کارخانه تولید دبه پلاستیکی

کارخانه تولید دبه پلاستیکی

یکی از بزرگترین کارخانه های تولید دبه یا بشکه پلاستیکی در ایران، شرکت پناد پلاستیک تولید کننده بشکه 220 است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بشکه ها و دبه های پلاستیکی که در این کارخانه ها تولید می شوند و همچنین شرایط و فوانینی که در آن ها حاکم هستند را شرح دهیم، با ما همراه باشید.

دبه پلاستیکی چیست؟

دبه یا بشکه پلاستیکی، بشکه هایی صنعتی هستند که از موادی تحت عنوان پلاستیک ساخته می شوند. موادی که در کارخانه تولید دبه پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع بالایی هستند از جمله پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، نایلون و پلی استایرن که هر یک به طور گسترده استفاده  می شود. این دبه ها که دارای سایز های متفاوتی هستند نه تنها در حمل و نقل و ذخیره سازی منظم بله برای کاربرد هایی مانند توزیع، مخلوط کردن، فیلتر کردن و به طور کلی پردازش هم ضروری هستند.

دبه پلاستیکی
دبه پلاستیکی چیست

کارخانه تولید دبه پلاستیکی

در کارخانه بشکه سازی از دستگاه های پیشرفته و به خصوصی استفاده می شود؛ بدین صورت که دستگاه هایی که برای تولید دبه های کوچک، مانند دبه های ماست، خیارشور و … مورد استفاده قرار می گیرند با دستگاه های تولید کننده بشکه پلاستیکی و حتی دستگاه های تولید مخازن آب پلی اتیلنی در ابعاد بزرگ، متفاوت هستند. دستگاه دیگری که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه تزریق پلاستیک است که با فرایند تزریق به تولید بشکه و دبه می پردازند.

دستگاهی که در این کارخانه ها برای تولید دبه پلاستیکی استفاده می شود دستگاه پلاستیک بادی است که البته همین دستگاه ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که می توانند دبه هایی با سایز های متفاوت ایحاد کنند. روشی که برای ساخت بشکه های پلاستیکی به کار می رود قالب گیری چرخشی است که دارای مراحل متعددی در ساخت یک بشکه پلاستیکی 220 لیتری است.

شما می توانید نکات بیشتری در رابطه با تولید بشکه را در مقاله کارخانه بشکه سازی مطالعه بفرمایید. به چه صورت در این کارخانه های بشکه را تولید می کنند؟ مانند مخازن فلزی، ورقه های پلاستیکی را به صورت دایره ای به هم متصل می کنند؟ پناد پلاستیک از چه نوع پلاستیکی برای ساخت بشکه استفاده می کند؟ در زیر پاسخ سوال هایتان را داده ایم:

سوالات کارخانه تولید دبه

1. نحوه تولید بشکه در کارخانه تولید دبه به چه صورت است؟

مواد پلاستیکی را به صورت پودری وارد قالب می کنند و به آن حرارت می دهند. پودر پلاستیک با حرارت دیدن ذوب می شود و شکل قالبی که در آن ریخته شده را به خود می گیرد. با چرخش های مداوم، نهایتا مواد پلاستیکی حالت قالب را به خود می گیرند و پس از سرد شدن مواد، قالب برداشته می شود.

2. آیا بشکه های پلاستیکی از ورقه های پلاستیکی جدا از هم ساخته می شوند؟

خیر. مواد پودری پلاستیکی در اثر ذوب شدن در قالب مورد نظر، شکل بشکه را به خود می گیرند. بدنه دبه پلاستیکی برخلاف دبه فلزی کاملا صاف و یکنواخت بدون هیچ درزی است.

3. پناد پلاستیک برای ساخت بشکه پلاستیکی از چه نوع پلاستیکی استفاده می کند؟

از پلاستیکی تحت عنوان پلی اتیلن. قطعا شنیده اید که بشکه های پلاستیکی را بشکه پلی اتیلنی نیز می نامند. پلی اتیلن های مورد استفاده دارای وزن مولکولی بالا و همچنین تراکم بالایی هستند.

