از چه پلاستیکی می توان برای نگهداری داروها استفاده کرد؟

از چه پلاستیکی می توان برای نگهداری داروها استفاده کرد؟

از چه نوع پلاستیکی می توان برای نگهداری داروها استفاده کرد؟

ما امروزه در جهان از پلاستیک های زیادی استفاده می کنیم و بخش زیادی از آن پلاستیک برای نگهداری مواد غذایی و داروها استفاده می شود، بنابراین منطقی است که متداول ترین پلاستیک های مورد استفاده پلاستیک هایی هستند که توسط FDA برای تماس با مواد غذایی ودارو تایید شده اند. پلاستیک های نگهداری مورد تایید عبارتند از:

  1. پلی اتیلن با چگالی بالا
  2. پلی اتیلن با چگالی کم
  3. PET یا پلی اتیلن ترفتالات

اگرچه ممکن است آنها را با نام نشناسید، تقریباً تضمین شده که حداقل یکی از انها در دسترس شماست. این پلاستیک ها توسط FDA آزمایش و انتخاب شدند زیرا:

  1. مواد شیمیایی را وارد غذا نمی کنند
  2. می توانند دمای بالا و پایین را تحمل کنند
  3. می توانند تحت تمیز کردن و ضد عفونی کردن شدید مقاومت کنند

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

HDPE یک ماده بسیار همه کاره است که انعطاف پذیری ملایمی دارد اما در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم است. به دلیل تطبیق پذیری آن، رایج ترین پلاستیک در اطراف است. می‌توانید انتظار داشته باشید که HDPE را در چیزهایی مانند بطری‌های نوشیدنی، بسته‌بندی ویتامین و دارو، و مهم‌تر از همه، بشکه پلاستیکی مانند درام پلاستیکی 55 گالن (DRU7130) پیدا کنید.

نگهداری دارو در بشکه پلاستیکی

از آنجایی که HDPE در برابر خوردگی مقاوم است، مواد شیمیایی را شستشو نمی دهد و رطوبت بسیار کمی را جذب می کند، برای نگهداری مواد غذایی و داروها فوق العاده مناسب است.

پلی اتیلن کم چگالی (LDPE)

LDPE مانند برادر کوچک HDPE است. LDPE با کمی سختی کمتر، انعطاف پذیری بیشتری دارد. این از مواد شیمیایی مشابه HDPE ساخته شده است، اما با چگالی کمتر (از این رو، نام). LDPE که در چیزهایی مانند بطری های چاشنی، فیلم ها و بسته بندی های پلاستیکی، و حلقه های نوشیدنی محبوب است، شکل دیگری از پلاستیک با چندین کاربرد مختلف است. در حالی که ما هیچ درام کامل ساخته شده از LDPE را ارائه نمی دهیم، چندین آستر درام LDPE مطابق با FDA و همچنین گزینه های بسته بندی کوچک موجود است.

پلی اتیلن ترفتالات (PET)

پلاستیک برای نگهداری داروها

PET یک پلاستیک فوق العاده رایج، نازک و انعطاف پذیر است. مشابه LDPE. شما از پلاستیک PET در چیزهایی مانند بطری‌های آب یکبار مصرف و بطری‌های 2 لیتری نوشابه یا حتی ظروف بیرون بر استفاده کرده‌اید. PET نه تنها در برابر خوردگی مقاوم است همچنین در برابر میکروارگانیسم‌ها ایمن است. در صورت بلعیده شدن نیز هیچ اثر نامطلوبی ایجاد نمی‌کند (اما توصیه نمی‌کنیم که آن را بخورید). هیچ بشکه ۲۲۰ لیتری ساخته شده از PET را پیدا نمی کنید، اما می توانید از بطری های کوچک مطابق با FDA استفاده کنید.

بشکه مطابق با FDA از موادی ساخته شده که انجمن غذا و دارو برای تماس با مواد غذایی و دارویی ایمن تشخیص داده است. پلاستیک اگر مواد شیمیایی را تحمل کند، به طور قابل توجهی در دمای بالا و پایین آسیب نبیند و در برابر تمیز کردن و ضدعفونی شدن مقاومت کند، می‌تواند برای تماس با مواد غذایی و دارویی ایمن در نظر گرفته شود.

اگر یک بشکه پلاستیکی مطابق با FDA باشد، از HDPE ساخته شده است و ذخیره و ارسال مواد غذایی در داخل آن امن است. این مقررات برای اطمینان از اینکه هیچ ماده شیمیایی مضری به غذای ما راه پیدا نمی کند وجود دارد.

اگر یک بشکه مطابق با FDA باشد، می توانید مطمئن باشید که بشکه برای نگهداری و حمل و نقل غذاها، داروها، ویتامین ها یا سایر محصولات مصرف شده توسط انسان ایمن است.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.