نکات افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی

نکات افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی ویژه مواد غذایی

بشکه های پلاستیکی ویژه مواد غذایی برای نگهداری و ذخیره سازی طولانی مدت مواد ساخته شده اند و می توانند مواد غذایی یا نوشیدنی ها را تا ماه ها یا حتی تا سال ها سالم و سلامت حفظ کنند. منتها روشی صحیح و روشی غلط در مدیریت نگهداری از بشکه ها و تجهیزات مرتبط با آن ها وجود دارد. توجه کنید که ممکن است این تجهیزات گران باشند، بنابراین شما باید تمام تلاشتان را جهت افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی و تجهیزات مربوطه انجام دهید.

نکات افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی به خودی خود دارای طول عمر و دوام بالایی هستند و به آسانی دچار خرابی نمی شوند، اما ممکن است با نگهداری نادرست شما از مدت زمان دوامشان کاسته شود به همین سبب برآن شدیم نکات افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی را برایتان بیاوریم تا با استفاده از آن ها بیشتر از حتی 50 سال از بشکه هایتان استفاده کنید.

بشکه را پس از هر بار استفاده تمیز کنید

هنگامی که مواد غذایی و سایر خوراکیجات را در بشکه پلاستیکی 220 لیتری و یا هر سایز دیگری ذخیره می کنید، پس از جا به جایی آن ها و پیش از ذخیره سازی مواد غذایی بعدی، اطمینان حاصل کنید که بشکه را به طور کامل تمیز کرده و شستشو دهید. حتی اگر در بشکه فقط آب نگه داشته اید، باز هم نسبت به شستشوی بشکه اقدام کنید.

برای تمیز کردن بشکه می توانید از محلول کلر استفاده کنید. با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری هیپوکلریت کلسیم یا یک فنجان سفید کننده کلر به دو گالن آب می توانید بشکه را به طور کامل شستشو دهید. برای اینکه مطمئن شوید تمامی بخش های درونی بشکه شسته می شوند، پس از ریختن محلول درب بشکه را 30 تا 60 دقیقه ببندید. پس از گذشت این مدت زمان، محتویات بشکه را خالی کرده و با مقداری آب شستشو دهید.

اکنون می توانید مجددا در بشکه خود مواد غذایی و انواع نوشیدنی نگه دارید. پس از هر بار استفاده همین فرایند را تکرار کنید.

بشکه آبی پلاستیکی
تمیز کردن بشکه

از بشکه در برابر مواد سمی محافظت کنید

بشکه های پلاستیکی قدیمی در برای مواد سمی و شیمیایی ایمن نبودند. به همین دلیل اگر بشکه پلاستیکی تان را مدت ها قبل خریده اید، پیش از ریختن روغن، مود شیمیایی و یا سایر مواد بالقوه سمی یک پوشش پلاستیکی درون بشکه قرار دهید.

بشکه ای که درباره با آن صحبت می‌کنیم، بشکه مواد غذایی است که مخصوص نگهداری مواد غذایی و خوراکی است. چنانچه در این بشکه ها مواد شیمیایی ذخیره کنید ممکن است مواد به دیواره بشکه جذب شده و به مواد غذایی انتقال یابد. با قراردادن پوشش پلاستیکی درون بشکه از آن در برابر آلوده شدن با مواد سمی محافظت می کنید. پس از استفاده پوشش پلاستیکی را دور انداخته و مطابق با فرآیند ذکر شده، بشکه را شستشو دهید.

مکان نگهداری بشکه مهم است

برای نگهداری بشکه های پلاستیکی حاوی مواد غذایی بهتر است که به مکانی خشک و ایمن، دور از نور مستقیم خورشید و به سایه فکر کنید. در حالت ایده آل، بهتر است آن را در فضایی با دمای کنترل شده و بدون رطوبت نگه دارید.

برخی بشکه ها از پلاستیک های مقاوم در برابر اشعه uv ساخته شده اند که همین موضوع سبب شده در برابر ذوب شدن و یا خراب شدن محتویات درونشان، در صورت ماندن زیر نور آفتاب و در فضای باز محافظت کنند، اما بهتر است این بشکه ها را هم به صورت طولانی مدت در فضای باز نگه ندارید، به هر حال ریسک خراب شدن مواد وجود دارد.

بشکه پلاستیکی 220 پناد پلاستیک، در برابر اشعه فرابنفش کاملا مقاوم است و خرابی ای به بار نخواهد آورد.

مکان قرارگیری بشکه ها
مکان نگهداری بشکه مهم است

از ضربه زدن های شدید و متوالی به بشکه خودداری کنید

بشکه های پلی اتیلنی در برابر ضربات و از ارتفاع افتادن ها مقاوم هستند، اما اگر به صورت متوالی ضربات شدیدی به آن ها وارد شود، ممکن است ترک بردارند، با اینکه تعمیر ترک های کوچک امکان پذیر است اما ترک های بزرگ را نمی توان کاری کرد. می توانید مقاله تعمیر مخزن پلی اتیلن را بخوانید تا نحوه تعمیر بشکه خود را فرا بگیرید.

بشکه پلاستیکی را به خوبی مهر و موم کنید

همچنین باید مطمئن شوید که بشکه را محکم بسته اید. این کار مانع از ورود گرد و غبار، آلودگی و سایر ذرات خطرناک و باکتری ها به داخل بشکه می‌شود. درب بشکه را باید همیشه به طور کامل و دقیق ببندید، مگر اینکه مواردی را از بشکه ذخیره سازی بخواهید اضافه یا خارج کنید. یک خوبی درب های بشکه های پلاستیکی دهانه بسته این است که در صورتی که بسته شوند فقط در صورت شکستن باز می شوند.

به عنوان یک محصول بادوام و مقاوم برای ذخیره سازی کالاهای گوناگون، بشکه های پلاستیکی به جهت ماندگاری و مقاومت در برابر انواع تنش های محیطی طراحی و تولید شده اند. این ماندگاری بشکه پلاستیکی بسیار بالا است مگر اینکه با استفاده غلط عمر ان را کاهش دهید. برای افزایش دوام آن کافیست که اندک راهکار های گفته شده در این مطلب را پیش بگیرید.

درب بسته بشکه پلاستیکی
بشکه پلاستیکی دهانه بسته

در صورتی که قصد خرید بشکه پلاستیکی 220 دارید، با ما تماس بگیرید.

سوالات ماندگاری بشکه پلاستیکی

 1. بشکه های پلاستیکی تا چند سال دوام می آورند؟

تا حداقل 50 سال می توانید از بشکه های پلی اتیلنی خود استفاده کنید.

2. ماندگاری بشکه پلاستیکی بیشتر است یا بشکه فلزی؟

بستگی دارد از بشکه خود برای چه اموری بخواهید استفاده کنید. هر دو بشکه دوامشان قابل قبول است.

3. برای افزایش ماندگاری بشکه پلاستیکی ام چکار کنم؟

نکاتی ساده مانند تمیز کردن و شستشوی آن پس از هر بار استفاده، قرار ندادنش زیر نور مستقیم آفتاب در طولانی مدت، پرتاب نکردن های مکرر محفظه و در معرض ضربات شدید و متوالی قرار نگرفتن را رعایت کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.