چگونه از چرخ دستی حمل بشکه استفاده کنیم؟

چگونه از چرخ دستی حمل بشکه استفاده کنیم؟

چرخ دستی حمل بشکه موثرترین راه برای اطمینان از اینکه بشکه ها و بشکه های صنعتی را می توان به صورت دستی در محل کار جابجا کرد. چرخ دستی بشکه برای بهبود سرعت و کارایی که بشکه ها را می توان از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد، طراحی شده است. نکته مهم این است که خطر آسیب به کارگران را کاهش می دهد و سطح بهداشت و ایمنی را در محیط های صنعتی بهبود می بخشد.

اگر نیاز دارید که بدانید چگونه با خیال راحت از چرخ دستی حمل بشکه استفاده کنید، کارشناسان پناد پلاستیک ‍ هر چیزی را که باید بدانید را توضیح می دهند.

چرخ دستی حمل بشکه

چرخ دستی بشکه چیست؟

چرخ دستی حمل بشکه قطعه ای از تجهیزات صنعتی است که برای حمل بشکه استفاده می شود. آنها برای استفاده به صورت دستی طراحی شده اند و به یک کارگر اجازه می دهند با خیال راحت و ایمن بشکه   را از یک مکان به مکان دیگر بلند کرده و حمل کنند. اگرچه عمدتاً برای حمل و نقل در نظر گرفته شده اند، اما می توانند به عنوان واحدهای توزیع سیار نیز استفاده شوند.

طرح های مختلفی از چرخ دستی های بشکه وجود دارد، اما رایج ترین انواع آن برای حمل و نقل بشکه فولادی 210 لیتری طراحی شده است. چرخ دستی حمل بشکه از یک ماده سبک وزن اما بادوام مانند پلی اتیلن ساخته شده است که امکان مانور دستی آن را توسط یک نفر فراهم می کند.

چرخ‌های آن در قسمت پایین تعبیه شده‌اند که به راحتی امکان جابجایی آن‌ها را می‌دهد، به علاوه یک دسته در بالا تا کارگر بتواند آن را بلند کرده و فشار دهد. بشکه با استفاده از تسمه های تعبیه شده که آن را در جای خود نگه می دارد به چرخ دستی محکم می شود.

مزایای استفاده از چرخ دستی حمل بشکه چیست؟

مزیت اصلی استفاده از چرخ دستی بشکه این است که به ظروف بزرگ صنعتی اجازه می دهد تا به طور ایمن با دست از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند. اما تعدادی از مزایای دیگر وجود دارد که کسب و کار شما باید متوجه آنها شود.

آنها برای محیط های کاری صنعتی طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها از پلی اتیلن واکنش ناپذیر ساخته می شوند که ماندگاری طولانی، قوی و مقرون به صرفه است. آنها با فضایی برای جلوگیری از نشت یا نشت ناخواسته طراحی شده اند، برای استفاده ایمن به حداقل آموزش نیاز دارند و خطر آسیب به کارگران را در یک محیط صنعتی بالقوه خطرناک کاهش می دهند.

مهمترین مزایای استفاده از چرخ دستی حمل بشکه عبارتند از:

  1. به بشکه صنعتی اجازه می دهد تا به صورت دستی، سریع و کارآمد جابجا شوند
  2. خطر آسیب به کارگران یدی را کاهش می دهد
  3. سلامت و ایمنی در محیط کار را بهبود می بخشد
  4. ساخته شده از پلی اتیلن غیر واکنشی
  5. طراحی مقرون به صرفه، ماندگار و بادوام
  6. فضاهای چاهک برای نشت و نشتی داشته باشید
  7. حداقل آموزش و نظارت لازم برای عملیات
  8. یک قطعه همه کاره از تجهیزات صنعتی که می تواند بارها و بارها مورد استفاده مجدد قرار گیرد

فرآیند استفاده از چرخ دستی حمل بشکه

چرخ دستی بشکه به تجربه یا تخصص کمی نیاز دارد تا با خیال راحت کار شود. آنها برای سرعت بخشیدن به روند حرکت بشکه ها در یک محیط صنعتی در نظر گرفته شده اند و استفاده از آنها نسبتاً ساده است.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای استفاده ایمن و موثر از چرخ دستی بشکه آورده شده است:

  1. بشکه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی مهر و موم شده و آسیبی ندیده است.
  2. از دستگیره ها برای بلند کردن چرخ دستی بشکه استفاده کنید تا در وضعیت عمودی قرار گیرد و روی چرخ هایش بایستد.
  3. چرخ دستی را به سمت بشکه فشار دهید.
  4. چرخ دستی را به گونه ای مانور دهید که بشکه وارد آن شود.
  5. هنگامی که بشکه در جای خود قرار گرفت، از تسمه ها برای محکم کردن آن استفاده کنید.
  6. از دستگیره ها برای کشیدن چرخ دستی به سمت خود استفاده کنید، بنابراین بشکه اکنون در یک زاویه قرار دارد و می تواند آزادانه روی چرخ های آن حرکت کند.
  7. چرخ دستی را به محل مورد نظر فشار دهید، سپس به آرامی چرخ دستی را پایین بیاورید تا محکم روی زمین قرار گیرد.
  8. تسمه ها را باز کنید، سپس چرخ دستی درام را از درام دور کنید.
    مراحل دقیق ممکن است بسته به نوع چرخ دستی درام متفاوت باشد. بنابراین همیشه قبل از استفاده از چرخ دستی درام برای اولین بار با سازنده مشورت کنید.

مقررات ایمنی و بهداشت حمل و نقل بشکه

در حالی که چرخ دستی حمل بشکه به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، همچنان رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی مهم است. اداره بهداشت و ایمنی بریتانیا (HSE) مجموعه ای از دستورالعمل های نظارتی را ارائه کرده است که کارفرمایان باید از آنها پیروی کنند تا از به حداقل رساندن خطر تصادف یا آسیب به کارکنان خود اطمینان حاصل کنند.

این دستورالعمل ها شامل مراحل بهداشتی و ایمنی زیر مربوط به بلند کردن دستی است:

  1. ارزیابی ریسک رسمی از محل کار و وظایف دستی مورد نیاز کارکنان را انجام دهید.
  2. تجهیزات حفاظت فردی (PPE) مناسب برای محیط کار را برای کارکنان فراهم کنید. این ممکن است شامل دستکش، چکمه های کار و کلاه های سخت و همچنین تجهیزات شیمیایی یا محافظ تنفسی باشد.
  3. اطمینان حاصل کنید که کارکنان به کار در محیط معین آموزش داده شده اند و برای انجام وظایف دستی ایمن آموزش دیده اند.
  4. یک فرآیند واضح برای جابجایی، حمل و نقل و ذخیره سازی درام های صنعتی و محتویات آنها به صورت دستی ایجاد کنید.
  5. در صورت بروز حادثه یا جراحت، امکانات و تجهیزات کمک های اولیه را در محل ارائه دهید.
  6. پروتکلی را ایجاد کنید که در صورت بروز حادثه یا صدمه به کارکنان قابل پیگیری باشد.
  7. پروتکلی را ایجاد کنید که در صورت ریزش یا نشت ناشی از حوادث قابل پیگیری باشد.
  8. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات پاکسازی در محل کار موجود است.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.