چگونه HDPE آثار زیست محیطی را کاهش می دهد؟

چگونه HDPE آثار زیست محیطی را کاهش می دهد؟

چگونه HDPE آثار زیست محیطی را کاهش می دهد؟

بحران آب و هوا باعث شده است که بسیاری از صنایع شیوه های فعلی خود را برای صنایع پایدار تغییر دهند. یکی از صنایعی که دستخوش تغییر شده، بخش تولید است. تغییر ساده به مواد HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) یکی از راه هایی است که تولیدکنندگان از طریق آن اثرات زیست محیطی خود را کاهش می دهند. در این مقاله چند مورد وجود دارد که نشان میدهد چگونه HDPE از طریق پلیمرهای ترموپلاستیک قوی خود، تأثیرات زیست محیطی تولید را کاهش می دهد.

HDPE

تعمیر کمتر یعنی مصرف انرژی کمتر

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلاستیک سخت است که از پلیمرهایی با نسبت استحکام به چگالی بالا تشکیل شده است. با توجه به ویژگی های همه کاره آن، برای بسیاری از کاربردهای مسکونی، تجاری، و مهمتر از همه، صنعتی مانند تولید بسیار مناسب است. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از کارخانه ها از مواد بازیافت نشده در بخش تولید استفاده می کنند. علاوه بر این، فشار وارده بر ماشین آلات باعث خرابی می شود که نیاز به قطعات، لوازم جانبی و نگهداری دارد. بنابراین، HDPE یک ماده عالی برای کاهش این مسائل است. رسانایی حرارتی، ظرفیت گرمایی و نیروهای بین مولکولی قوی، نگهداری با کیفیت را بدون نیاز به انرژی بیشتر مانند سایر مواد تضمین می کند.

پلاستیک های بازیافتی انتشار کربن را کاهش می دهند

ناگفته نماند، استفاده از پلاستیک HDPE باعث کاهش انتشار کربن می شود. پلاستیک های HDPE از مواد بازیافتی مانند ظروف، بطری ها و لوله ها ساخته می شوند. اگرچه ذاتاً پلیمری مبتنی بر نفت است، ترموپلاستیک هایی مانند HDPE قابل بازیافت هستند که کاهش گازهای گلخانه ای را تضمین می کند. تولیدکنندگان اغلب دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن را به دلیل سوزاندن گاز طبیعی، زغال سنگ و نفت در اتمسفر منتشر می کنند. تغییر به منابع انرژی سبزتر همراه با HDPE به کاهش انتشار این گازهای گلخانه ای برای محافظت بیشتر از ازن و محیط زیست کمک می کند.

احتمال کمتر انتشار مواد شیمیایی سمی در محیط زیست

البته، یکی از راه‌های اصلی که HDPE اثرات زیست محیطی تولید را کاهش می‌دهد این است که احتمال تأثیر عوامل شیمیایی سمی بر اکوسیستم‌های محلی را کاهش می‌دهد. پلیمرهای پلاستیک HDPE نسبت به پلی اتیلن با چگالی کم نیروهای بین مولکولی و استحکام کششی قوی تری دارند. این به آن مقاومت در برابر حرارت، انعطاف پذیری و شکل پذیری بیشتر برای کاربردهای سنگین می دهد. تولیدکنندگانی که از لوله‌های HDPE استفاده می‌کنند به طور قابل توجهی احتمال ورود عوامل شیمیایی شستشو به آب‌های زیرزمینی را کاهش می‌دهند. لوله HDPE برای فرآیندهای سطحی و زیرزمینی انعطاف‌پذیر و کاربردی است. حتی HDPE برای ماشین‌های سنگین هم مناسب هستند و دود اگزوز و زباله‌های ناشی از تأثیر بر محیط اطراف را کاهش می‌دهند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.