نحوه تمیز کردن مواد شیمیایی از بشکه پلاستیکی

نحوه تمیز کردن مواد شیمیایی از بشکه پلاستیکی

چرا از بشکه پلاستیکی استفاده کنیم؟

بشکه پلاستیکی در سراسر صنعت حمل و نقل صنعتی استفاده می شود. می تواند هر نوع محموله ای از مواد غذایی گرفته تا مواد شیمیایی و دارویی را حمل و نگهداری کند. بشکه پلاستیکی از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) تولید می شود. یک پلاستیک بادوام که با مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد. مواد شیمیایی ذخیره شده در بشکه پلاستیکی باعث خوردگی نمی شوند و به محیط نشت نمی کند. بشکه پلاستیکی بادوام است، بنابراین می‌توانید از بشکه خود چندین بار استفاده مجدد کنید. این باعث می‌شود آنها بسیار مقرون‌به‌صرفه باشند. جابجایی و بلندکردن بشکه ها آسان است و برای حمل و نقل صنعتی ایده آل است. به یاد داشته باشید که برای مطابقت با کلیه مقررات حمل و نقل داخلی و بین المللی، برچسب Hazmat را روی بشکه پلاستیکی خود بچسبانید.

حمل مواد شیمیایی با بشکه پلاستیکی

انواع مواد شیمیایی که می توانید در بشکه پلاستیکی نگهداری کنید

بسیاری از مواد شیمیایی رایج صنعتی مانند اتانول، هیدروژن پراکسید و متانول را می توان با خیال راحت در بشکه پلاستیکی ذخیره کرد. بشکه های HDPE حتی می توانند ضایعات شیمیایی خورنده و سایر مواد اسیدی را بدون نشت یا آسیب به بشکه کنترل و ذخیره کنند. همچنین برچسب‌هایی روی بشکه پلاستیکی وجود دارد که حاوی اطلاعاتی است که برای انتخاب مناسب موادی که ذخیره می‌کنید. همیشه قبل از پر کردن بشکه پلاستیکی بررسی کنید که برای استفاده شما مناسب است.

شما می توانید بشکه های پلاستیکی را تمیز کرده و مجددا استفاده کنید

از آنجایی که بشکه پلاستیکی در برابر مواد خورنده و مواد شیمیایی مقاومت می کند، می توان آنها را بارها مورد استفاده مجدد قرار داد و طول عمر آنها چندین سال است. امکان استفاده مجدد از مواد حمل و نقل مانند بشکه به شما کمک می کند در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید. تمیز کردن صحیح مواد شیمیایی از بشکه پلاستیکی برای اطمینان از طول عمر بشکه شما ضروری است. بشکه پلاستیکی باید در بعد هر بار استفاده تمیز شود.

همچنین باید مراقب چیزهایی که در بشکه ها ذخیره می کنید باشید. اگر بشکه را قبل از پر کردن آن با ماده شیمیایی دیگر به طور کامل تمیز نکنید، ممکن است یک واکنش شیمیایی نامطلوب رخ دهد. هرگز غذا یا آب آشامیدنی را در بشکه ای که قبلاً در آن مواد شیمیایی ذخیره کرده بودید، نگهداری نکنید. مواد شیمیایی می توانند به مرور زمان به داخل پلاستیک داخلی بشکه نفوذ کرده و مواد غذایی یا مایعات داخل آن را آلوده کنند. هنگام نگهداری مواد شیمیایی یا مواد مختلف در بشکه خود می توانید با استفاده از آستر بشکه از آلودگی جلوگیری کنید.

چگونه بشکه پلاستیکی خود را تمیز کنید

قبل از تمیز کردن، بشکه خود را برای هر گونه آسیب یا ساییدگی بررسی کنید. بشکه شکسته قابل تعمیر است. اما بشکه هایی که نشانه های خوردگی را نشان می دهند، نباید برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده شوند. باقی مانده های مواد شیمیایی از بشکه باید با استفاده از یک ماده تمیز کننده تمیز شود. نوع مناسب پاک کننده برای استفاده بستگی به ماده شیمیایی ذخیره شده در بشکه دارد. تولید کنندگان مواد شیمیایی می توانند به شما بگویند که چه محصولات پاک کننده ای برای استفاده بی خطر هستند و باعث واکنش شیمیایی نمی شوند.

برای تمیز کردن مواد شیمیایی از بشکه پلاستیکی، حلال های پاک کننده مبتنی بر آب بهترین انتخاب هستند. آنها شانس کمتری برای واکنش شیمیایی با باقی مانده موادی که تمیز می کنید دارند. حلال مبتنی بر آب، مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها را حل می کند و به طور ایمن مواد را از بشکه خارج می کند. برای کاهش نیاز به شستشو، از شیلنگ آب فشاری برای تمیز کردن بشکه های خود استفاده کنید. استفاده از شیلنگ ها به جای تمیز کردن بشکه ها با دست، از نظر زمان کارآمدتر و برای شما آسان تر است. اگر بشکه پلاستیکی شما حاوی مواد اسیدی است، قبل از تمیز کردن، باید اسیدها را با استفاده از محلول قلیایی خنثی کنید.

هنگام تمیز کردن بشکه های خود همیشه از پوشیدن لباس محافظ مناسب اطمینان حاصل کنید. برای محافظت از چشمان خود از کفش و عینک استفاده کنید. همچنین باید دستکش، پیش بند لاستیکی و محافظ صورت بپوشید تا از صورت و بدن خود در برابر هرگونه پاشش شیمیایی محافظت کنید.

خلاصه:

  1. بشکه پلاستیکی HDPE می تواند مواد شیمیایی اسیدی و خورنده صنعتی را با خیال راحت ذخیره کنند.
  2. می توانید بشکه پلاستیکی را تمیز کنید تا چندین بار از آنها استفاده کنید.
  3. لباس محافظ مناسب بپوشید و از حلال‌های مبتنی بر آب و دیگر پاک‌کننده‌های تایید شده توسط سازندگان مواد شیمیایی برای حذف کامل مواد از بشکه خود استفاده کنید.
  4. حمل و نقل مواد شیمیایی یکی از محبوب ترین کاربردها برای بشکه پلاستیکی است. آنها ظرف ایده آلی برای مواد شیمیایی هستند زیرا بشکه های پلاستیکی در اثر تماس با مواد شیمیایی صنعتی به مرور زمان از بین نمی روند. آنها به راحتی مواد خطرناک و خورنده را حمل می کنند، به علاوه می توانید از بشکه پلاستیکی چندین بار استفاده مجدد کنید.
  5. بیاموزید که چه مواد شیمیایی را می توانید ذخیره کنید و چگونه مواد شیمیایی را از بشکه پلاستیکی تمیز کنید تا از صرفه جویی در هزینه بهره مند شوید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.