نکات مهم بسته بندی با بشکه

نکات مهم بسته بندی با بشکه

نکات مهم بسته بندی با بشکه پلاستیکی

بسته بندی های محافظی بخشی اساسی در زنجیره تأمین جهان است که اجازه می دهد از میوه ها و سبزیجات تازه گرفته تا تلویزیون ها و تلفن های هوشمند در سطح بین المللی و داخلی حمل شوند. چنانچه از فروشگاه های محلی، آنلاین یا هر صنعت دیگری، محصولاتی را به صورت انبوه و با تعداد زیاد خریداری کنید، محصولاتتان را در بسته بندی هایی ایمن، مثلا با استفاده از بشکه های پلاستیکی برای شما ارسال می کنند. اما نکته اینجاست که هر صنعت به بسته بندی مخصوص خود احتیاج دارد. برخی می توانند از جعبه های چوبی و یا بسته بندی های پلاستیکی برای حمل و نقل محصولاتشان استفاده کنند. اما برای حمل مواد شیمیایی و خطرناک چطور؟ باز هم می توان از بشکه های پلاستیکی استفاده کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم بسته بندی با بشکه پلاستیکی بپردازیم.

صنایع اصلی که به بسته بندی محافظتی نیاز دارند

صنایع بسیار متنوعی وجود دارند که برای ذخیره سازی و حمل و نقل ایمن محصولات خود به بسته بندی محافظتی نیاز دارند. این صنایع کلیدی شامل موارد زیر هستند که در زیر با جزئیات بیشتری به آنها خواهیم پرداخت:

  • غذا و نوشیدنی
  • محصولات صنعتی
  • دارویی و بهداشتی
  • خودرو
  • مواد شیمیایی

هر یک از این صنایع کلیدی نیازمندی های متفاوتی دارند. بنابراین طیف گسترده ای از بسته بندی های محافظتی متنوع و متناسب با این نیازهای مختلف طراحی شده اند. متداول ترین انواع بسته بندی صنعتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر است:

  1. جعبه های مقوایی
  2. بشکه الیافی
  3. ظرف فله متوسط ​​(IBC)
  4. بشکه پلاستیکی
  5. بشکه فلزی

بسته بندی های محافظتی دارای طیف وسیعی از اندازه ها، مشخصات، رنگ ها و مواد هستند، بنابراین مهم است که مناسب ترین بسته بندی را برای محصولات خود انتخاب کنید؛ یکی از این ظرف های ایمن و مناسب برای بسته بندی انواع محصولات، بشکه پلاستیکی است که در رابطه با آن در ادامه به تفصیل توضیح داده ایم.

بسته بندی با بشکه
انواع ظروف بسته بندی

بسته بندی غذا و نوشیدنی در بشکه

صنایع غذایی و آشامیدنی به بسته بندی محافظتی نیاز دارند تا نه تنها از مواد غذایی و نوشیدنی در حین حمل و نقل محافظت کنند، بلکه مواد غذایی و نوشیدنی را تازه نگه دارند (و ماندگاری کالاهای مصرفی را افزایش دهند).

در مقیاس صنعتی، نوشیدنی ها و نیمه جامدات (مانند ادویه جات، ترشی جات یا پودرهای غذایی) به صورت دسته جمعی با استفاده از بشکه های پلاستیکی درجه غذایی food grade، بشکه های فلزی، بشکه های الیافی یا مخازن IBC حمل می شوند.

ذخیره محصولات صنعتی در بشکه

بخش کالاهای صنعتی متنوع است، اما به طور منظم شامل مواد بالقوه خطرناکی است که باید جا به جا و ذخیره شوند. کالاهای صنعتی شامل مقادیر زیادی مصالح ساختمانی مانند سیمان، الوارها یا آجرها، همچنین مواد خطرناک یا خورنده و زباله های خطرناکی هستند که ممکن است از پروژه های صنعتی تولید شوند. بهداشت و ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد و بخش کالاهای صنعتی باید اطمینان حاصل کند که از بسته بندی های محافظتی دارای گواهینامه UN استفاده کند. به عنوان مثال مواد خطرناک می توانند در بشکه های فلزی یا پلاستیکی مورد تأیید سازمان ملل منتقل و ذخیره شوند، که پس از ضد عفونی شدن نیز قابل استفاده مجدد هستند.

بسته بندی های محافظتی باید مقاوم و در عین حال مقرون به صرفه باشند و باید در محیط های صنعتی سازگار باشند. به عنوان مثال بشکه پلاستیکی می تواند به راحتی در انبارها انباشته شده و با استفاده از لیفتراک حمل و نقل شود و یا در کامیون ها بارگیری شود.

