چگونه بسته بندی صنعتی را تغییر کاربری دهیم؟

چگونه بسته بندی صنعتی را تغییر کاربری دهیم؟

بسته بندی صنعتی بخش مهمی از زنجیره تامین است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا با خیال راحت مقادیر زیادی از کالاها را در سراسر جهان ذخیره و حمل کنند.

اما با توجه به تقاضای زیاد برای کالاهای صنعتی، مهم است که بدانیم تمام این بسته بندی ها به کجا ختم می‌شود. به جای ریختن در محل دفن زباله، رایج ترین شکل های بسته بندی صنعتی – از جمله بشکه های فلزی، بشکه های پلاستیکی و جعبه های مقوایی – همگی قابل تغییر کاربری هستند.

اگر به دنبال راه هایی برای کاهش ضایعات صنعتی شرکت خود هستید، این مقاله به شما توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان بسته بندی صنعتی را تغییر کاربری داد.

بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی چیست؟

 

 

بسته بندی صنعتی برای محافظت از کالاها در انبار یا حمل و نقل طراحی شده است. همانطور که از نام آن پیداست، برای استفاده در مقیاس صنعتی در نظر گرفته شده است که امکان ذخیره سازی ایمن مقادیر زیادی کالا یا حمل و نقل عمده کالا از یک مقصد به مقصد دیگر را فراهم می کند.

بسته‌بندی‌های صنعتی مطابق با مشخصات سخت‌گیرانه سازمان ملل متحد ساخته و تولید می‌شوند. این به آنها امکان ذخیره کالاهایی متنوع مانند مواد شیمیایی و زباله‌های خطرناک تا نوشیدنی‌ها و مواد غذایی را می‌دهد. از این نظر، این بسته بندی به طرز باورنکردنی همه کاره است. اگرچه انواع خاصی به طور طبیعی برای کارها یا کالاهای خاصی مناسب تر هستند. ماندگاری طولانی، استحکام و مقاومت از ویژگی های آنها است. این نه تنها از کالاهای داخل محافظت می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که بسته‌بندی صنعتی به خوبی برای تغییر کاربری مجدد بارها و بارها مناسب است.

رایج ترین نمونه های بسته بندی صنعتی عبارتند از:

بشکه های فلزی
بشکه های پلاستیکی
ظروف فله متوسط
درام های فیبر
جعبه های مقوایی

چرا بسته بندی صنعتی را تغییر کاربری دهیم؟

بسته بندی صنعتی ظرفیت تغییر کاربری را دارد. به این معنی که در طول عمر خود استفاده مجدد می شود. قابلیت تغییر کاربری به این معنی است که یک بشکه فلزی را می توان تمیز کرد و مجدداً برای نگهداری همان محصولات یا محصولات مختلف در آینده استفاده کرد. این فرآیند می تواند تا زمانی که بسته بندی صنعتی مورد نظر به پایان عمر خود برسد ادامه یابد و سپس اغلب می توان آن را شکسته و بازیافت کرد یا دوباره برای کارهای کاملاً جدید تغییر کاربری داد.

مزایای زیادی وجود دارد که یک تجارت می تواند از تغییر کاربری بسته بندی صنعتی به دست آورد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که محیط زیست نیز از تغییر کاربری سود می برد. مهمترین دلایل تغییر کاربری بسته بندی صنعتی عبارتند از:

افزایش طول عمر محصولات
کاهش نیاز به ایجاد زباله بیشتر یا افزودن به محل دفن زباله
کم شدن نیاز به ساخت و تولید بیشتر محصولات بسته بندی صنعتی
کاهش مصرف انرژی و مواد
کاهش تولید گاز کربن
صرفه جویی در پول یک کسب و کار
کمک به کسب و کارها در توسعه اعتبار سبز خود
بهره بردن از محیط زیست
نحوه استفاده مجدد از بسته بندی صنعتی
نکته کلیدی این است که استفاده مجدد از بسته بندی ها برای کمک به محیط زیست و همچنین صرفه جویی در هزینه های کسب و کار شما است. اما چگونه می توانید تغییر کاربری بسته بندی صنعتی را در محل کار خود شروع کنید؟

در اینجا مراحل کلیدی این فرآیند آمده است.

