پنج دلیل برای اهمیت بسته بندی محصولات شیمیایی

پنج دلیل برای اهمیت بسته بندی محصولات شیمیایی

وقتی صحبت از بسته بندی محصولات شیمیایی می شود، چالش های متعددی وجود دارد. محصولات شیمیایی می توانند از نظر ماهیت سمی، خطرناک و حساس باشند. روش و طراحی بسته بندی شیمیایی همیشه در تلاش است تا مردم و محیط زیست را از آسیب محافظت کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما قصد داریم برخی از دلایل مهم بودن بسته بندی مناسب برای محصولات شیمیایی را بررسی کنیم:

محصولات شیمیایی

جلوگیری از تماس با مواد شیمیایی سمی

قرار گرفتن کوتاه مدت یا طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی صنعتی خطرات جدی برای سلامتی به دنبال دارد. مواد سمی باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند و بسته بندی با دوام ضروری است. بسته بندی باید بتواند حاوی مواد شیمیایی برای مدت طولانی و بدون نشتی باشد. تأسیسات تولیدی به طور کلی فرآیندهای بسته بندی خودکار را بدون دخالت مستقیم انسان انجام می دهند.

جلوگیری از آتش سوزی

مواد شیمیایی غنی از هیدروکربن و گازهای خالص می توانند بسیار قابل اشتعال باشند و بسته بندی ضعیف ممکن است به احتراق فوری کمک کند. اسپری های آئروسل با پایه مایع قابل اشتعال معمولاً در قوطی های فلزی بسته بندی می شوند. الکتریسیته ساکن همچنین ممکن است باعث انفجار در قوطی های تحت فشار شود و آزادسازی استاتیک از بسته بندی فلزی آسان تر است. نیتروژن یا سایر گازهای غیر واکنشی را می توان به داخل بسته بندی اضافه کرد تا اشتعال پذیری را کاهش دهد. بشکه پلاستیکی مطمئن ترین راه برای ذخیره آنهاست.

جلوگیری از آلودگی محیط زیست

بسته بندی ایمن مواد شیمیایی از ورود مواد شیمیایی به محیط جلوگیری می کند. آفت کش هایی که از بسته بندی نشت میکنند، خطرات مستقیم را برای محیط زیست ایجاد می کنند. به ویژه اگر آب را آلوده کنند. گونی های بافته شده اغلب به عنوان بسته بندی مواد شیمیایی جامد استفاده می شوند و برای جلوگیری از آلودگی کافی نیستند. برخی از فلزات مانند سدیم ، پتاسیم و لیتیوم هنگامی که به طور تصادفی در معرض آب قرار می گیرند بسیار منفجره هستند. برای مواد شیمیایی مایع، اغلب از بسته بندی شیشه ای استفاده می شود. ظروف شیشه ای درجه صنعتی با ضخامت و شکل خاصی ، با دوام و مقاوم در برابر شکست حتی در صورت افتادن تصادفی هستند.

 

مواد شیمیایی را جدا نگه دارید

یک محصول شیمیایی اغلب از اجزای متعددی تشکیل شده است که باید در هنگام حمل و نقل و توزیع جدا شوند. آنها به نسبت صحیح توسط کاربران نهایی مخلوط می شوند. چسب های صنعتی، روان کننده ها و چربی گیرها اغلب از چندین جزء شیمیایی تشکیل شده اند.

 

شناسایی آسان

محصولات شیمیایی باید به آسانی و به طور مستقیم قابل شناسایی باشند. هر محصول ممکن است دارای بسته بندی با رنگ ، شکل و اندازه منحصر به فرد باشد. در فرآیندهای صنعتی، کوچکترین وجود مواد شیمیایی ناخواسته می تواند محصول نهایی را خراب کند. استفاده از مواد شیمیایی نامناسب مستلزم تمیز کردن کامل خط تولید است که زمان بر و هزینه بر است.

بشکه پلاستیکی مهم ترین و مطمئن ترین ذخیره کننده محصولات شیمیایی است. مقاومت در برابر خوردگی، عدم نشت مواد و جلوگیری از ورود نور از ویژگی های بشکه پلاستیکی پناد پلاستیک است.

با پناد پلاستیک تماس بگیرید. برای آگاهی از دلایل مهم بسته بندی محصولات شیمیایی، با پناد پلاستیک تماس بگیرید و با یک متخصص نظارتی صحبت کنید که می تواند به هر گونه سوال شما پاسخ دهد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.