کاربرد بشکه در کافی شاپ

کاربرد بشکه در کافی شاپ

بشکه های پلاستیکی در جهان صنعتی امروز دارای کاربرد های ویژه ای هستند؛ به خصوص از هنگامی که کاربرد و مزایای فوق العاده این مخازن افشا شد، صاحبان مشاغل، کارخانه داران و حتی رستوران ها و کافی شاپ ها روز به روز بیشتر به استفاده از این بشکه ها روی آورند.

در این مطلب نیز تمرکز ما بر کاربرد بشکه در کافی شاپ ها و رستوران هاست. ممکن است تعجب کنید که چطور ممکن است این محصولات در مکان هایی مانند رستوران ها و اغذیه فروشی ها کاربرد داشته باشند از آن جایی که معمولا کنار خیابان ها و در مزارع دیده می شوند. طرف صحبت ما بشکه های پلاستیکی یا پلی اتیلنی 220 لیتری هستند که معمولا به رنگ آبی ساخته می شوند. چرا؟ زیرا رنگ استاندارد و مناسب برای بشکه های food grade رنگ آبی است. با مراجعه به مقالات دیگر در این خصوص بیشتر بخوانید.

کاربرد بشکه پلاستیکی 220

بشکه پلاستیکی 220 لیتری دارای کاربرد های فراوانی در صنایع گوناگونی است. به سبب ویژگی ها و انواع مختلفی که دارند طیف وسیعی از مصارف و کاربرد ها را پوشش می دهند. دوره زندگی بشکه ها به دو زمان قبل از بازیافت و پس از آن تقسیم می شود که کاربرد هایشان نیز بالطبع نسبت به این دو زمان دسته بندی می شوند:

  • کاربرد بشکه نو

کاربرد کلی بشکه ها ذخیره سازی و جا به جایی مواد مختلف است. این مواد می توانند روغن های صنعتی، مواد نفتی، مواد شیمیایی، مواد خوراکی در بشکه های ویژه مواد غذایی، انواع محصولات مایع و جامد باشند. حتی از بشکه های نو که food grade نیز هستند می توان به عنوان مخزن جمع آوری آب باران نیز استفاده کرد.

در کل بشکه های نو دارای مقاومت، استحکام و کیفیت بیشتری هستند و تقریبا برای هر کاری می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

  • کاربرد بشکه دست دوم یا بازیافتی

در دو مقاله به توضیح کاربرد این بشکه ها پرداخته ایم. از بشکه های بازیافتی منظورمان بشکه هایی است که به پایان عمر خود نزدیک شده اند و به جای این که دور انداخته شوند بازیافت شده و برای مصارف دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید از این بشکه ها هم برای حمل و نقل محصولات مورد نظرتان و هم برای استفاده های شخصی مختلف استفاده کنید.

همانطور که پیشتر گفتیم از بشکه ها برای مصارف مختلفی استفاده می شود که نمی توان به توضیح تمامی آن ها در یک مطلب پرداخت. به همین سبب این مطلب را به توضیح کاربرد بشکه در کافی شاپ اختصاص داده ایم.

انواع کاربرد بشکه 220
کاربرد بشکه پلاستیکی
سوالات متداول بشکه پلاستیکی در کافی شاپ

1. استفاده از بشکه در کافی شاپ بهداشتی است؟

نه هر بشکه ای! استفاده از بشکه های پلاستیکی که دارای استاندارد های لازم و پروانه بهداشتی هستند، به عبارتی food grade هستند، کاملا بهداشتی است و خطری ندارد.

2. این بشکه ها عایق حرارت و اشعه های مختلف هستند؟

بله. بشکه های پلی اتیلنی در برابر اشعه فرابنفش کاملا عایق هستند و همچنین قادر به تحمل دماهای بسیار بالا و پایین نیز هستند.

3. از بشکه های غیر food grade می توان در ذخیره سازی مواد غذای دارای بسته بندی استفاده کرد؟

در صورتی که مواد غذایی برخوردی با خود بشکه نداشته باشد بله، اما توصیه می شود که حتما از بشکه های ویژه مواد غذایی استفاده کنید.

 

کاربرد بشکه در کافی شاپ

دو مورد از کاربرد های بشکه های پلاستیکی در کافی شاپ ها را به احتمال زیاد خود نیز به چشمتان دیده اید:

  1. ذخیره انواع نوشیدنی
  2. ذخیره و نگهداری انواع بستنی

برخی از بشکه های پلی اتیلنی به صورت food grade ساخته می شوند؛ بدین معنا که دارای درجه غذایی هستند و می توانند برای ذخیره سازی انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرند. به طوری که هیچ مشکلی برای مواد غذایی ذخیره شده درونشان پیش نخواهد آمد و طعم و بویشان کاملا دست نخورده باقی می ماند.

همچنین به سبب نوع ساختارشان، اگر آب خنک درون این بشکه ها نگه دارید، تا مدت ها آب را خنک نگه می دارند. همین موضوع سبب شده که بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران دار ها روی به استفاده از این مخازن آورند.

یکی از کاربرد های زیاد این بشکه ها، البته انواع شیر دارشان، به عنوان مخزن نگه داری نوشیدنی هایی مانند آبجو و مثلهم است. نکته: حتما لازم نیست بشکه ای که تهیه می کنید از ابتدا شیر داشته باشد، می توانید پس از خرید بشکه، شیر جداگانه تهیه کرده و خود نصبش کنید.

طراحی شکل ظاهری بشکه پلاستیکی

شما این بشکه ها را با ظاهر آبی رنگ و ساده شان قطعا در کافی شاپ ها نمی بینید. به عنوان مثال خود در یکی از کافی شاپ ها، این بشکه ها را با ظاهری چوبی که به شکل و شمایل فضای کافه بیاید دیدم. حتی می توان دیواره خارجی بشکه ها را با طرح ها گوناگونی به زیبای یرنگ آمیزی کرد.

طراحی شکل ظاهری بشکه پلاستیکی
شکل ظاهری بشکه

کاربرد بشکه در رستوران

به صورت های مختلفی بشکه ها را در رستوران ها می توان مورد استفاده قرار داد. هم می توان آن ها را برای حمل و نقل مواد غذایی، انواع بسته بندی سالاد و … مورد استفاده قرار داد و هم برای نگهداری خود مواد خوراکی و غذایی مانند ترشیجات. بشکه هایی که تنها برای نگهداری مواد مورد استفاده قرار می گیرند را شما به چشم نمی بینید زیرا در آشپزخانه قرار داده می شوند.

به این نکته توجه کنید که استفاده از بشکه پلاستیکی و یا پلی اتیلنی به منظور ذخیره سازی مواد غذایی هیچ خطری ندارد. زیرا مواد سازنده این بشکه ها هیچ واکنشی با مواد غذایی نمی دهند، و حالت های شیمیایی و فیزیکی آن ها را تغییر نمی دهند.

هشدار: هنگامی که از بشکه ها برای مصرف خاصی مانند ذخیره سازی انواع ترشی استفاده می کنید، هر چند وقت بهتر است که بشکه تان را کاملا بشورید. و یا هنگامی که قصد دارید مصرفتان از بشکه را تغییر دهید، حتما پیش از ریختن مواد غذایی دیگر درون بشکه، آن را کاملا شست و شو دهید.

بشکه های پلاستیکی رنگ شده
کاربرد بشکه در رستوران

سخن آخر

شما می توانید بشکه های food grade با بلاترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین مقاومت و استحکام را از پناد پلاستیک، عرضه کننده بزرگ و معتبر بشکه های پلاستیکی خریداری بفرمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.