معایب مخازن پلی اتیلن

معایب مخازن پلی اتیلن

انتخاب مخزن و محفظه ای جهت نگهداری محصولات و کالاها برای اکثر خریداران کار چندان ساده ای نیست. انواع و اقسام مختلف مخازن و بشکه ها با جنس ها و کاربردهای گوناگون وجود دارند که بایستی متناسب با نیاز، بودجه و شرایط خریدار تهیه شوند. هر مخزنی دارای مزایا و معایبی است که هرکدام به نحوی بر روی محصول و خود مخزن می توانند اثر بگذارند، هدف انتخاب بهترین بشکه یا مخزن جهت استفاده طولانی مدت و به صرفه است. در ادامه نکاتی را در رابطه با مزایا و معایب مخازن پلی اتیلن ذکر کرده ایم.

مخازن پلی اتیلنی و استیل

اگر به چند سال گذشته بنگرید، می بینید که عموم کارخانجات ها و صنایع مختلف از بشکه های استیل برای مصارف ذخیره سازی و حمل و نقل محصولات خود استفاده می کردند. اکثر استفاده آن ها از مخازن پلی اتیلنی و استیل به جهت ذخیره سازی آب آشامیدنی و شرب بوده است که در ادامه مقایسه ای در رابطه با این دو صورت گرفته است:

مخازن پلی اتیلنی
مخازن پلی اتیلنی و استیل

نصب

مخازن استیل ضد زنگ هنگامی که در جای خود قرار می گیرند خوب به نظر می رسند. اما موقعی که بحث جا به جایی و حمل و نقلشان از مکانی به مکان دیگر به میان می آید، متوجه می شوید که کار چندان ساده ای نیست. مخزن پلی اتیلنی سبک تر است و راحت تر می توان جا به جایش کرد. سبکی بشکه پلاستیکی به سبب مواد سازنده اش است که از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته شده.

دوام

در نگاه اول، ممکن است این طور به نظرتان برسد که مخازن استیل به دلیل فلزی بودنشان، باید محکم تر و با دوام تر باشند، درست است؟ در این مورد نه! مخازن پلی اتیلنی دارای دیواره های ضخیم تری هستند و نسبت به مخازن استیل دارای انعطاف پذیری بیشتری نیز هستند. همین دوام است که تفاوت بزرگی را ایجاد می کند. این بدین معنا است که مخازن پلی اتیلنی می توانند ضرباتی که به آن ها وارد می شود را تحمل کنند بدون اینکه آسیبی ببینند. به همین دلیل است که استفاده از این مخازن روز به روز افزایش می یابد.

مواد سازنده

از این جهت به هیچ عنوان نمی توان این دو مخزن را با یکدیگر مقایسه کرد. اگرچه مخازم استیل ضدزنگی در بازار موجود هستند که دچار زنگ زدگی نمی شوند، شما همیشه در معرض ریسک انتخاب اشتباه قرار دارید. از بزرگ ترین دلایل زنگ زدن در این مخازن، ورقه های گالوانیزه را با پیچ و ابزار مخصوص به هم جوش دادن است. در نواحی جوش خورده احتمال زنگ خوردن زیاد است و اگر این روند زنگ زدگی ادامه دار باشد طول عمر مخزن را به شدت کاهش می دهد. مخازن پلی اتیلنی به دلیل دیواره یک پارچه و بدون هیچگونه منفذی نه امکان زنگ خوردگی درشان وجود دارد و نه نشتی و مثلهم.

مزایای مخزن پلی اتیلن

  • بشکه پلاستیکی دارای وزن پایینی هستند و همین مورد جا به جاییشان را ساده تر و ارزان تر کرده است.
  • پلاستیک مانند یک عایق عمل می کند و از انتقال گرما از محیط به داخل مخزن و محتویات جلوگیری به عمل می آورد.
  • مخازن پلی اتیلنی دارای انواع مختلفی هستند و در هر سایزی موجود می باشند. شما می توانید متناسب با نیاز  خود بشکه و یا مخزن مورد نیازتان را تهیه بفرمایید.
  • به دلیل استفاده وسیع و گسترده از مخازن پلی اتیلنی، رنگ های متفاوتی از آن ها به خصوص برای مخازن آب در بازار موجود است.
  • در رابطه با هزینه نیز، مقرون به صرفه ترین گزینه جهت انتخاب هستند.
  • محتویات درون مخزن کاملا امن و بدون تغییر می مانند.
  • مخازن پلی اتیلنی در مقابل تاثیرات مواد شیمیایی، زنگ زدگی و خوردگی کاملا مقاوم هستند.
بشکه پلاستیکی 220
مزایای مخازن پلی اتیلن

معایب مخازن پلی اتیلن

برای معایب مخزن پلی اتیلن تنها می توان به حساسیت در برابر نور شدید خورشید، به طور مداوم اشاره کرد. که البته این کار نیز اجتناب پذیر است. مخزن پلی اتیلنی در برابر UV به دلیل مواد سازنده اش مقاوم است، اما ممکن است اگر به صورت پیوسته در برابر نور شدید خرشید قرار بگیرد به دیواره اش آسیب وارد شود. که می توان به راحتی با استفاده از سایه بان این عیب را نیز بر طرف کرد.

سخن آخر

اگر به دنبال مخزنی با کارایی بالا و مقرون به صرفه هستید، و انتظار حد اکثر کارایی را از آن دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه بشکه پلاستیکی 220 است. از این بشکه ها در صنایع گوناگونی مانند صنایع غذایی، شیمیایی و … استفاده می کنند. بشکه های تولیدی پناد پلاستیک، از بهترین و مرغوب ترین مواد ساخته شده و با بهترین قیمت عرضه می شوند.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.