ذخیره محصولات صنعتی در بشکه
ذخیره سازی در بشکه فلزی

بسته بندی محصولات خودرویی در بشکه

از جمله محصولاتی که در صنعت خودروسازی با استفاده از بشکه پلاستیکی حمل و نقل می شوند می توان به روان کننده ها، سوخت ها و روغن های صنعتی اشاره کرد. نکته مهمی که در انتقال این محصولات با بشکه وجود دارد ذخیره سازی آن ها در بشکه های دارای رتبه بندی و یا گواهینامه UN است. زیرا بشکه دارای استاندارد un می‌تواند مایعات را در طول ذخیره‌سازی و جابه‌جایی طولانی مدت بدون آلودگی حفظ کند. چنانچه بخواهید از این بشکه ها برای ذخیره سازی برخی قطعات خودرو استفاده کنید مهم است که با توجه به  نحوه صحیح بسته بندی در بشکه از آسیب دیدن ثانویه آن ها جلوگیری به عمل آورید.

ذخیره محصولات دارویی در بشکه

صنعت بهداشت و درمان به طیف متنوعی از بسته بندی های محافظتی برای جابه جایی کالاهای خود نیاز دارد. در مقیاس صنعتی، مواد دارویی و پزشکی را در جعبه های مقوایی سفت و سخت یا بشکه های پلاستیکی و الیافی برای محافظت از آنها حمل می کنند. نکات مهم بسته بندی با بشکه این است گه حین حمل این گونه محصولات نه تنها باید کاملا ایمن جا به جا شوند بلکه باید به صورت استریل و بدون هیچ آلودگی در هنگام حمل و نقل به مکان موردنظر منتقل شوند.

ذخیره محصولات دارویی در بشکه
ظروف پلاستیکی برای ذخیره مواد دارویی

ذخیره محصولات شیمیایی در بشکه

از کاربرد های مهم بشکه پلاستیکی در ذخیره سازی محصولات، ذخیره محصولات شیمیایی است. آزمایشگاه ها، کارخانجات و … برای جابه‌جایی محصولات شیمیایی تولیدی به ظروفی ایمن و مطمئن احتیاج دارند تا کالا و محیط اطراف آسیبی نبیند. از نکات مهم بسته بندی با بشکه در زمینه ذخیره محصولات شیمیایی توجه به استاندارد UN بشکه و بررسی قابلیت آن در ذخیره سازی مواد شیمیایی موردنظرمان است. خوشبختانه دست شما در انتخاب مواد شیمیایی، سمی و خطرناک باز است. میتوانید با خیال راحت مواد سمی و خطرناک را در بشکه پلاستیکی به سبب مقاومت در برابر خوردگی ذخیره کنید.

سوالات متداول نکات مهم بسته بندی با بشکه

  • بهترین ظرف برای ذخیره سازی مواد غذایی کدام است؟
    طبیعتا بهترین ظرف، ظرفیست که تغییری در ماهیت مواد غذایی ایجاد نکند و آنها را بطور ایمن حمل‌ونقل کند. از جمله ظرف هایی که می توانند این عمل را به خوبی انجام دهند بشکه های food grade پلاستیکی هستند.
  • از بشکه های پلاستیکی برای ذخیره سازی چه موادی استفاده می شود؟
    از بشکه هی پلی اتیلنی برای ذخیره سازی و حمل و نقل انواع مایعات و جامدات استفاده می شود. شما میتوانید آب آشامیدنی، مواد غذایی، محصولات دارویی، مواد شیمیایی، نفتی و روغن صنعتی را در این ظروف ذخیره کنید.
  • اهمیت ذخیره محصولات در بشکه با استاندارد un چیست؟
    بشکه دارای گواهینامه سازمان ملل مشخص میکند که برای ذخیره چه موادی با چه میزان و محدودیتی مناسب است. به این ترتیب شما برای حمل و نقل محصولات موردنظرتان ابتدا بررسی می کنید که بشکه قابلیت ذخیره سازی آن را دارد یا خیر و سپس اقدام به استفاده می کنید.

برای آشنایی و سفارش محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

    • با سلام
      از بشکه های پلاستیکی تقریبا برای بسته بندی همه چیز استفاده می شود. بزرگترین سایز موجود برای بشکه های پلی اتیلنی 220 لیتر است که می تواند تمامی محصولات متناسب با ابعادش را در خود نگه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.