5 مزیت بازیافت پلاستیک

5 مزیت بازیافت پلاستیک

5 مزیت بازیافت پلاستیک

برای چندین دهه، پلاستیک در صنایع مختلفی مانند بسته بندی، نساجی، ساخت و ساز، الکترونیک، حمل و نقل و ماشین آلات نقش اصلی را ایفا کرده است. محبوبیت پلاستیک را می توان به این واقعیت نسبت داد که سبک وزن است، از نظر شیمیایی پایدار است و می تواند در اشکال و اندازه های مختلف قالب گیری شود. بازیافت پلاستیک فرایندی است که این روزها زیاد درباره آن میشنویم.

بازیافت پلاستیک

از آنجایی که پلاستیک بسیار متنوع است، آن را در همه جا خواهید یافت. به اطراف خود نگاه کنید و به احتمال زیاد چندین اقلام ساخته شده از پلاستیک پیدا خواهید کرد. از صندلی و بطری گرفته تا ظروف، کیف، تلفن، لوازم آرایشی و لوازم تحریر. ماهیت بسیار فراگیر پلاستیک همچنین نشانه آن است که هر سال مقدار زیادی پلاستیک وجود دارد که باید دور ریخته شود.

به‌جای تصمیم‌گیری برای دور انداختن پلاستیک که آسیب زننده به محیط زیست است، باید روی تبدیل زباله‌های پلاستیکی به محصولات واقعاً کاربردی تمرکز کنیم. این فرآیند که به بازیافت پلاستیک معروف است، فشار کمتری را بر نیاز به دستیابی به مواد پلاستیکی اولیه برای تولید محصولات جدید وارد می‌کند. از طریق بازیافت پلاستیک، می‌توانیم منابع را حفظ کرده و زباله‌های پلاستیکی را به سمت محصولات مفیدی که کاملاً جدید به نظر می‌رسند، هدایت کنیم.

در اینجا 5 مزیت بازیافت پلاستیک که باید از آنها آگاه باشید آورده شده است:

اکوسیستم ها را کمتر آلوده نگه میکند

نفت در طول تولید پلاستیک می سوزد و این منجر به تولید مقدار زیادی گازهای گلخانه ای می شود. بازیافت پلاستیک جایگزین خوبی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. بازیافت پلاستیک همچنین احتمال آلودگی آب/خاک از طریق زباله های پلاستیکی را کاهش می دهد.

فشار روی سیستم های دفع زباله را کاهش می دهد

کشوری مانند هند سالانه بیش از 30 هزار تن زباله پلاستیکی تولید می کند. از طریق بازیافت، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که زباله‌های پلاستیکی در محل‌های دفن زباله قرار نمی‌گیرند. این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق از طریق ارتباط با شبکه ای از بازیافت کنندگان  است. راه اندازی یک فرآیند بازیافت قوی و قابل اعتماد زمان می برد، اما تلاشی است که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کیفیت کار را بهینه می کند

با توجه به پیشرفت در ابزارهای برنامه نویسی ربات، بسیاری از ربات های مورد استفاده در خطوط تولید می توانند حرکات دست انسان را ردیابی کرده و سپس با سرعت های بالاتر تقلید کنند. دقت، میزان خطای کم و سرعت توسط انسان قابل تکرار نیست، به همین دلیل است که کیفیت کار از هر جایگزینی بهتر است.

کمک می کند تا معنای جدیدی به زباله های پلاستیکی بدهد

زباله های پلاستیکی با ارزش تر از آن چیزی هستند که ما تصور می کنیم. در آینده نزدیک، ممکن است سیستم مناسبی برای پاداش دادن به افراد یا مشاغلی که پلاستیک را برای اهداف بازیافت کنار می‌گذارند، داشته باشیم. این به کاربران کمک می کند تا ارزش خود را از زباله های پلاستیکی خود بدست آورند.

اقتصاد را تقویت می کند

بازیافت پلاستیک کار آسانی نیست و برای اطمینان از کارآمد کردن زباله های پلاستیکی به تخصص نیاز دارد. با بسیاری از بازیافت‌کنندگانی که کسب‌وکار خود را در سراسر جهان راه‌اندازی می‌کنند، مشاغل زیادی در این بخش باز می‌شود. و این فرصت های غیرمستقیم را برای تقویت اقتصاد فراهم کرده است.

نوآوری های زیادی ارائه می دهد

پلاستیک بازیافتی توسط تولیدکنندگان برای ایجاد محصولات مطلوب و کاربردی، از پوشاک و ظروف نوشیدنی گرفته تا لوازم جانبی خودرو، استفاده می‌شود. بسیاری از هنرمندان پلاستیک بازیافتی را به پروژه های هنری مسحورکننده تبدیل کرده اند. خلاقیتی که می توان در مورد پلاستیک بازیافتی استفاده کرد بی پایان است و قطعا ارزش دیدن دارد!

اگر با صنعت پلاستیک ارتباط دارید، پس باید به بازیافت اهمیت دهید. بخشی از اکوسیستم بازیافت باشید و در ساختن سیاره ما پایدارتر و مردم پسندتر مشارکت کنید!

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.