موادی که در حال تغییر کاربری هستند را شناسایی کنید

اولین قدم این است که تشخیص دهید بسته بندی صنعتی که می خواهید از آن استفاده مجدد کنید از چه ساخته شده است. بسته بندی های صنعتی انواع مختلفی دارند. اگرچه این یک مرحله اساسی به نظر می رسد، اما باید مشخص کنید که چه موادی برای تولید آن استفاده شده است. این به شما نشان می دهد که آیا استفاده مجدد از بسته بندی برای نیازهای شما ایمن است یا خیر؟ و طول عمر آن چگونه است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید مواد غذایی را در یک ظرف نگهداری کنید، باید بدانید که آیا ظرفی که قصد استفاده مجدد از آن را دارید، دارای درجه مواد غذایی است یا خیر. اگر جعبه‌های مقوایی را تغییر کاربری می‌دهید، درک اینکه کدام درجه از مقوا استفاده شده است برای درک اینکه آیا جعبه‌ها کالاهای مورد نیاز شما را در آینده نگه می‌دارند حیاتی است.

آنچه قبلاً در بسته بندی ذخیره شده است را شناسایی کنید

مهم است که آنچه قبلاً در بسته بندی ذخیره شده است را شناسایی کنید. زیرا ممکن است نحوه تغییر کاربری بسته بندی را تعیین یا محدود کند. همچنین ممکن است تعیین کند که بسته بندی صنعتی چگونه باید قبل از تغییر کاربری تمیز یا ضدعفونی شود. به همین ترتیب، باید تعیین کنید که بسته بندی صنعتی تغییر کاربری در آینده چه هدفی خواهد داشت و چه کالاهایی قرار است در داخل آن ذخیره شوند. به عنوان مثال، اگر از یک بشکه پلاستیکی برای ذخیره سازی زباله های خطرناک استفاده می شود، استفاده مجدد از بشکه برای ذخیره مواد غذایی و نوشیدنی ها در آینده ایمن نخواهد بود.

خطرات ایمنی یا محیطی را شناسایی کنید

قبل از استفاده مجدد، تمام بسته بندی های صنعتی باید به طور کامل تمیز و ضد عفونی شوند. به همین دلیل، مهم است که بدانیم آیا یک بشکه زمانی حاوی مواد شیمیایی یا حلال هایی بوده که می تواند با مواد تمیزکننده واکنش نشان دهد. همچنین باید خطرات سلامتی را که ممکن است از تغییر کاربری بسته بندی های صنعتی ناشی شود، شناسایی کنید. این شامل شناسایی هرگونه آسیبی است که بسته بندی ممکن است متحمل شده باشد. انجام تعمیرات لازم، یا تشخیص اینکه آیا بسته بندی به پایان عمر خود رسیده است و دیگر برای تغییر کاربری مناسب نیست یا خیر.

نکاتی در مورد اینکه با مواد بسته بندی قدیمی یا استفاده نشده چه باید کرد

اکنون شما آماده شروع به استفاده مجدد از بسته بندی های خود هستید. چندنکته مهم در مورد اینکه با مواد بسته بندی قدیمی یا استفاده نشده ای که پتانسیل تغییر کاربری را دارند چه باید کرد:

  1. آن را دور نریزید: بسته بندی قدیمی همیشه می تواند کاربرد جدیدی پیدا کند.
    ایمن باشید: بررسی کنید که آیا بسته بندی کالاهای خطرناک، قابل اشتعال یا خطرناک را در عمر قبلی خود نگه داشته است یا خیر.
  2. خلاق باشید: طبل ها و بشکه ها می توانند به آب نما و تزئینات باغ تبدیل شوند و ظروف حمل و نقل حتی می توانند به دفاتر یا خانه های کوچک تبدیل شوند.
  3. بازیافت را به خاطر بسپارید: در پایان عمر بسته بندی تغییر کاربری داده شده را می توان شکسته و به طور کامل بازیافت کرد.

بسته بندی صنعتی به گونه ای طراحی شده است که در طول عمر خود تغییر کاربری داده و در نتیجه ضایعات را کاهش داده و نیاز به تولید محصولات بیشتر را کاهش دهد. رایج ترین انواع بسته بندی های صنعتی همگی برای تغییر کاربری مناسب هستند و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه کسب و کار شما می شود و در عین حال به محیط زیست نیز کمک می کند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.