مواد سازنده مخازن ذخیره سازی صنعتی

مواد سازنده مخازن ذخیره سازی صنعتی

مواد سازنده مخازن ذخیره سازی صنعتی

مخازن ذخیره سازی صنعتی به طور ویژه جهت حمل و ذخیره گاز های فشرده و انواع مایعات به کار برده می شوند. مخازن ذخیره سازی متناسب با مایعات، گاز ها و مواد مختلفی که باید ذخیره کنند، از مواد متفاوتی ساخته می شوند. معروف ترین موادی که برای ساخت مخازن صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، استیل و پلی اتلین هستند. شهرت برخی مواد مانند فایبرگلاس و ترمو پلاستیک ها نیز رو به افزایش است.

این مواد افزایش مقاومت در برابر انواع مواد شیمایی خطرناک و هزینه ساخت و تولید پایین تری را ارائه می دهند، به خصوص برای ذخیره سازی مواد شیمیایی و مواد صنعتی دیگر. در این مطلب ما قصد داریم مخازن ذخیره سازی ساخت شده از استیل، پلی اتیلن و فایبر گلاس را توضیح دهیم.

مخازن ذخیره سازی
مخازن ذخیره سازی صنعتی

مخازن ذخیره سازی صنعتی استیل

از این مخازن به سبب دوام و موثر بودنشان استفاده می شود. به دلیل این ویژگی ها مخازن استیل دارای کاربردهای گسترده ای در مصارف صنعتی، تجاری و همچنین مسکونی هستند. از مخازن استیل جهت ذخیره سازی مایعات مختلفی اعم از سوخت دیزل، پترولیم، مواد شیمیایی، انوا روغن ها و … استفاده می شود.

مزایای مخازن استیل

  • مخازن استیل ضد زنگ به اشعه های UV مقاوم هستند
  • در برابر سوختگی و زنگ زدگی مقاوم هستند
  • طول عمر بالایی دارند

مخازن استیل انعطاف پذیرند. دوام بالا و مقاومتشان در برابر خوردگی آن ها را جهت مصارف ذخیره سازی صنعتی مناسب کرده است.

مخازن ذخیره سازی صنعتی پلی اتلینی

مخازن پلی اتلینی، مخازن پلاستیکی هستند که جنسشان از پلی اتیلن است. این مخازن قادرند طیف وسیعی از مواد را ذخیره کنند و در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارند. انئاع مختلفی از مخازن پلی اتلینی بسته به شرایط مختلفی ساخته شده اند، به عنوان مثال مخازن پلی اتیلنی به صورت های تک لایه، دو لایه و سه لایه می توانند تولید شوند که هرکدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خودش را دارد.

و همینطور از نظر دهانه به دو نوع دهانه باز و دهانه بسته هستند.

مزایای مخازن پلی اتیلنی

  • دوام و طول عمر بالا
  • هزینه ای بسیار پاین تر از مخازن با جنس های دیگر
  • سهولت در نصب و جا به جایی
  • قابلیت سفارشی سازی
  • مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی و خطرناک
  • مقاوم در برابر UV

کاربرد مخازن پلی اتیلنی

همانطور که پیش تر ذکر کردیم از این مخازن در مصارف مختلفی استفاده می شود. مخازن پلی اتیلنی در صنایع مربوط به نفت و گاز، پزشکی و داروسازی، تصفیه آب و فاضلاب، کشاورزی و … کاربرد دارند.

مخازن پلی اتیلنی
مخازن ذخیره سازی صنعتی پلی اتیلنی

مخازن ذخیره سازی صنعتی فایبرگلاس

این مخازن کاربردهای فراوانی در ذخیره موادی اعم از شیمیایی صنعتی، آب، بنزین و دیگر مایعات هم در زیر زمین و هم بر روی زمین دارند. از مزایای فوق العاده مخازن فایبر گلاس مقاومت آن ها در برابر خوردگی هم از درون مخزن و هم از بیرون مخزن است.

مزایای مخازن فایبر گلاس

  •  از نظر اقتصادی گزینه مناسبی برای انتخاب هستند.
  • دارای استحکام و دوام بالایی هستند.
  • مقاوم در برابر خوردگی ها، عدم ضعف ساختاری، مقاوم در برابر خرابی ها هستند.
  • نفوذ ناپذیری و عدم نشتی از ویژگی های این مخازن است.
  • وزن کمی دارند و سبک هستند.

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید مخازن ذخیره سازی صنعتی از مواد مختلفی ساخته می شوند. مخازن پلی اتیلنی و یا همان بشکه پلاستیکی، امروزه به محبوبیت زیادی بین کارخانه دار ها و صنایع مختلف رسیده اند و جایگزین مناسبی به جای تمامی مخازن با جنس های دیگر هستند.

این مخازن دارای مزایا و کاربرد های فراوانی هستند، طول عمر بالایی دارند، انواع مختلفی دارند و حتی می توان آن ها را مطابق با نیاز شما تولید کرد، در آن ها هرچیزی از مواد غذایی گرفته تا مواد اسیدی و روغن های صنعتی را می توان ذخیره کرد، حمل و نقل و نصب آن ها بسیار ساده است و در برابر خوردگی، زدگی، تشکیل جلبک هنگام حمل آب مقاوم هستند.

در صورتی که تمایل به گرفتن اطلاعات بیشتر داشتید، با متخصصین ما تماس بگیرید و درصورت درخواست بشکه های پلاستیکی مورد نظرتان را، از شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه 220، سفارش دهید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.