کمد ذخیره سازی مواد خطرناک: ایده آل برای ذخیره سازی مواد شیمیایی

کمد ذخیره سازی مواد خطرناک: ایده آل برای ذخیره سازی مواد شیمیایی

نگهداری و جابجایی مواد خطرناک

هنگام نگهداری بشکه پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی و خطرناک، استفاده از کمد ذخیره سازی مواد خطرناک توصیه میشود. ذخیره سازی مواد شیمیایی در بشکه پلاستیکی برای ایمنی و جلوگیری از خطرات نیازمند فرآیندهای استاندارد است. اکثر کارخانه های صنعتی بشکه پلاستیکی را استفاده می‌کنند که قابلیت ذخیره طیف وسیعی از مواد شیمیایی را داشته باشد.

مواد شیمیایی برای بسیاری از مشاغل ضروری هستند. چه برای تولید محصولات یا چه برای تمیز کردن استفاده شوند. اگرچه استفاده مواد شیمیایی در بسیاری از صنایع لازم هستند، ماهیت خطرناک بسیاری از مواد شیمیایی باید قبل از نگهداری در محل مورد توجه قرار گیرد. درک خطرات ناشی از ذخیره سازی بشکه پلاستیکی مواد شیمیایی و داشتن توانایی انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن این خطرات برای کمک به ایمن ماندن محیط های کاری ضروری است.

ویژگی های کمد ذخیره سازی مواد خطرناک شامل قفسه ها، قفسه بندی، اطفاء حریق و تهویه است که هنگام نگهداری ایمن بشکه پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی مهم است به خاطر داشته باشید. حتی مواد شیمیایی کم خطر نیز می توانند در شرایطی همچنان خطرناک باشند. کنترل آب و هوا، رویه های مناسب و دستورالعمل ذخیره سازی برای جلوگیری از واکنش شیمیایی کنترل‌نشده، نشت آلودگی و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض کارگران از اقدامات حیاتی هستند.

ملاحظات نظارتی برای ذخیره سازی مواد خطرناک

برای ذخیره سازی مواد شیمیایی در بشکه پلاستیکی، مؤسساتی از جمله EPA، NFPA و OSHA استاندارد خاصی را برای انطباق با کمد ذخیره سازی مواد خطرناک ارائه می کنند.

بر اساس EPA، یک سیستم مهار ثانویه باید ظرفیت کافی برای گنجاندن 10 درصد از حجم کانتینرها یا حجم بزرگترین کانتینر را داشته باشد، هر کدام که بیشتر باشد. زباله های ریخته شده یا نشت شده و نزولات جوی انباشته باید به موقع حذف شوند تا از سرریز شدن سیستم جمع آوری جلوگیری شود. پایه سیستم مهار باید شیب دار یا طراحی شده باشد تا مایعات ناشی از نشت یا بارندگی را تخلیه و حذف کند. مگر اینکه ظروف بلند شده یا از تماس با مایعات انباشته محافظت شده باشند.

کد مایعات قابل اشتعال و احتراق NFPA30، کد مواد خطرناک NFPA 400 و کد آتش سوزی NFPA 1 است. درک بهتر این کدها حمل و نگهداری ایمن مواد خطرناک را ارائه می دهد. هنگام قرار دادن مواد خطرناک در داخل کمد ذخیره سازی مواد خطرناک، نگهداری مواد قابل اشتعال و فاصله بین کمد های نگهداری مواد شیمیایی باید در نظر گرفته شود.

ملاحظات نظارتی مورد توجه OSHA شامل موارد زیر است:

ذخیره سازی مایعات قابل اشتعال (29 CFR 1910.106)
ذخیره سازی گاز فشرده (29 CFR 1910)
ارتباط خطرات شیمیایی تحت استاندارد آزمایشگاهی (29 CFR 1910.1450)
استاندارد ارتباط خطر (29 CFR 1910.1200)
بیشتر ذخیره سازی مواد خطرناک را از طریق کدهای NFPA، کدهای BOCA و کدهای UBC بررسی می‌کنند. هنگام استفاده از قفسه ذخیره سازی مواد خطرناک، حتماً با مقامات محلی و آتش نشانی محلی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که همه مقررات رعایت شده است.

انواع انبار مواد خطرناک

مواد خطرناک بسته به صنعت و مصرف کننده نهایی بسیار متفاوت است. در زیر لیستی از مواد شیمیایی است که معمولاً در انبارهای ذخیره سازی مواد خطرناک ذخیره میشود.

مایعات و جامدات قابل اشتعال (همه طبقات)
مواد خورنده (از جمله مایعات، جامدات و گازها)
فرمولاسیون پراکسید آلی
اکسید کننده جامدات و مایعات
آفت کش ها، علف کش ها و کودها
مایعات و جامدات قابل احتراق
گازهای فشرده
مایعات، گازها و جامدات بسیار سمی
مواد شیمیایی واکنش دهنده به آب

کمد ذخیره سازی مواد خطرناک
کمد ذخیره سازی مواد خطرناک خود را سفارشی کنید

هنگام نگهداری مواد خطرناک در یک قفسه ذخیره سازی مواد خطرناک، همیشه باید به ایمنی توجه داشت. برای اطمینان از ذخیره و نگهداری ایمن مواد شیمیایی، برخی از بهترین شیوه ها را در زیر ببینید.

اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف و بشکه ها قبل از ذخیره سازی با علائم مناسب برچسب گذاری شده‌اند. ظروف را در صورت عدم استفاده ببندید. هرگز بشکه پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی را در گذرگاه ها یا راه های خروجی یا هر جای زمین نگهداری نکنید. از قفسه برای مرتب نگه داشتن موجودی استفاده کنید. ابتدا مواد شیمیایی را بر اساس کلاس شیمیایی و سازگاری ذخیره کنید. به عنوان مثال، اسیدها را از بازها و اکسید کننده ها جدا از مواد آلی و غیره دور نگه دارید.

دمای قفسه ذخیره سازی مواد خطرناک را بر اساس الزامات سازنده حفظ کنید. ما گزینه های کنترل دما را برای گرمایش و سرمایش ارائه می دهیم.
کمد ذخیره سازی مواد خطرناک را با لوازم جانبی برای هر نوع ماده شیمیایی ذخیره شده سفارشی کنید. از جمله سیستم های اطفاء حریق یکپارچه، تهویه مکانیکی فعال یا غیرفعال و غیره.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.