کاربرد بشکه پلاستیکی

کاربرد بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی

در کارخانه های صنعتی و تجاری، حتی در مصارف خانگی و شخصی، ابزار و کالاهای بسیاری روزانه برای پیشبرد امور مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این ابزار بشکه ها هستند که در جنس های مختلفی اعم از فلزی، پلاستیکی و فیبری، وجود دارند. هدف ما از نوشتن این مقاله بیان کاربردها و مزایای بشکه پلاستیکی است.

بشکه های بادوام پلی اتیلنی با تراکم و وزن مولکولی بالای مواد سازنده شان، یکی از پراستفاده ترین و منعطف ترین این کالاها هستند. به همین دلیل است که شرکت پناد پلاستیک بشکه پلاستیکی 220، با بهترین کیفیت و هزینه ای مقرون به صرفه، با کاربرد های وسیع و گسترده را توزیع می کند.

بشکه پلاستیکی 220 معمولا دارای کاربردهایی مانند حمل و نقل و همچنین ذخیره سازی و نگهداری مواد چه جامد و چه مایع، هستند. می توان این بشکه ها را به صورت دربسته (با انواع مختلف درب و پلمپ ها) و یا در باز تهیه کرد.

کاربرد بشکه پلاستیکی
کاربردهای بشکه پلاستیکی

نکات مربوط به بشکه پلاستیکی

  • درجه غذایی (Food Grade): بشکه های پلاستیکی قابلیت نگه داری انواع مختلف مواد غذایی را دارند. به طور معمول برای ذخیره سازی آب و سیستم های مربوط به آبزیان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بدون درجه غذایی (Non-Food Grade): بشکه هایی که از درجه غذایی برخوردار نیستند، برای حمل مواد شیمیایی خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شستشو و پاک سازی (Rinsed & Cleaned): بشکه های استفاده شده باید با آب داغ، حلال ها و شوینده ها، هم از داخل و هم از خارج، به طور کامل شسته شوند.
  • استاندارد UN Rated) UN): استانداردهای جهانی برای حمل و نقل و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک تنظیم شده اند. برگه استاندارد UN نشان دهنده مواد مناسب نگه داری در بشکه موردنظر است.

کاربرد بشکه ها

فوق العاده برای ذخیره مواد غذایی

در مواقع ضروری برای مصارف شخصی و همچنین اهداف تجاری و … می توان از این بشکه ها برای نگهداری و جا به جایی مواد غذایی استفاده کرد. منتها حتما به درجه غذایی بشکه پیش از استفاده توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید برای جابه جایی ماده غذایی مورد نظر مناسب باشد. بشکه های در بسته برای نگهداری آب نوشیدنی نیز بسیار مناسب هستند از آن جهت که می توانند آب را برای مدت طولانی تازه و خنک نگه دارند. اگر قصد داشتید از این بشکه ها برای انتقال آب استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید:

  • مدت طولانی زیر نور مستقیم آفتاب نباشد.
  • در مکانی با دمای خنک و ثابت نگه داری شود.
  • از مواد شیمیایی مانند گازولین دور نگه داشته شود.
  • روی تخته یا سطوحی بالاتر از زمین بشکه قرار داده شود.

جمع آوری آب باران

استفاده از بشکه پلاستیکی به عنوان بشکه ای برای جمع آوری آب باران، راهکاری عملی و خلاقانه برای استفاده هرروزه از آب ذخیره شده برای مصارف مختلف است. فقط به این نکته توجه کنید که آب جمع آوری شده قابل شرب نیست، مگر آنکه از قبل با ماده شیمیایی ای مانند ید به طور کامل تمیز شده باشد. با این آب جمع آوری شده می توان در آب یاری باغچه ها، شستن لباس ها و مواردی از همین قبیل استفاده کرد.

استفاده در کودسازی

این کاربرد بشکه پلاستیکی در باغ ها و تمامی مکان هایی که در کار کاشت گیاهان هستند، بسیار کاربردی است. می توان ضایعات مواد غذایی را در این بشکه ها جمع آوری کرد تا هنگامی که به خاکی حاصل خیز و مناسب رشد دانه های جدید بازیافت شوند. برای اینکه سریع تر نتیجه حاصل شود، کود و خاک ایجاد شده را باید در فضایی بدون منفذ و دور از نور خورشید نگهداری کرد. همچنین بشکه را باید از دسترس حشرات و حیوانات موذی نیز دور نگه داشت و محافظت کرد.

کودسازی در بشکه پلاستیکی
کاربرد بشکه پلاستیکی در کودسازی
مزایای استفاده از بشکه پلاستیکی در کودسازی
  • تسریع در انجام پروسه
  • کاهش بو هنگام تجزیه مواد
  • استفاده در فضاهای محدود
  • چرخش آسان بشکه

ساخت باغچه شخصی

شما می توانید از بشکه پلاستیکی، هم برای تولید خاک خوب و همچنین کاشت گیاهان و گل های مورد نظر خودتان استفاده کنید. به این ترتیب شما می توانید با کمترین فضا و کمترین امکانات باغچه شخصی خودتان را ایجاد کنید به خصوص برای دانه هایی که برای رشد به عمق زیادی از خاک احتیاج دارند.

حمل مواد شیمیایی خطرناک

بهترین کاربرد بشکه پلاستیکی در کارخانه ها و شرکت های مرتبط با مواد شیمیایی است. پلاستیک در برابر مواد اسیدی و شیمیایی خطرناک دیگر با مشکل خورندگی مواجه نمی شود. بشکه پلاستیکی دارای استاندارد UN متناسب با نوع ماده شیمیایی شما، کاملا امن برای حمل و نقل است.

انتهایی

پایه ای ترین ویژگی و عملکرد هر نگهدارنده ای این است که از محتویاتش به خوبی محافظت و نگهداری کند. با ارائه بشکه پلاستیکی محکم و همه کاره، پناد پلاستیک، تولیدکننده بشکه 220، مفتخر است به مشتریانش جهت پیدا کردن راه حلی برای حفظ مواد با ارزششان یاری رساند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.