هنگام حمل و نقل مایعات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام حمل و نقل مایعات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حمل و نقل مایعات یک تجارت خطرناک است. چه بارگیری و تخلیه بشکه های پلاستیکی در کامیون ها یا چه برخورد با نشت های تصادفی، خطرات زیادی دارد. قبل از اینکه حتی به سفر فکر کنید، برای حمل و نقل ایمن کالاهای مایع باید نکاتی را رعایت کنید.

 

متداول ترین راه ها برای انتقال مایعات کدامند؟

راه های زیادی برای انتقال ایمن و ایمن مایعات وجود دارد. در اینجا سه ​​مورد از رایج ترین ها را بیان می‌کنیم.

ظروف مخزن ISO (سازمان بین المللی استاندارد) برای حمل و نگهداری مایعات به صورت فله ای طراحی شده اند. یک مخزن استاندارد 20 فوتی می تواند 20000-26000 لیتر محموله مایع را در خود جای دهد. آنها یکی از ایمن ترین گزینه ها هستند، زیرا از فولاد قوی و مواد ضد خوردگی برای عمر طولانی و محافظت از محموله ساخته شده‌اند.

درام ها و بشکه ها همچنین راه حل ایمنی برای مواد خطرناک ارائه می دهند که به صورت فلزی، پلاستیکی و فیبری موجود هستند. بشکه ها به یک آستر یا پوشش برای ایمنی بهداشت مواد غذایی و برای طول عمر خود بشکه نیاز دارند. برای پایداری آنها همچنین به یک پالت و تسمه برای ایمنی نیاز دارند. در مقایسه با مخازن ISO، بشکه ها برای محموله های بسیار کوچکتر با ظرفیت متوسط ​​20 تا 250 لیتر مناسب تر هستند.

IBC ها (Intermediate Bulk Containers) با ظرفیت بین 200 تا 1250 لیتر، ظروف خوبی بین این دو هستند. باز هم، اینها برای حمل و نقل مواد خطرناک ایمن هستند و اندازه و شکل بسیار خوبی برای ذخیره سازی و انباشته شدن آسان دارند. با یک قاب فولادی گالوانیزه در اطراف بشکه پلاستیکی آنها پایداری را تضمین می کنند. آنها همچنین دارای مزیت اضافی نقاط تخلیه / بارگیری بالا و پایین هستند و استفاده از آنها بدون نیاز به انتقال محموله به مخزن ذخیره دیگر آسان است.

از کدام ماده ظروف باید استفاده کنید؟

برای حمل و نقل کالاهای مایع توصیه می شود از بشکه های پلاستیکی یا بشکه های فلزی استفاده شود. برای افزودن محافظت بیشتر در برابر نشت و آلودگی، می توان آسترهای فلزی و پلاستیکی را استفاده کرد.

بشکه های پلاستیکی صنعتی برای مقادیر کمتر محموله مایع،  مطمئناً محبوب ترین هستند. ساخته شده از پلاستیک سفت و سخت، به خوبی مهر و موم شده اند و به عنوان یکی از قابل اعتمادترین و بادوام ترین ظروف نگهداری صنعتی شناخته می شوند.

آیا برای جابجایی محموله مایع به بیش از یک نفر نیاز است؟

برای حمل و نقل و بلند کردن هر یک از کانتینرهای ذکر شده به پالت و یک لیفتراک نیاز دارید یا در مورد ISO خود کانتینر قبل از پر شدن بر روی خودرو بارگیری می شود.

IBC های 1000 لیتری روی یک پالت نصب می شوند و برای جابجایی آنها روی یک وسیله نقلیه به یک پالت تراک/لیفتراک نیاز دارند.

بشکه‌های پلاستیکی نیز برای ایمن‌ترین و آسان‌ترین روش حمل‌ونقل، نیاز به بارگیری و بستن بر روی پالت‌ها دارند.

هنگام بارگیری کانتینرها، رعایت دستورالعمل های خاص جابجایی بسیار مهم است.

آماده شدن برای نشت و روش های تمیز کردن در صورت بروز حوادث

تصادفات اتفاق می‌افتند، بنابراین کیت‌های تمیزکننده نشت باید به راحتی در مواقع اضطراری در دسترس باشند. اگر مواد شیمیایی خطرناک دخیل هستند، مهم است که ابتدا وضعیت را ارزیابی کنید و قبل از تلاش برای کنترل یا مهار ریزش، از پوشیدن PPE(وسایل محافظت شخصی) صحیح استفاده کنید. داشتن یک طرح مقابله با نشت، کیت نشت و درک نحوه واکنش در صورت وقوع این احتمال، از نیازهای اساسی و ضروری حمل و نقل مایعات خطرناک است.

اقدامات احتیاطی بهداشتی و ایمنی

برای ایمن‌ترین و معقول‌ترین حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی کالاهای مایع، بهترین دستورالعمل‌ها برای ماشین‌آلات، فرآیندها و مواد باید رعایت شود. این فرآیندها عبارتند از:

بارگیری و تخلیه
تحمل وزن و بار
برچسب گذاری صحیح محموله های خطرناک
دستورالعمل حمل و نقل و ذخیره سازی
استخدام باربری های ثبت شده و ذیصلاح برای حمل کالا

انواع مایعات

حمل و نقل مایع فله نیاز به مراقبت و توجه دقیق دارد، اما چندین نوع مایع وجود دارد که نیاز به احتیاط بیشتری در هنگام نگهداری و حمل و نقل دارند. ملاحظاتی مانند دمایی که مایعات در آن نگهداری و ذخیره می شوند، نحوه حمل و نقل و با چه چیزی می توان آنها را ذخیره کرد و چگونه باید با آنها کار کرد. این انواع مایعات خطرناک عبارتند از:

  1. مواد منفجره
  2. مواد رادیواکتیو
  3. خطرات زیستی (مواد سمی)
  4. مایعات قابل اشتعال
  5. مواد خورنده و قابل احتراق

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.