چگونه نشت بشکه را مهار کنیم؟

چگونه نشت بشکه را مهار کنیم؟

مهم نیست که روش های ایمنی شما چقدر سفت و سخت است یا ارزیابی ریسک شما چقدر دقیق است. یک محل کار صنعتی همیشه در معرض خطر نشت بشکه خواهد بود. نشت در کف کارخانه یا انبار یک خطر جدی برای کارمندان است. بنابراین مهم است که یک روش مهار نشت بشکه را آماده اجرا کنید. در این مقاله، تیم پناد پلاستیک خطرات احتمالی نشت بشکه را قبل از توضیح نحوه مهار آن بررسی می‌کند.

مهار نشت بشکه

خطرات احتمالی ناشی از نشت بشکه چیست؟

مهار موثر نشت بشکه برای عملکرد ایمن انبار، محل ساخت و ساز، منطقه ذخیره سازی و سایر مکان های کار صنعتی ضروری است. بدون اتخاذ تدابیر مهار نشت، سلامت و ایمنی کارگران خود را در معرض خطر قرار می‌دهید و در صورت بروز حادثه با پیگرد قانونی مواجه خواهید شد. هنگامی که محتویات یک بشکه پلاستیکی یا فلزی خورنده، خطرناک یا واکنش پذیر باشد، خطرات احتمالی افزایش می یابد.

خطرات احتمالی ناشی از نشت پشکه جدی است. در اینجا خطراتی وجود دارد که می تواند ناشی از نشت باشد:

  1. آسیب به اموال یا تجهیزات
  2. آسیب به برق
  3. جمع شذن مایعاتی که باعث لغزنده شدن سطوح می شوند
  4. واکنش های شیمیایی خطرناک
  5. خطرات آتش سوزی
  6. سوختگی شیمیایی کارگران

چگونه به طور ایمن به نشت بشکه واکنش نشان دهیم؟

در صورت وقوع حادثه، مهم است که تیم شما بداند چگونه به سرعت و ایمن به نشت درام واکنش نشان دهد. شما باید یک ارزیابی ریسک انجام دهید و یک خط مشی مهار نشتی را در نظر بگیرید که به جزئیات آنچه باید انجام شود و توسط چه کسی باید انجام شود بپردازد.

اداره بهداشت و ایمنی(HSE) مراحل مورد نیاز برای مهار ایمن نشتی را شرح می دهد. این شامل:

1. طرح اضطراری در محل:

جزئیات نحوه مهار و کنترل نشت به منظور جلوگیری از آسیب و صدمه به تجهیزات، افراد و محیط زیست.

2. رویه‌های عملیاتی اضطراری:

به کارکنان آموزش می‌دهد که در صورت نشت چگونه واکنش نشان دهند. این شامل به صدا درآوردن آلارم، تماس با مقامات یا خدمات اضطراری، و مهار نشت (در صورتی که آموزش به آنها اجازه دهد) را شامل می شود.

3. تخلیه منطقه:

جزئیات نحوه تخلیه منطقه در صورت نشت، از جمله راه های فرار و تماس های تلفنی.

4. حذف یا خنثی‌سازی نشت:

اطمینان حاصل می‌کند که مواد خنثی‌کننده حاوی مواد خطرناک موجود هستند. همچنین نحوه پاک‌سازی و حذف ایمن نشتی از محل را توضیح می‌دهد.

علاوه بر موارد فوق، باید سایر عناصر بالقوه خطرناک مانند اطفاء حریق را نیز در نظر بگیرید. میزان برنامه اقدام اضطراری و توانایی شما برای پاسخ به نشت نیز به میزان خطرناک بودن مواد نگهداری شده در بشکه پلاستیکی یا فلزی بستگی دارد. به عنوان مثال، شما به سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر و آموزش‌های گسترده‌تری برای مقابله با نشت مواد شیمیایی به جای نشت آب نیاز دارید.

چگونه خطر نشت بشکه را محدود کنیم

اگرچه حذف هر خطری در محل کار تقریباً غیرممکن است، اما تعدادی از راه‌های موثر برای محدود کردن خطر نشتی بشکه و جلوگیری از نشت قبل از ایجاد حادثه وجود دارد. مهمترین چیزی که باید در نظر گرفته شود، یک سیاست مهار نشت بشکه است، تا اطمینان حاصل شود که کارکنان می دانند در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهند.

در اینجا بهترین راه ها برای محدود کردن خطر نشت بشکه در محل کار شما آورده شده است:
  1. ارزیابی ریسک کامل محل کار را انجام دهید. خطراتی را که می تواند باعث نشت شود شناسایی کنید و آنها را از بین ببرید.
  2. اطمینان حاصل کنید که کارکنان به اندازه کافی آموزش دیده اند و در صورت لزوم، تحت نظارت هستند تا به طور ایمن درام ها را جابجا کنند.
  3. به طور منظم بشکه ها و تجهیزات را از نظر عیوب، آسیب، و سایش و پارگی بررسی کنید.
  4. از بسته بندی و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و دارای رتبه سازمان ملل استفاده کنید.
  5. از چرخ دستی های حمل بشکه برای جابجایی ایمن بشکه ها بجای دست استفاده کنید.
  6. دسترسی کارکنان را به تجهیزات پاکسازی و وسایل حفاظتی در صورت بروز حادثه فراهم کنید.
  7. اطمینان حاصل کنید که یک خط مشی سختگیرانه برای مهار نشت بشکه وجود دارد و کارکنان می دانند در صورت نشت چه کاری انجام دهند.
  8. به محض اینکه انجام این کار ایمن بود، همه نشت‌ها را، مهم نیست که چقدر جزئی باشند، پاک کنید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.