهای مخصوص شانه و کمر، کمربند لگن و همچنین تنظیم کننده بار و تسمه سینه را بر روی یک پک کامل بشکه ای مشاهده بفرمایید.

به طور کلی، آنها برای بشکه هایی با حجم های 30L یا 60L طراحی شده اند که بسیاری از شرکت های مواد غذایی برای حمل و نقل کالاهای خود از آن ها استفاده می کنند. زمانی شخصی تصمیم گرفت این بشکه های عایق نفوذ و خروج آب و همچنین food grade گزینه های محشری برای ذخیره سازی در حین قایق رانی هستند، و سالها پیش مردم آنها را  بدون مهار و تسمه ای حمل می کردند.

شما می توانید این بشکه ها را یا از مکان هایی که به بشکه هایشان دیگر احتیاج ندارند، و به صورت دست دوم تهیه کنید، یا مانند بسیاری از افراد، بشکه ای نو، که قبلا هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته، که خاص قایق رانی و کمپینگ طراحی شده را خریداری بفرمایند.

تسمه نگهدارنده بشکه
مهار و تسمه بشکه

عدم نشتی و نفوذ پذیری بشکه

مهمترین مزیت بشکه این است که آب از آن نشت نمی کند. درب بشکه را ببندید و هیچ چیز از آن خارج نمی شود. اغلب، آخرین کاری که پیش از خواب در حین کمپ کردن بهتر است انجام دهید، این است که تمام چیز های گرانبها که نباید با آب باران خیس شوند را درون بشکه بریزید و درب آن را ببندید تا از خیس شدن در امان بمانند.

در ابتدا، مردم دریافتند که این بشکه ها برای ذخیره مواد غذایی عالی هستند زیرا می توانند مواد غذایی را از تمام عناصر دور نگه دارند، و حتی می توانند گرما را هم از داخل و هم از خارج به خوبی تحمل کنند. دیده شده که بسیاری از افراد در کمپ هایشان گوشت ها را میان لایه های یخ درون بشکه نگه می دارند. با بستن درب بشکه، این یخ تا مدت ها به همان صورت باقی می ماند و آب نمی شود. به یاد آورید، همان اصلی که سبب عدم نفوذ پذیری آب به داخل بشکه می شد، آب را در داخل بشکه نیز نگه می دارد.

آنها همچنین شناور هستند. این مورد ممکن است عاملی باشد که بیانگر ارزش سرمایه گذاری بر روی این کوله های بشکه ای شود: در بدترین حالت اگر در یک باتلاق گیر کردید یا مشکلی برای قایق شما پیش آمد، کوله بشکه ای شما ایمن خواهد بود، و در آن لحظات می توانید بر روی امنیت خودتان تمرکز کنید نه نجات وسایلتان. بشکه بر روی آب شناور می شود که به زیر دریاچه فرو نمی رود.

مقاومت بالای بدنه

از دیگر جذابیت های بشکه ها می توان به محافظتی که در نتیجه بدنه سفت و مقاومشان به دست می آورید، اشاره کرد. برای افرادی که به خوبی با وسایلشان برخورد نمی کنند و با افتادن های مکرر، غلتیدن، در رودخانه شناور شدن، از تپه سرازیر شدن، برخورد با صخره ها و … کوله و وسایل خود مواجه می شوند، این موضوه حائز اهمیت است. یک بشکه پلاستیکی 220 حتی در مواجه با تمی موارد مذکور، هیچ آسیبی نمی بیند و با مقاومت و دوامی بالا به زندگی اش ادامه می دهد.

هر چند اگر با صدمه ای هم مواجه شود می توانید به سادگی با یک بشکه پلاستیکی نو تعویضش کنید.

گرچه یک معامله گر بزرگ نیست ، بشکه ها نیز کاملاً در محورهای گرد کناف که در حالت افقی قرار می گیرند جای می گیرند. با وزن متمرکز ، موقعیت یابی آنها یک ابزار پیرایش عالی برای توزیع بار قایق رانی است. از طرف دیگر ، آنها همچنین می توانند به صورت عمودی ذخیره شوند تا از فضای کمتری استفاده کنند. فقط مطمئن شوید که آنها را به طور پایدار بسته بندی کنید.

بشکه های پلاستیکی مواد غذایی
بشکه پلاستیکی مقاوم

مقایسه کوله پشتی بشکه ای با کوله پارچه ای

متأسفانه، آنها کمی سنگین تر از کوله پشتی های معمولی هستند و عدم انعطاف پذیری بدنه سخت بشکه پلاستیکی بسته بندی را کمی دشوارتر می کند. سپس دوباره، تمیز کردن آن ها بسیار ساده تر است، کافی است آن را تخلیه کنید و با شلنگ درون آن آب بریزید و بشوییدش. بر خلاف کوله پشتی پارچه ای، تیکه هایی از جنگل، به عبارتی شاخ و برگ ها را بعد از اتمام کمپینگ بر روی کوله بشکه ای خود نخواهید یافت.

تفاوت دیگر آن ها در تعداد جیب هایشان است. هرچند مهار ها و تسمه هایی ساخته شده اند که می توان به آن ها جیب ها و محفظه هایی را افزود. بزرگترین تفاوت کوله های بشکه ای با کوله های معمول و پارچه ای، در راحتی آن ها است. برای اینکه کمپینگ با بشکه پلاستیکی را برای خود راحت کنید، کمی بیشتر هزینه کنید و مهار و تسمه ای با کیفیت و راحت برای حمل بشکه های پلاستیکی خود بخرید.

سخن آخر

کوله پشتی های بشکه ای از دیگر کاربرد های جذاب و خلاقانه بشکه های آبی پلاستیکی هستند که در این مطلب ذکر شد. با مراجعه به مقالات، از دیگر مزایا و کاربرد های این بشکه های پلاستیکی، آگاهی یابید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.