 

کارخانه تولید بشکه
کارخانه تولید دبه پلاستیکی

پس از تولید بشکه چه اتفاقی می افتد؟

در کارخانه های تولید بشکه و دبه پلاستیکی، پس از اتمام فرآیند تولید، بشکه ها مورد ارزیابی و تست های مختلف قرار می گیرند تا صحت، سلامت و دوامشان تضمین شود. انواع مختلف تست ها مانند به زمین انداختن بشکه از ارتفاع، زدن ضربه محکم به آن، تست های مربوط به تحمل دمای سرد و گرم. این تست ها چرا انجام می پذیرند؟

زیرا قطعا شخصی که انتخاب کرده بشکه پلاستیکی بخرد به دنبال دوام و مقاومت فوق العاده آن نسبت به سایر محصولات ذخیره سازی و مخصوص جا به جایی بوده است. بشکه های پلاستیکی می توانند تا چند سال بدون اینکه با مشکلی مواجه شوند برای خریدارشان کار بکنند.

کاربرد های متداول دبه پلاستیکی

کاربردهای متداولی که بشکه های پلاستیکی برای آنها استفاده می شوند شامل حمل مواد اسیدی و سوزاننده  (که بشکه های ساخته شده از PVC، نایلون یا پلی استایرن کاملاً مناسب آنها هستند) و ذخیره سازی محصولات در صنایع شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی و کالاهای مصرفی می شوند. کاربرد های دیگری هم مانند ذخیره سازی آب باران، تزریق کود، سطل زباله و … نیز دارند.

تولید بشکه دهانه باز و بسته

بسته به کاربردهای نام برده، بشکه ها یا به صورت دهانه باز و یا به صورت دهانه بسته تولید می شوند. دبه های دهانه باز آن هایی هستند که بدون درب تولید می شوند و اگر برایشان درب بگذارید، قابل جا به جایی است و بشکه های دهانه بسته همراه با درب هایی که غیر قابل جا به جایی هستند تولید می شوند.

انواع دهانه باز را هنگامی که دهانه شان را ببند طوری بسته می شود که کاملا مهر و موم شده و هوا هم وارد و خارج نشود. از این بشکه ها معمولا برای ذخیره مواد جامد و پودری و گاها مایعات استفاده می شود. محتوای دبه های دهانه بسته از طریق دو حفره ای که در بالای مخزن قرار گرفته اند، قابل دسترسی هستند. یکی به عنوان یک “سوراخ تنفس” عمل می کند که از ایجاد خلا جلوگیری می کند، در حالی که دیگری به عنوان یک خروجی برای مواد است.

در حین حمل و نقل، سوراخها با استفاده از مهر و موم های درزدار ساخته شده از ورقه های فلزی یا پلاستیک فلزی بسته می شوند. هنگامی که بشکه ها به مقصد برسند، فقط با شکستن مهر و موم درپوش ها، به محتوای آنها می توان دسترسی پیدا کرد.

تولید بشکه 220
تولید بشکه دهانه باز و بسته
سخن آخر

دبه پلاستیکی نسبت به دبه های استیل و دبه های الیافی دارای ارزش بیشتری هستند. اول از همه، بشکه های پلاستیکی مقرون به صرفه هستند. دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی شوند و می توان آنها را برای مدت طولانی در خانه و بیرون از منزل رها کرد و خطر آلودگی یا تخریب محصول را ندارند. قبل از خرید یک یا چند دبه پلاستیکی از کارخانه تولید دبه پلاستیکی، مشتریان بالقوه باید اطمینان حاصل کنند که محصولات مورد نظر پیش از فروش تحت آزمایش دقیق و بازرسی های تضمین کیفیت قرار گرفته اند. به دنبال تولید کننده های معتبر بروید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.